Noord-Spanje en terug

Ik zit lekker te lurken in dit draadje :P

Ik ga over twee weken via de Franse Alpen richting Galicie en daarna naar zuid Portugal. Ik pik hier prachtige tips op, bedankt!! :)
 
Ze is overleden op 3 juni. Ik probeer die leegtes nu in te vullen, door onder andere deze trip. 't Is niet altijd even makkelijk, maar ik moet ook verder.

Wat heftig, heel veel sterkte.

Als jij graag plant, dat moet je dat doen. We zijn niet allemaal hetzelfde.
Ik wens jou en je broer een fijne vakantie. :)
 
Nu sta ik er alleen voor.

Lieve poster. Ik ben niet onbekend met het gevoel van op motorreis te vertrekken met een zwaar gemoed. Let jij een beetje op jezelf? Kijk alstublieft diep vanbinnen of je er niet onbewust op uit bent om jezelf pijn te doen. Dat kan door stug door te willen rijden of door heel hard te willen rijden. Dat klinkt gek maar trust me. We begrijpen onszelf niet en we begrijpen de samenleving niet. Een deel van jou is ook gestorven en hetgeen er overblijft kan zich op een onverwachte manier doen gelden.

ALS je jezelf verwijt is jezelf vergeven de eerste stap. Veel sterkte en ik wens je een leuke, veilige reis doe.

En even on topic: Ik heb dat strak plannen ooit geprobeerd. Het probleem is dat een grote wijziging een sneeuwbal effect heeft op de rest van de planning. Dus bij mij heeft die panning nooit lang stand gehouden. Mijn reisplan is meestal een hele set interessante punten die een lus in europa vormen. De verbindingen tussen die punten bepaal ik op het moment zelf. Tijd te kort? Dan maak je de lus korter... Je moet ook een beetje opletten dat een strakke planning SERENDIPITEIT niet in de weg staat. Wikipedia: "Serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars, terwijl de vinder op zoek was naar iets totaal anders. " Als je een erg vaste planning hebt is het moeilijk om tijd te nemen voor dergelijke zaken. En het zijn net die dingen die een motorreis memorabel kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Toen ik nog werkte :) was dit voor mij is dit de mooiste manier: vrijdags gewoon nog werken, dan `s avonds de boot van Rotterdam naar Hull, zaterdags via het Peak district naar ergens in het midden van Wales (Brecon ofzo) voor een overnachting , dan zondags via Dartmoor naar Plymouth en daar de boot naar Santander.:) dan sta je dus maandagmiddag na een heerlijk ritje in Engeland in het noorden van Spanje. Voormij max.rendement van je verlof en fijne rij kilometers.
Grappig, dat heb ik ook wel eens bedacht, maar nooit uitgevoerd. Ik vond die ferry naar Santander nogal duur.
 
is inderdaad niet het allergoedkoopste , ik heb nu 450€ betaald ( incl. ruime buitenhut), maar ik reken ook altijd dat het 2 overnachtingen scheelt en natuurlijk dat weinig interressante stuk (1300km) door Belgie & Frankrijk.
 
Toen ik nog werkte :) was dit voor mij is dit de mooiste manier: vrijdags gewoon nog werken, dan `s avonds de boot van Rotterdam naar Hull, zaterdags via het Peak district naar ergens in het midden van Wales (Brecon ofzo) voor een overnachting , dan zondags via Dartmoor naar Plymouth en daar de boot naar Santander.:) dan sta je dus maandagmiddag na een heerlijk ritje in Engeland in het noorden van Spanje. Voormij max.rendement van je verlof en fijne rij kilometers.

Wat een gouden tip!
Die ga ik onthouden, dat is echt wat voor mij. Bedankt.
 
De omgeving van Camping isabena is erg mooi persoonlijk veel mooier dan de westkust.
Mocht je daar staan pak dan gelijk route 2 van hun erg gaaf om te rijden

Camping Isabena zijn we 2 jaar geleden geweest, niks mis mee.
Wij hebben er toen voor 2 weken een chaletje/huisje gehuurd, maar voor dat geld heb je ook een hotelkamer.
Kamperen is natuurlijk een stukje goedkoper, en mocht je een dag een of andere Beemer willen huren: zij zijn officiële BMW test locatie en hebben zodoende, buiten de 1600, alles staan om te proberen.:]8-)
Ik heb er een dag een GS gehuurd, en mijn vermoeden/ verwachting klopte: de kans is zeeeeeeeeeeeeeeer groot dat ik geen GS ga rijden/kopen. :N
 
Dit is dus te zien bij route 2 van Camping isabena. de weg die je als eerste rijd super gaaf dat zou ik met mijn BMW zeker niet doen mat de KTM is een makkie .
Het is een wat smalle weg met wel goed asvalt en mooi die uitzichten heel gaaf.
Foto is zo van de motor af genomen
IMG_20190624_114349.jpg
 
Nog een échte aanrader voor de route van Zaragossa naar Andorra la Vella : Neem de C-13 v.a. Lleida of Balaguer i.p.v. de c-14. Die is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier :]:]en rustig wat betreft overig verkeer en dan via de N-260 ri. Andorra.

Ik bekijk het met mijn broer, bedankt voor de tip!
De Bardenas zijn inderdaad prachtig, maar op die R6 weet ik niet of dat lekker is.

Da's lekker zijn probleem _O-

Lieve poster. Ik ben niet onbekend met het gevoel van op motorreis te vertrekken met een zwaar gemoed. Let jij een beetje op jezelf? Kijk alstublieft diep vanbinnen of je er niet onbewust op uit bent om jezelf pijn te doen. Dat kan door stug door te willen rijden of door heel hard te willen rijden. Dat klinkt gek maar trust me. We begrijpen onszelf niet en we begrijpen de samenleving niet. Een deel van jou is ook gestorven en hetgeen er overblijft kan zich op een onverwachte manier doen gelden.

ALS je jezelf verwijt is jezelf vergeven de eerste stap. Veel sterkte en ik wens je een leuke, veilige reis doe.

En even on topic: Ik heb dat strak plannen ooit geprobeerd. Het probleem is dat een grote wijziging een sneeuwbal effect heeft op de rest van de planning. Dus bij mij heeft die panning nooit lang stand gehouden. Mijn reisplan is meestal een hele set interessante punten die een lus in europa vormen. De verbindingen tussen die punten bepaal ik op het moment zelf. Tijd te kort? Dan maak je de lus korter... Je moet ook een beetje opletten dat een strakke planning SERENDIPITEIT niet in de weg staat. Wikipedia: "Serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars, terwijl de vinder op zoek was naar iets totaal anders. " Als je een erg vaste planning hebt is het moeilijk om tijd te nemen voor dergelijke zaken. En het zijn net die dingen die een motorreis memorabel kunnen maken.

Komt wel goed, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik ben erg kalm op de moto (geworden), tot iedereens verbazing.

We zullen het zien, wie weet loopt onze planning inderdaad in de war. Da's dan een les voor volgende keer :)
 
En even on topic: Ik heb dat strak plannen ooit geprobeerd. Het probleem is dat een grote wijziging een sneeuwbal effect heeft op de rest van de planning. Dus bij mij heeft die panning nooit lang stand gehouden. Mijn reisplan is meestal een hele set interessante punten die een lus in europa vormen. De verbindingen tussen die punten bepaal ik op het moment zelf. Tijd te kort? Dan maak je de lus korter... Je moet ook een beetje opletten dat een strakke planning SERENDIPITEIT niet in de weg staat. Wikipedia: "Serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars, terwijl de vinder op zoek was naar iets totaal anders. " Als je een erg vaste planning hebt is het moeilijk om tijd te nemen voor dergelijke zaken. En het zijn net die dingen die een motorreis memorabel kunnen maken.

Zo doe ik het ook:

1566032637195.png


Als voorbereiding lees ik me in waar de coole dingen te zien zijn en wat mooi is en maak ik een lijst in Google Maps.

Hoe en wanneer ik er kom is totaal onbekend.
 
Zo doe ik het ook:

Bekijk bijlage 1418885

Als voorbereiding lees ik me in waar de coole dingen te zien zijn en wat mooi is en maak ik een lijst in Google Maps.

Hoe en wanneer ik er kom is totaal onbekend.

JorisK, wat is er te zien in het punt recht boven Madrid? Lijkt in de buurt te zijn van Burgos/Logroño :?.
En rechts daarvan ?:?

In onze vorige Spanje rondrit zijn we ook in een oude nieuwe ongebruikte kerncentrale geweest, nog gebouwd in de tijd van dictator Franco.8-)8-)
 
Pamplona is niet verkeerd. Stieren-rennen?

Logroño is wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Wel veel prima eettentjes!
Voor 2 jaar daar op de camping gestaan, vlak langs de rivier in een groot park. Camping is redelijk.
 
JorisK, wat is er te zien in het punt recht boven Madrid? Lijkt in de buurt te zijn van Burgos/Logroño :?.
En rechts daarvan ?:?

In onze vorige Spanje rondrit zijn we ook in een oude nieuwe ongebruikte kerncentrale geweest, nog gebouwd in de tijd van dictator Franco.8-)8-)

Het stipje recht boven Madrid kan je hier zien, een hint:

1566121841176.png



Die rechts ervan is Bandenas Reales:
1566121908799.png
 
Het eind "gevecht" in "The good , the bad and the ugly" 8-) in Santo Domingo de Silos , Burgos.
Heb je evt. de exacte locatie, dan maken we er meteen een cultuur rit van 8-)*O*.

Bandenas Reales ligt te ver uit de richting dit jaar'(

Ik ben nu niet thuis maar als je zoekt op 'Sad Hill' in Google Maps dan heb je de coördinaten.
 
Zondag in 8 dagen vertrekken we. We hebben al problemen gehad voor vertrek in die zin dat de R6 van mijn broer de geest heeft gegeven.
Hij zal de rit doen op een DL V-Strom 650 met zijkoffers. (werkt in een motorzaak, dus die demo zal wat kilometers doen :+ )

Eerste dag 24° en een beetje regen, tweede dag bereiken we Bordeaux met 28° en zon.

Ik heb er zin in!

WhatsApp Image 2019-09-07 at 13.07.20.jpeg
 
Zondag in 8 dagen vertrekken we. We hebben al problemen gehad voor vertrek in die zin dat de R6 van mijn broer de geest heeft gegeven.
Hij zal de rit doen op een DL V-Strom 650 met zijkoffers. (werkt in een motorzaak, dus die demo zal wat kilometers doen :+ )

Eerste dag 24° en een beetje regen, tweede dag bereiken we Bordeaux met 28° en zon.

Ik heb er zin in!

Bekijk bijlage 1425367
Je kunt het weer maar voor een week voorspellen, na 8 dagen is het fifty - fifty.:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan