Noord-Spanje en terug

Dit is dus te zien bij route 2 van Camping isabena. de weg die je als eerste rijd super gaaf dat zou ik met mijn BMW zeker niet doen mat de KTM is een makkie .
Het is een wat smalle weg met wel goed asvalt en mooi die uitzichten heel gaaf.
Foto is zo van de motor af genomenBekijk bijlage 1418875
Hier zijn we ook langs gekomen! vond het zo mooi dat ik er ook ben gaan kayaken. waren de enige 2 op het hele stuwmeer.
12.jpg

13.jpg


Veel reisplezier Astian. Ben benieuwd naar de ervaringen. :}
 
Zit ik alles nog eens te overlopen, helemaal zin erin! Eens alles uitgestippeld en op Instagram-stories gezet. Zegt er een collega van me: "Ge gaat toch eindigen via de oude pitboxes van het circuit van Reims voor wat foto's?"

Die pitboxen zeggen me inderdaad iets, niet wetende dat die daar in de buurt liggen. Zegt ie: "Denk dat letter S in de buurt is!"

We passeren er godverdekke op een tiental kilometers. Wàt een top-tip!
https://fr.tripadvisor.be/LocationP...uit_de_Reims_Gueux-Reims_Marne_Grand_Est.html
IMG_6204.PNG
 
Vandaag ging verrassend vlot. Wel een lamme rechtse arm. We zitten nu in Le Mans, 's middags halt gehouden in Rouen en ontbijt genomen in Wissant. Rouen was maar een hele korte stop, had er meer tijd voor gerekend, dus veel tijd (en gin tonics) hier in Le Mans kunnen hebben bij 29°.
Morgen La Rochelle, dan de overzet naar Verdon-Sur-Mer om naar Bordeaux te rijden.
Vandaag enkel snelweg gedaan, behalve de banen langs Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez. Morgen is het snelweg tot La Rochelle.

Mijn broer heeft er een roadkill opzitten. #SuicideDove.
Frankrijk vlot aan 140 over met Waze op het stuur, soms sneller met uitlopers tot net over de 200 kmph.
 
La Rochelle is leuk. Ja toeristisch, ja bijbehorende prijzen maar voor Franse bergippen een verademing. Doe relaxed, eet wat aan de haven, laat de gejaagdheid van je af glijden. Geniet ...
 
Vandaag snelweg gedaan naar La Rochelle. Vanaf daar geen snelweg meer gedaan, en leuke banen gereden.

Van La Rochelle naar Royan en daar de overzet genomen. Op de ferry een toffe motorrijder leren kennen die in Parijs woont maar niets anders doet dan reizen reizen reizen met zijn Harley.
Hij raadde ons een bepaalde route aan naar Bordeaux (de D2), langs alle chateau's en wijngaarden. Heerlijk rijden, mooie asfalt. Nadien in volle spits Bordeaux binnen.

Net terug nu van iets te eten en te drinken. De vermoeidheid slaat toch al toe bij mij. Morgen richting Bayonne, slaapplaats is San Sebastian.

IMG_6297.JPG


IMG_7819.JPG


IMG_7824.JPG


IMG_7836.JPG


IMG_7840.JPG


IMG_7844.JPG


IMG_7855.JPG


IMG_7859.JPG
 
Vandaag van Bordeaux naar Bayonne. Redelijke saaie baan, alsmaar rechtdoor waar dan ook plots het weer is omgeslagen. Mega veel wolken en mist. Uiteindelijk trok het wel meer open en aan zeer zomerse temperaturen kunnen lunchen in Bayonne. Niet veel van de stad kunnen zien, en onmiddellijk door naar Spanje. Bayonne is niet zo heel ver van de grens, dus hup.
Toffe wegen, mega veel bochten die maar bleven komen. Wauw!

De drukte in San Sebastian is niets voor ons. Een aantal keren van de baan gereden geweest (zelfs door scooters). De laatste keer toen de taxi het probeerde, heeft die het mogen bekopen 🤷‍♂️

Moto's de garage in bij onze airbnb, gedoucht en de stad in. Hier en daar wat gedronken, heerlijk gegeten, zalig weertje. We zullen allicht geluk hebben met het weer, want iedereen zei ons dat deze regio wel eens teleurstellend zou kunnen zijn.
Morgen 120 km verderop in Bilbao op airbnb. De gastheer en -vrouw rijden beiden een Suzuki DL. Dat gaat vast een aangenaam verblijf zijn. Morgen doen we dus enkel het traject (binnendoor) naar Bilbao, de rest is rustdag.

Vandaag afgesloten met een "Nightswimming", helaas geen beeldmateriaal voor publicatie vatbaar :+

IMG_6329.JPG


IMG_6332.JPG


IMG_7861.JPG


IMG_7863.JPG


IMG_7871.JPG


IMG_7876.JPG
 
Je ziet het al, ik plan alles nogal, ik hou er niet van om voor verrassingen te komen staan. Bedoeling is van vooral te rijden langs mooie wegen (die naar San Sebastian D810 / GI636 / GI3440 is ook de moeite 't schijnt) en eens een toffe stad onder de zon te bezoeken.
Ik kijk vooral naar AirBnB's, maar doe gerust voorstellen naar motorvriendelijke slaapplaatsen. Ze moeten binnen kunnen slapen, da's een vereiste.

Ik ben zelf ook zo'n planner, niks mis mee.
Zelf ben ik meestal de hele winter bezig met het maken van ritten en het boeken van slaapplaatsen. De motoren wil ik ook binnen hebben staan, al zijn er uitzonderingen. In een klein bergdorpje vind ik het dus geen probleem dat ze niet in een afgesloten garage staan, op een meer toeristische plek is het vereiste nr. 1.

De ritten worden hier gemaakt in Basecamp en ik heb voor elke rij-dag een spiekbriefje dat onder de plastic van m'n tanktas zit waar de hoogtepunten (bergpassen, bezienswaardigheden) op de juiste kilomter en als hard viapunt in de route op staan. ;)

Zoiets dus.

Ik weet dat er veel motorrijders zijn die verkiezen om zonder planning te vertrekken, voor mij is het plannen al een deel van het plezier... laat mij maar doen.

20190903_072038.jpg


Het aantal kilometers varieert hier nogal adhv de gekozen wegen en het doel van de dag.
Verbindingsritten, of aanrij-dagen durf ik al rap naar de 700km te gaan, zeker als er een groot deel snelweg in zit.
Onze eerste dag dit jaar telde 650km waarvan 400km snelweg en de rest vlotte wegen (B500;))

Voor de ritten waar het om te doen is tel ik gemiddeld 40-50km/h, inclusief de stops. Moet wel zeggen dat wij vooral rijden, en geen lange stops voorzien.
In de bergen doe je er wat langer over, over vlotte wegen kan het wat sneller....
Gemiddeld zitten wij dus ergens tussen de 200km en 350km voor onze dagritten.
Meestal altijd netjes voor de aperitief aan onze verblijfplaats. Want dat is ook vakantie natuurlijk. :P


Vorig jaar zijn wij naar N-Spanje geweest, verslagje: Spanje 2018

Een verslag van de reis van dit jaar plaats ik ook nog in dit forumdeel...

Het zijn dan wel reizen die meer geschikt zijn voor jouw GS, niet zozeer voor de R6. :P
 
Lap, snel gereageerd zonder de rest te lezen, je bent al onderweg. TOP, en je broer heeft een leukere motor mee dan oorspronkelijk gepland.

Fijne reis nog!!
 
Ik ben zelf ook zo'n planner, niks mis mee.
Zelf ben ik meestal de hele winter bezig met het maken van ritten en het boeken van slaapplaatsen. De motoren wil ik ook binnen hebben staan, al zijn er uitzonderingen. In een klein bergdorpje vind ik het dus geen probleem dat ze niet in een afgesloten garage staan, op een meer toeristische plek is het vereiste nr. 1.

De ritten worden hier gemaakt in Basecamp en ik heb voor elke rij-dag een spiekbriefje dat onder de plastic van m'n tanktas zit waar de hoogtepunten (bergpassen, bezienswaardigheden) op de juiste kilomter en als hard viapunt in de route op staan. ;)

Zoiets dus.

Ik weet dat er veel motorrijders zijn die verkiezen om zonder planning te vertrekken, voor mij is het plannen al een deel van het plezier... laat mij maar doen.

Bekijk bijlage 1428624

Het aantal kilometers varieert hier nogal adhv de gekozen wegen en het doel van de dag.
Verbindingsritten, of aanrij-dagen durf ik al rap naar de 700km te gaan, zeker als er een groot deel snelweg in zit.
Onze eerste dag dit jaar telde 650km waarvan 400km snelweg en de rest vlotte wegen (B500;))

Voor de ritten waar het om te doen is tel ik gemiddeld 40-50km/h, inclusief de stops. Moet wel zeggen dat wij vooral rijden, en geen lange stops voorzien.
In de bergen doe je er wat langer over, over vlotte wegen kan het wat sneller....
Gemiddeld zitten wij dus ergens tussen de 200km en 350km voor onze dagritten.
Meestal altijd netjes voor de aperitief aan onze verblijfplaats. Want dat is ook vakantie natuurlijk. :P


Vorig jaar zijn wij naar N-Spanje geweest, verslagje: Spanje 2018

Een verslag van de reis van dit jaar plaats ik ook nog in dit forumdeel...

Het zijn dan wel reizen die meer geschikt zijn voor jouw GS, niet zozeer voor de R6. :P

Blij te lezen! En voor wat ik hier van jou lees, kunnen we samen op verlof. Ligt zéér gelijkaardig!
In Le Mans hebben ze ook buiten gestaan (op een afgesloten parking). 't Is inderdaad een beetje te zien waar...

Vandaag van San Sebastian naar Bilbao.
Wàt een onvriendelijke mensen in San Sebastian. Dikke tegenvaller! Verder een klein "stadje" waar je snel rond bent. Dan vond ik Bilbao vandaag veel meer de moeite, en vooral de weg daarnaartoe.
Onophoudelijk rechts zee, links gebergte; en oneindig kronkelende wegen.

IMG_7886.JPG


IMG_7891.JPG


IMG_7899.JPG


IMG_7901.JPG


IMG_7904.JPG


IMG_7915.JPG


IMG_7917.JPG


IMG_7918.JPG


IMG_7921.JPG


IMG_7936.JPG


Morgen doen we Pamplona (lunch) en Zaragoza (slaapplaats).
 
Vandaag van Bilbao naar Zaragoza met tussenstop in Pamplona.

Het moet me nu toch eens van het hart. Wat een ongelooflijk kut-volk, die Basken. Ik denk niet dat ze me er ooit terug zien. Valt ook op dat medeweggebruikers ofwel pro motorrijders zijn, of je van de baan willen rijden, toeteren, gestionneren, ...

Dat gezegd; wat is Zaragoza een top-stad. Jimmy zaliger heeft het altijd al gezegd... Heerlijke wegen hier naartoe ook! We hebben ditmaal een hotel: aanrader!!!
https://almenaradecopau.negocio.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral
Wat een lieve (en knappe!!!) gastvrouw. Gastheer is een enorme petrolhead en heel hotel staat ervan in het teken. De kamers hebben zelfs namen van auto's. Wij zitten in de Corniche, over ons is het Carrera. Als Porsche-rijder, had ik toch liever die gehad. Ooit kom ik hier terug met mijn 911!

Net nog een hele avond met het koppel gepraat over Spanje, Belgie, politiek, verkeer, ... Schatjes!

IMG_7969.JPG


IMG_7984.JPG


IMG_7991.JPG


IMG_8004.JPG


IMG_8007.JPG


IMG_8009.JPG


IMG_8030.JPG


IMG_8033.JPG
 
Vreemd........................!
Al vaker in Baskenland geweest, maar daar nooit problemen gehad :?
(Ieder heeft z'n zwakke plek. Dat heb ik altijd in Wallonië/ hoeft weinig te gebeuren of ik heb daar bonje)
 
Constant scheve opmerkingen krijgen, ik was het echt beu. Laatste keer dacht ik: nu stap ik af en vraag ik wat ik eigenlijk misdoe?!

Wegenwerken langs het gebergte. Wij doen dat met rode lichten om verkeer kruislings op het het vak van de tegenliggers te laten passeren. Hier staan er 2 mannen op het uiteinde met een walkietalkie die zo het verkeer regelen. De snelheid wordt verlaagd tot een maximum van 40, en stapvoets (ik herhaal: stapvoets) rijden we tot helemaal vooraan. Daarom rijd je toch met een motor?! Op dat ogenblik is er geen kruislings verkeer.

Begint die wegenwerker van zijn gat te geven dat dat niet hoort, dat we weer naar achter moeten, dat we opzij moeten, ... Dus ik schud even met mijn hoofd van: "ik ben bézig man, ik zet mij hier uit de kant voor de eerste auto en hinder niemand." Man, man, man, wat er dan volgde.

Even verder op een grote weg met elks 2 rijvakken en in het midden telkens verdrijvingsvlakken om verkeer links of rechts te laten afslaan. NIEMAND op de baan, behalve 1 oude Ford Transit die je al van het vorige dorp kon ruiken. En wij allemaal maar met AdBlue rijden en roetfilters; maar da's een andere discussie.
Op zo'n voorsorteerstrook even snel die oude Transit langs (wat doen we mis, wie hinderen we, wie moet er remmen voor ons; er was letterijk niemand anders op de baan): geeft hij ons daar een claxonconcert. Vandaag verlaten we Spanje, ik ben er niet rouwig om.
Eerdere ervaringen (geen motorvakanties) leren me dat ze in het zuiden hopen vriendelijker zijn. Ik denk niet dat ze me hier ooit nog terugzien. Vooral San Sebastian was een enorme tegenvaller. We arriveren bij onze airbnb, tenminste, dat dacht ik dat we er waren. Het was 10 huizen verder.
Gemakkelijkheidshalve als klein ventje met een zware motor maakte ik even gebruik van een grote oprit om me te stellen (in de veronderstelling dat het hier moest zijn bovendien).
Ik stap af, helm af, even benen strekken. Komt er een vrouw aangereden met haar auto, direct uitstappen en roepen en tieren dat we in de weg staan. Ik zeg dus dat ik haar niet versta en probeer in het Engels uit te leggen dat ik hem onmiddellijk zal verzetten, maar dat ik dacht dat ik hier moest zijn. Werd ze kwaad omdat ik te snel Engels sprak, en dat ik moest vertrekken, want ze kon niet in haar garage, etc etc etc. De-gou-tant in feite, vanaf we Spanje zijn ingereden.

Hier bijvoorbeeld even een busstrook nemen om je dan vooraan uit de weg te zetten is écht not done. Die bussen zouden je rammen. Wat is dan het punt van motorrijden als al die motors (ik bedoel: scooters in dit geval hier) gewoon staan aan te schuiven?!

Zo, 't is eruit. Nu ontbijten bij Berta. Heerlijke gastvrouw, die maakt alles goed!
 
Zo, die gal die ben je kwijt.
Een paar slechte ervaringen maken dat je NIKS meer kan verdragen.
Je bent al boos voordat je geslagen wordt!

Herken ik wel.
Dat heb ik in Wallonië. Al op voorhand vind ik dat kl**tzakken.
Als zij zeggen 'à gauche' dan ga ik naar rechts, want 1. Zeg 't maar in NL en 2. Bekijk 't effe.
En dan zijn de 'poppen weer aan het dansen'.
 
  • Haha
Waarderingen: huls
Constant scheve opmerkingen krijgen, ik was het echt beu. Laatste keer dacht ik: nu stap ik af en vraag ik wat ik eigenlijk misdoe?!

Wegenwerken langs het gebergte. Wij doen dat met rode lichten om verkeer kruislings op het het vak van de tegenliggers te laten passeren. Hier staan er 2 mannen op het uiteinde met een walkietalkie die zo het verkeer regelen. De snelheid wordt verlaagd tot een maximum van 40, en stapvoets (ik herhaal: stapvoets) rijden we tot helemaal vooraan. Daarom rijd je toch met een motor?! Op dat ogenblik is er geen kruislings verkeer.

Begint die wegenwerker van zijn gat te geven dat dat niet hoort, dat we weer naar achter moeten, dat we opzij moeten, ... Dus ik schud even met mijn hoofd van: "ik ben bézig man, ik zet mij hier uit de kant voor de eerste auto en hinder niemand." Man, man, man, wat er dan volgde.

Even verder op een grote weg met elks 2 rijvakken en in het midden telkens verdrijvingsvlakken om verkeer links of rechts te laten afslaan. NIEMAND op de baan, behalve 1 oude Ford Transit die je al van het vorige dorp kon ruiken. En wij allemaal maar met AdBlue rijden en roetfilters; maar da's een andere discussie.
Op zo'n voorsorteerstrook even snel die oude Transit langs (wat doen we mis, wie hinderen we, wie moet er remmen voor ons; er was letterijk niemand anders op de baan): geeft hij ons daar een claxonconcert. Vandaag verlaten we Spanje, ik ben er niet rouwig om.
Eerdere ervaringen (geen motorvakanties) leren me dat ze in het zuiden hopen vriendelijker zijn. Ik denk niet dat ze me hier ooit nog terugzien. Vooral San Sebastian was een enorme tegenvaller. We arriveren bij onze airbnb, tenminste, dat dacht ik dat we er waren. Het was 10 huizen verder.
Gemakkelijkheidshalve als klein ventje met een zware motor maakte ik even gebruik van een grote oprit om me te stellen (in de veronderstelling dat het hier moest zijn bovendien).
Ik stap af, helm af, even benen strekken. Komt er een vrouw aangereden met haar auto, direct uitstappen en roepen en tieren dat we in de weg staan. Ik zeg dus dat ik haar niet versta en probeer in het Engels uit te leggen dat ik hem onmiddellijk zal verzetten, maar dat ik dacht dat ik hier moest zijn. Werd ze kwaad omdat ik te snel Engels sprak, en dat ik moest vertrekken, want ze kon niet in haar garage, etc etc etc. De-gou-tant in feite, vanaf we Spanje zijn ingereden.

Hier bijvoorbeeld even een busstrook nemen om je dan vooraan uit de weg te zetten is écht not done. Die bussen zouden je rammen. Wat is dan het punt van motorrijden als al die motors (ik bedoel: scooters in dit geval hier) gewoon staan aan te schuiven?!

Zo, 't is eruit. Nu ontbijten bij Berta. Heerlijke gastvrouw, die maakt alles goed!
In Zuid Europa zullen mensen over het algemeen (hoe lager je komt) met meer passie en felheid discussiëren. Jij redeneert wellicht vanuit je Nederlandse sociale filter dat de mensen daar wel heel erg fel uit de hoek komen, terwijl zij wellicht voor hun doen normaal gedrag vertonen. Basken zijn wel per definitie vrij humeurig en dat heeft wellicht te maken met langdurige onrust in Spanje omtrent... de Basken, die zich al heel erg lang onderdrukt voelen. Ik ben 2 jaar geleden door Spanje getourd en had na een tijdje wel door dat het met passie moet. Druk zwaaiend en toeterend + knipperend er langs en dan "Éstupido ey!!" roepen terwijl je je voorhoofd aan tikt. Dat is normaal. Je krijgt dan een "ey! Hijo de puta !!" terug en 1 minuut later kan je met zo iemand evengoed een biertje drinken, is gewoon way of life net als bij (stads-) Grieken, Italianen, etc. Rij en verkeersgedrag sluit daar ook prima aan op deze euhm... Levensmentaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Zo, die gal die ben je kwijt.
Een paar slechte ervaringen maken dat je NIKS meer kan verdragen.
Je bent al boos voordat je geslagen wordt!

Herken ik wel.
Dat heb ik in Wallonië. Al op voorhand vind ik dat kl**tzakken.
Als zij zeggen 'à gauche' dan ga ik naar rechts, want 1. Zeg 't maar in NL en 2. Bekijk 't effe.
En dan zijn de 'poppen weer aan het dansen'.

Quoted for truth! _O-

Vandaag Andorra. Al direct een goed begin. Wàt een g31l wijf zat daar aan de grenspost. Mijn hormonen beginnen op hol te slaan na het zien van al die knappe zuiderse vrouwen denk ik :+
Soit, de weg naar Andorra: WAUW! Eindeloze bochten. Diegene die hier al getoerd hebben, ik moet het je niet zeggen.
Op de wilde weg een paar keer afgedraaid, waarbij we 1 keer in een meer zijn gaan zwemmen. Waar zou mijn volgende trip heen gaan, denk ik stiekem.
 
Je zou kunnen leren om dan vriendelijk te zwaaien en te lachen doe ik tegenwoordig ook best vaak.
Dan laat je de ander met hun boosheid zitten en ga je lachend verder. *O*
Het is jou vakantie en die mensen laat je gewoon niet toe in je hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan