Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier zijn we ook langs gekomen! vond het zo mooi dat ik er ook ben gaan kayaken. waren de enige 2 op het hele stuwmeer.Dit is dus te zien bij route 2 van Camping isabena. de weg die je als eerste rijd super gaaf dat zou ik met mijn BMW zeker niet doen mat de KTM is een makkie .
Het is een wat smalle weg met wel goed asvalt en mooi die uitzichten heel gaaf.
Foto is zo van de motor af genomenBekijk bijlage 1418875
Dit is dus te zien bij route 2 van Camping isabena. de weg die je als eerste rijd super gaaf dat zou ik met mijn BMW zeker niet doen mat de KTM is een makkie .
Het is een wat smalle weg met wel goed asvalt en mooi die uitzichten heel gaaf.
Foto is zo van de motor af genomenBekijk bijlage 1418875
Dat is wss ergens langs de N-123.Hier zijn we ook langs gekomen! vond het zo mooi dat ik er ook ben gaan kayaken. waren de enige 2 op het hele stuwmeer.
Bekijk bijlage 1425388
Bekijk bijlage 1425389
Veel reisplezier Astian. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Dat is wss ergens langs de N-123.
Daar heb je ook mooie uitzichtspunten waar je het dal in kijkt en gieren ziet zweven, soms wel 10 tegelijk
Je ziet het al, ik plan alles nogal, ik hou er niet van om voor verrassingen te komen staan. Bedoeling is van vooral te rijden langs mooie wegen (die naar San Sebastian D810 / GI636 / GI3440 is ook de moeite 't schijnt) en eens een toffe stad onder de zon te bezoeken.
Ik kijk vooral naar AirBnB's, maar doe gerust voorstellen naar motorvriendelijke slaapplaatsen. Ze moeten binnen kunnen slapen, da's een vereiste.
Ik ben zelf ook zo'n planner, niks mis mee.
Zelf ben ik meestal de hele winter bezig met het maken van ritten en het boeken van slaapplaatsen. De motoren wil ik ook binnen hebben staan, al zijn er uitzonderingen. In een klein bergdorpje vind ik het dus geen probleem dat ze niet in een afgesloten garage staan, op een meer toeristische plek is het vereiste nr. 1.
De ritten worden hier gemaakt in Basecamp en ik heb voor elke rij-dag een spiekbriefje dat onder de plastic van m'n tanktas zit waar de hoogtepunten (bergpassen, bezienswaardigheden) op de juiste kilomter en als hard viapunt in de route op staan.
Zoiets dus.
Ik weet dat er veel motorrijders zijn die verkiezen om zonder planning te vertrekken, voor mij is het plannen al een deel van het plezier... laat mij maar doen.
Bekijk bijlage 1428624
Het aantal kilometers varieert hier nogal adhv de gekozen wegen en het doel van de dag.
Verbindingsritten, of aanrij-dagen durf ik al rap naar de 700km te gaan, zeker als er een groot deel snelweg in zit.
Onze eerste dag dit jaar telde 650km waarvan 400km snelweg en de rest vlotte wegen (B500)
Voor de ritten waar het om te doen is tel ik gemiddeld 40-50km/h, inclusief de stops. Moet wel zeggen dat wij vooral rijden, en geen lange stops voorzien.
In de bergen doe je er wat langer over, over vlotte wegen kan het wat sneller....
Gemiddeld zitten wij dus ergens tussen de 200km en 350km voor onze dagritten.
Meestal altijd netjes voor de aperitief aan onze verblijfplaats. Want dat is ook vakantie natuurlijk.
Vorig jaar zijn wij naar N-Spanje geweest, verslagje: Spanje 2018
Een verslag van de reis van dit jaar plaats ik ook nog in dit forumdeel...
Het zijn dan wel reizen die meer geschikt zijn voor jouw GS, niet zozeer voor de R6.
Morgen doen we Pamplona (lunch) en Zaragoza (slaapplaats).
In Zuid Europa zullen mensen over het algemeen (hoe lager je komt) met meer passie en felheid discussiëren. Jij redeneert wellicht vanuit je Nederlandse sociale filter dat de mensen daar wel heel erg fel uit de hoek komen, terwijl zij wellicht voor hun doen normaal gedrag vertonen. Basken zijn wel per definitie vrij humeurig en dat heeft wellicht te maken met langdurige onrust in Spanje omtrent... de Basken, die zich al heel erg lang onderdrukt voelen. Ik ben 2 jaar geleden door Spanje getourd en had na een tijdje wel door dat het met passie moet. Druk zwaaiend en toeterend + knipperend er langs en dan "Éstupido ey!!" roepen terwijl je je voorhoofd aan tikt. Dat is normaal. Je krijgt dan een "ey! Hijo de puta !!" terug en 1 minuut later kan je met zo iemand evengoed een biertje drinken, is gewoon way of life net als bij (stads-) Grieken, Italianen, etc. Rij en verkeersgedrag sluit daar ook prima aan op deze euhm... Levensmentaliteit.Constant scheve opmerkingen krijgen, ik was het echt beu. Laatste keer dacht ik: nu stap ik af en vraag ik wat ik eigenlijk misdoe?!
Wegenwerken langs het gebergte. Wij doen dat met rode lichten om verkeer kruislings op het het vak van de tegenliggers te laten passeren. Hier staan er 2 mannen op het uiteinde met een walkietalkie die zo het verkeer regelen. De snelheid wordt verlaagd tot een maximum van 40, en stapvoets (ik herhaal: stapvoets) rijden we tot helemaal vooraan. Daarom rijd je toch met een motor?! Op dat ogenblik is er geen kruislings verkeer.
Begint die wegenwerker van zijn gat te geven dat dat niet hoort, dat we weer naar achter moeten, dat we opzij moeten, ... Dus ik schud even met mijn hoofd van: "ik ben bézig man, ik zet mij hier uit de kant voor de eerste auto en hinder niemand." Man, man, man, wat er dan volgde.
Even verder op een grote weg met elks 2 rijvakken en in het midden telkens verdrijvingsvlakken om verkeer links of rechts te laten afslaan. NIEMAND op de baan, behalve 1 oude Ford Transit die je al van het vorige dorp kon ruiken. En wij allemaal maar met AdBlue rijden en roetfilters; maar da's een andere discussie.
Op zo'n voorsorteerstrook even snel die oude Transit langs (wat doen we mis, wie hinderen we, wie moet er remmen voor ons; er was letterijk niemand anders op de baan): geeft hij ons daar een claxonconcert. Vandaag verlaten we Spanje, ik ben er niet rouwig om.
Eerdere ervaringen (geen motorvakanties) leren me dat ze in het zuiden hopen vriendelijker zijn. Ik denk niet dat ze me hier ooit nog terugzien. Vooral San Sebastian was een enorme tegenvaller. We arriveren bij onze airbnb, tenminste, dat dacht ik dat we er waren. Het was 10 huizen verder.
Gemakkelijkheidshalve als klein ventje met een zware motor maakte ik even gebruik van een grote oprit om me te stellen (in de veronderstelling dat het hier moest zijn bovendien).
Ik stap af, helm af, even benen strekken. Komt er een vrouw aangereden met haar auto, direct uitstappen en roepen en tieren dat we in de weg staan. Ik zeg dus dat ik haar niet versta en probeer in het Engels uit te leggen dat ik hem onmiddellijk zal verzetten, maar dat ik dacht dat ik hier moest zijn. Werd ze kwaad omdat ik te snel Engels sprak, en dat ik moest vertrekken, want ze kon niet in haar garage, etc etc etc. De-gou-tant in feite, vanaf we Spanje zijn ingereden.
Hier bijvoorbeeld even een busstrook nemen om je dan vooraan uit de weg te zetten is écht not done. Die bussen zouden je rammen. Wat is dan het punt van motorrijden als al die motors (ik bedoel: scooters in dit geval hier) gewoon staan aan te schuiven?!
Zo, 't is eruit. Nu ontbijten bij Berta. Heerlijke gastvrouw, die maakt alles goed!
Zo, die gal die ben je kwijt.
Een paar slechte ervaringen maken dat je NIKS meer kan verdragen.
Je bent al boos voordat je geslagen wordt!
Herken ik wel.
Dat heb ik in Wallonië. Al op voorhand vind ik dat kl**tzakken.
Als zij zeggen 'à gauche' dan ga ik naar rechts, want 1. Zeg 't maar in NL en 2. Bekijk 't effe.
En dan zijn de 'poppen weer aan het dansen'.