Noorwegen, ja of nee

Dat is een route die ik graag nog eens zou rijden. Vooral het gegeven dat je deze ronde geen "rondje" van je planning hebt gemaakt geeft mij het idee dat je wel secuur geweest bent met het uitzoeken van wegen en bestemmingen.

De voorpret is begonnen.

Net de BMW gebeld met een voorstel. Kijken of ze me een nieuwe R1100S gaan verkopen voor weinig *D

Mijn extra wensen waren tanktasje, carbon achterspatbordje en nog 250 euro van de prijs af, bovenop de korting van 500 die ze me al hebben gegeven. Bovendien wil ik hem afgeleverd hebben op Michelin Pilot Powers en kom ik hem pas in April ophalen. Dan heb ik hem duurder dan dat ik hem in Duitsland kan kopen, maar wel service en garantie. Benieuwd wat hun tegenbod is !
 
Dat zijn vier dagen van je leven *D Weinig gezond. Ik draai soms 2000 km per dag met de auto, maar daar moet ik altijd wel even van bijkomen. Als ik dat te vaak doe wordt ik standaard ziek. De insteek is vakantie. Ieder zijn meug :] Ik ga trouwens zowiezo al afzien als ik het met mijn S-je moet opnemen op lange afstanden tegen de tourbuffels !

...

Welke motoren gaan er mee ?


Ik tel:

Een BMW F650 (Snarfman)
Een BMW R 1150 RT (MotoMarz)
Een BMW R 1100 S (Bozzma)

En een Pan (of toch een R 1150 RT als het van zijn vrouw mag *D )

Van Johan en Mike weet ik het nog niet.
...

Die van mij is maar een 1100 hoor :)
(Is net een jaar te vroeg geboren zeg maar... een jaar later werd het 1150)

Lijkt me ook geen pretje hoor, zo'n afstand in 4/5 dagen,
ook mijn motto: VAKANTIE!
Volgens mij kan die S het prima houden hoor bij die Tourfietsen.
 
Hé pan worden het 10 of 15 dagen scheelt met jouw budget planning toch al gauw zo'n 600 euro dus ik was daar even nieuws gierig naar ?
 
Jullie kunnen iemand echt doen twijfelen zeg. :9

Pan, mag ik de mail die je doorgestuurd hebt naar diegenen die de meeting gemist hebben.

Wat betreft de Noordkaap heb ik altijd gehoord dat je er 3 weken dient voor uit te trekken om er iets aan te hebben.

Linea recta er naar toe is ook niet wat ik er mij bij voorstel.

Zo zullen die mannen wel van Noordkaap naar Spanje gereden zijn. Leuk om je kilometerstand op te vijzelen maar voor de rest :?
 
Ik heb hier niets te zoeken maar wil toch ff reageren :+
Jullie kunnen iemand echt doen twijfelen zeg. :9

Pan, mag ik de mail die je doorgestuurd hebt naar diegenen die de meeting gemist hebben.

Wat betreft de Noordkaap heb ik altijd gehoord dat je er 3 weken dient voor uit te trekken om er iets aan te hebben.

Linea recta er naar toe is ook niet wat ik er mij bij voorstel.
zie m'n homepeetsj (vakantie > Noordkaap 2001)
Zo zullen die mannen wel van Noordkaap naar Spanje gereden zijn. Leuk om je kilometerstand op te vijzelen maar voor de rest :?
Dagen van 24 uur over de Duitse / Franse / Spaanse snelwegen jakkeren ....
 
Praise to Kofferrek.

Had je Noordkaap verslag nog niet gelezen, moet ik eens doen(zal wel geen dagje stoppen in Copenhagen (heb er 6 maanden gewoond :9 )
 
Hé pan worden het 10 of 15 dagen scheelt met jouw budget planning toch al gauw zo'n 600 euro dus ik was daar even nieuws gierig naar ?
Zit ik net een boterham met lekkere elandworst te eten.... :)

Het duurste gedeelte van de reis is de overtocht Oslo-Kiel v.v. Het ligt eraan hoe je gaat. Je kunt ook kiezen voor een goedkopere overtocht van eerst 1.000km rijden en dan vier uur varen. Kom je ook zo lekker uitgerust aan. ;)

Een tent is het goedkoopst, die kun je in Noorwegen vrijwel overal neerzetten en je motorkleding droogt ook zo lekker als het een keertje regent. ;(

Van ellende en van de kou ben ik 's nacht maar eens een hut ingedoken. Mijn slaapzak kan dan wel tegen -7C, ik niet. :+

De daarop volgende goedkope prijs is trekkershutten. Vier kooien of één groot vierpersoonsbed met een tafel en twee stoelen. Van daaruit ga je alleen maar naar meer luxueus: koelkast - kookgelegenheid - meer slaapkamers - zitkamer - keuken - bestek en borden - koffiezetapparaat - wc - douche - bad - tv - vaatwasser, sauna, enz. Tot je in een hotel eindigt. Een vierpersoonshut kost zo tussen de €70 en €160, afhankelijk van de luxe, de grootte en de plaats.

Ik zoek een beetje rond het hoge-midden segment in de hutten. Samen met je benzine en je eten en overige kleine kosten als tol e.d. moet je toch rekenenen op zo'n € 100 kosten per dag. Kom je in de grote steden als Oslo en Bergen dan kun je er nog zo'n €20-40 bij optellen.
 
Een en ander nog eens doorgesproken.

Conclusie is de volgende : als ik het geregeld krijg op mijn werk om voor die periode vrij te krijgen ga ik mee.

Daar zal ik de volgende dagen werk van moeten zien te maken.(catch him at the wright time).

Wish me luck.
 
Een en ander nog eens doorgesproken.

Conclusie is de volgende : als ik het geregeld krijg op mijn werk om voor die periode vrij te krijgen ga ik mee.

Daar zal ik de volgende dagen werk van moeten zien te maken.(catch him at the wright time).

Wish me luck.
Stuur mij aub snel een mailtje.
 
...
Ik ga trouwens zowiezo al afzien als ik het met mijn S-je moet opnemen op lange afstanden tegen de tourbuffels !

Welke motoren gaan er mee ?

Ik tel:

Een BMW F650 (Snarfman)
Een BMW R 1150 RT (MotoMarz)
Een BMW R 1100 S (Bozzma)

F650 GS Dakar :P en dat kan ik toch moeilijk een toerbuffel noemen ;) Wel geschikt voor lange afstanden, als het maar niet oerend hard gaat. Denk dat het best meevalt met een R1100S... maar euh jongens... wordt het een BMW uitje of euh... :?

[me]Snarfman gaat afzien naar Kiel... 550 km op snelweg... Dakar met TT koffers is leuk tot 130... daarna echt niet meer[/me]
 
Nu we met zijn zevenen zijn, is er nog ruimte voor een deelnemer. Met zijn achten komt goed uit voor de accomodatie. Dat maakt de overtocht en de hutten per persoon wat goedkoper.

Dus mocht er nog iemand belangstelling hebben.......

De bedoeling is elkaar in januari nog een keer te ontmoeten. Misschien in de buurt van Den Bosch. Dat ligt voor iedereen wat beter bereikbaar.

Van 9 to 20 januari zit ik in Letland. Als iemand een voorstel heeft voor een datum, laat maar weten. De bedoeling is dat we dan wel allemaal komen.
 
Veronderstel dat we dan afspreken in een van de twee laatste WE (andere data lijken me voor Pan niet goed uit te komen).

Mij maakt het in principe niet uit.

Zal wel een "efforke" ;) doen om er te zijn.

Overigens Honda VFR 750 F, tenzij Pan overstapt naar een BMW is hiermee het percentage BMW weer wat gezakt. :]
 
In de laatste Promotor staan de 10 mooiste Noorse wegen. Wat zij het mooiste vinden dan, want volgens mij zijn ze nog lang niet overal geweest.

Igg staan er 4 van de routes in de reis ingepland.

Er is nog steeds ruimte voor één gegadigde.
 
Perfect plan zo'n vakantie naar Noorwegen. Nog een wens van me om daarheen te gaan. Helaas ben ik gebonden aan de schoolvakanties (docent) Ik heb vorig jaar ook een fantastische motorvakantie gehad ca 4000 km gereden naar Polen en Tjechien o.a bezoek aan Praag. Juist het kamperen met een groep motorrijders is erg leuk. Ik heb het plan om ook dit jaar weer zo'n soort rijs te organiseren, Ca 8 dagen met 2 of 3 dagen rust (D.w.z. wat toeren in de omgeving of luieren op het stand/zwembad.

Plan dit jaar weer motor vakantie te organiseren met volwassenen en jong volwassenen.

Plan is om weer met enkele motoren en 1 of 2 auto's (voor o.a bagage) een reis door europa te maken. De deelnemers bestaan uit nu vaders (nog geen moeders) met dochter of zoon een kampeer vakantie te houden. Bij slecht weer een hotelletje.

Het plan is om via Duitsland/Oostenrijk in 3 dagen naar Kroatie te gaan hier 2 of 3 dagen te verblijven en weer in 3 dagen terug te toeren.

De bedoelings is om zelf voor ontbijd en lunch te zorgen het avond eten doen we in een restaurant (misschien m.u.v. een barbeque op eindbestemming)

De deelnemers die zowiezo meegaan zijn op dit moment
1 BMW rijder met als passagier dochter van 17 jarige 4havo leerlingen.
1 Honda rijder met als pasagier zoon van 17 MBO leerling
1 Autorijder (open Burton) met als passagier zoon van 16 VMBO leerling
1 Autorijder (open TR6) met als passagier broer van 35

Uiteraard zullen de motorrijders niet gelijk oprijden met de autorijders.

De voorberijdingen zullen in januari gaan beginnen. (routes zelf uitwerken, campings uitzoeken e.d) Eventuele kennismaking kan dan ook!

Voordeel van deze manier van op vakantie gaan is dat zowel oudere als jongere met veel plezier op de vakantie terugkijken.

Wie heeft er zin om mee tegaan?
Uiteraard heb ik nog meer gegevens over de deelnemers (beroep, leeftijd e.d.)
 
Hmm... Ja, dat was bij Van Harten. Maar nou is dat financieringsaanbod van 1,9% een maand eerder afgelopen dan mij verteld was. Even afwachten of mijn klanten snel betalen en hoeveel werk er in het nieuwe jaar is. Anders betaal ik hem gewoon zo, zonder financiering. Waar ik een beetje van baal is dat volgend jaar de 2006-BMW R1200S uitkomt. Dus wie weet toch een tweedehandsje. Anyway, ik zal toch een motor moeten hebben voor het volgende jaar he ? Ook maar eens in Duitsland shoppen. Had verdikkie alles rond. |(

Oké ! 7 man sterk ! Dus nog een erbij, zou kunnen. Als je daarna mee wilt dien je meteen 3 vrienden te regelen *D Dan hebben we wel een forse groep. 8 man is al een hoop motoren achter elkaar. Wel gezellig !

Dat heen en weer gemail begreep ik niet helemaal. Kunnen we dat niet hier kwijt ? Nu zijn het onleesbare en onbegrijpelijke mails geworden.
 
Inderdaad, sommige mails worden wat wazig zeg maar.
(Kan wel helpen om bij beantwoorden de vorige mail(s) mee te sturen).

Goed nieuws: vrije dagen zij OK.

Pan, je krijgt mail ;)
 
Bij deze link staan filmpjes van drie routes die wij ook gaan rijden.

http://www.roadmc.com/default.asp?pub=0&sub=6&labb=US (www.roadmc.com/default.asp?pub=0&sub=6&labb=US)

Aurland - Laerdal

Sauda - Rølldal

Stryn
 
Pan (of andere deskundigen terzake denk bv aan Kofferrek)

Aan welke wegenkaarten heb je wat?

Vind het altijd een plezier om te kunnen volgen waar we (al geweest) zijn, hou die kaarten even goed bij als mijn foto's.

Ook leuk voor als je later nog eens teruggaat kun je mooie routes opnieuw rijden of juist andere opzoeken.

Daarom : welke zijn er goed, erg gedetailleerd, en ook nog handig voor in de tanktas, aanbod van Michelin is bedroevend.
 
Op de Michelin-kaart (1 : 1 500 000) staan bijna alle berijdbare wegen :)

Ik heb ook nog een goede Duitse kaart (1 : 800 000) gevonden, maar ben even de uitgever kwijt. Ik zal hem vanavond even opzoeken.

[edit]RV verlag

Is beste kaart die ik in hier kon vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit jaar samen met vriendin naar Zweden en Noorwegen. Leuk idee om een groepreiste organiseren. Ik hou alleen van wat meet barbaars. Geen route vooraf maken. Elke avond weer kijken waar je uitkomt of dat je gewoon nog even blijft. Ik, en dit is erg persoonlijk, dat een motorvakantie met een tent moet. Zelf je prakkie koken op te klein gaspitje. ook moet het wel langer als 15 dagen duren. vaak drie weken of langer. De vakantie begint natuur bij mij in de straat dus 1000 kilomer extra rijden is geen straf en Denemarken is ook mooi. Ik vermeld er wel bij dat we ieder een eigen motor hebben die we kunnen ombouwen tot semi vrachtwagen, dus echt sportief rijden kunnen we niet, maar het valt wel op dat we in de bergen op kleine wegen nooit ingehaald worden door sporfietsen, wel anders om. Een haakse bocht is schijnbaar toch anders dan kneedonw een klaverblad pakken. :)
 
Zelf gebruik is altijd http://www.cappelen.no/main/kartkatalog.aspx?f=8813&ISBN=8202235847 (DEZE) .

Die zit in een ringband en past in het kaartenvak van de tanktas van de Pan. Die zit erbij als je de Pan koopt.

Voor wat meer gedetailleerd gebruik ik http://www.cappelen.no/main/kartkatalog.aspx?f=8816&isbn=8202234263 (DEZE) kaart.

Ze zijn in Noorwegen in benzinestations of boekhandels te koop.

http://www.cappelen.no/main/kartkatalog.aspx?f=8812 (HIER) staan alle kaarten van Noorwegen.

Ze bestaan ook voor Zweden en Finland.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, kan het niet laten:

Ik ga dit jaar samen met vriendin naar Zweden en Noorwegen. Leuk idee om een groepreiste organiseren. Ik hou alleen van wat meet barbaars. Geen route vooraf maken. Elke avond weer kijken waar je uitkomt of dat je gewoon nog even blijft.

Tsja, wie houd daar niet van? Maar dat is alleen goed te doen als je
met maximaal 3 personen bent. En lieft gelijksoortige motoren. Met een groep van 7 of 8 man is dat niet te managen.
Daarnaast is de tijd natuurlijk ook beperkt, en als je van te voren dan
de mooie routes/plekken weet te vinden, dan is een complete route plannen toch
de makkelijkste manier.

Ik, en dit is erg persoonlijk, dat een motorvakantie met een tent moet. Zelf je prakkie koken op te klein gaspitje. ook moet het wel langer als 15 dagen duren. vaak drie weken of langer. De vakantie begint natuur bij mij in de straat dus 1000 kilomer extra rijden is geen straf en Denemarken is ook mooi.

Voor mij begint de vakantie ook thuis al hoor, zodra ik de deur dichttrek.
En dat stukje Denemarken is inderdaad prachtig rijden.
Al verschillende keren gedaan.
Maar nogmaals, de tijd is beperkt, en het voordeel van de boot uit Duitsland
is dat je de volgende dag goed uitgerust de hele dag kunt rijden.
Een motorvakantie kan ook met een tent. Alweer: voor twee of drie personen is het
vrij makkelijk om alle kampeerspullen mee te nemen, willekeurig een camping uit te zoeken, en weer verder rijden als de camping toch dicht blijkt te zijn.

Ik vermeld er wel bij dat we ieder een eigen motor hebben die we kunnen ombouwen tot semi vrachtwagen, dus echt sportief rijden kunnen we niet, maar het valt wel op dat we in de bergen op kleine wegen nooit ingehaald worden door sporfietsen, wel anders om. Een haakse bocht is schijnbaar toch anders dan kneedonw een klaverblad pakken. :)

Sportfietsen gaan er tot nu toe niet mee, dacht ik zo, dus die klaverbladen
laten we lekker links liggen.
En ja, een haarspeld met volle bepakking is iets anders dan een klaverblad op
een sportfiets.

Nog meer "positieve" bijdragen? B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan