Noorwegen, ja of nee

incl. alpenpassen, hmm kan wel zo zijn maar daar kun je iig nog wel voor €20 een hotel overnachting krijgen, zeer goed asfalt, weinig controles, voor normaal geld fijn een paar biertjes drinken, geen relatief dure boottocht, onbeperkt snelheids limiet (duitsland, nee ook niet overal) voor de liefhebbers, geen kapitaal voor mensen die roken (worden toch al gediscrimineerd), overal fatsoenlijk in halen, zomers in de alpen nauwelijks wegopbrekingen enz.......



ja heel, nederland schijnt daar te rijden in de vakantie, zeker de koekblikken met sleurhut.
Op sommige passen willen ze al slagbomen plaatsen met 'n muntjes automaat .
zal best mooi zijn daar ! .
maar zoals panrider al zegt "wie eens heeft gesnoept van noorwegen komt er niet meer van af"
 
Je hebt meel :)

Als ik de beschrijving van Kofferrek lees denk ik dat enige all-road ervaring wel welkom is voor de grindwegen (het gevoel dat je fiets een eigen leven begint te leiden onder je en soms zoekt naar grip)
 
Laatst bewerkt:
Noorwegen is een buitengewoon mooi land ik ben zelf op 13-8 terug gekomen was 2-8 vertrokken.
Heen kiel-gotenburg(zweden) en terug oslo-fredrikshaven.
Totaal ongeveer 4600km.
Eerste dag en terugweg regen verder dik 25 graden. Beter bestaat er niet.

we zijn met 3 man geweest: ik op een cbr600rr met oxfort tassen zij en top tas.
het was fantastisch alleen de haarspelden is wat voorzichtig aan in verband met het wegglijden van het voorwiel.
En een triumph 600tt met givi tassen en de tent bovenop.
En een suzuki sv650 met twee blackbird koffers en wat bagage bovenop.
We hebben niet onverhard gereden maar dat is ook zeker niet nodig om de mooiste wegen natuur te vinden.
We hebben alle keren op een andere plek geslapen in een tent, die mag je daar nog (bijna)overal neer zetten.
Als je niet tegen ponten of tunnels kan dan moet je zeker niet gaan.
Er zijn zelfs tunnels met een bocht van 360 graden en 3 meter breed en tegenliggers en zeer weinig licht. ze zijn soms wel 13 km.

De omgeving is zeer afwisselend bossen ,kale rotsen, watervallen en beken en achter elke bocht is het weer een verrassing.
De meeste bochten zijn blind dus je ziet niet wat er komen gaat.

Ja als je er eens bent geweest wil je zeker weer eens terug. :] :}
 
Als je niet tegen ponten of tunnels kan dan moet je zeker niet gaan.
Er zijn zelfs tunnels met een bocht van 360 graden en 3 meter breed en tegenliggers en zeer weinig licht

Ja als je er eens bent geweest wil je zeker weer eens terug. :] :}

Sommige wegen lopen wel wat vreemd, ja....

full
 
Gaat niet door voor mij.

Veel plezier gewenst aan diegenen die wel gaan :)
 
Tot nu toe hebben zich per e-mail aangemeld:

MotoMarz met vriendin

ZX-12Rob

Snarfman

Kofferrek


Kom dames, laat je niet kennen.

Het zou de eerste keer zijn dat de heren zo in de meerderheid zijn. :)
 
Heb er op zich wel zin, moet alleen eens kijken wat het budget gaat doen en wat de wederhelft er van vind.
 
Heb er op zich wel zin, moet alleen eens kijken wat het budget gaat doen en wat de wederhelft er van vind.
Voor de belangstellenden heb ik nog wat meer informatie op mijn homepage gezet.

O.a. over de kosten en de samenstelling van het budget. Ook wat andere informatie over Noorwegen.
 
Heb de info even doorgenomen.

Klinkt zeer aantrekkelijk.

Periode is misschien niet ideaal, zien of ik dat kan oplossen.
 
Kom dames, laat je niet kennen.

Het zou de eerste keer zijn dat de heren zo in de meerderheid zijn. :)
[/quote]

Joh, ik ben net terug uit Scandinavie: 4 weken door Zweden, Finland en Noorwegen ( Ook Noordkaap!)gezworven met tent + 3mannen + 3 honden in zijspan. GEWELDIG!!!!!!! Zijn ook op de Lofoten en Vesteralen geweest, wat een sprookje!!
Eigenlijk zou ik best wel mee willen, mijn voormalige reisgenoten ook wel verwacht ik.
 
Ik ga samen met mijn vrouw in 2005 Noorwegen verkennen, maar we hebben nog geen datum geprikt - eerst een weekje zwaardvechten bij vrienden in Denemarken en dan afhankelijk van het weer naar Noorwegen. *D
 
Je reis klinkt erg goed Panrider.

Hier een andere mogelijk geïnteresseerde. Helaas van mij '( en dus niet van een wulpse gewillige volborstige jongedame van 18 :9 .

De titel van dit topic is zeer van toepassing voor mij want ik weet echt nog niet wat de vakantieplannen worden voor 2005. Of naar het zuiden (Corsica-Sardinië) of naar het Verre Oosten (Indonesië) of gezellig met jullie mee naar het Noorden. Dus ik kan eigenlijk nog geen `ja` of `nee` zeggen.

Maar er is naar ik aanneem nog voldoende bedenktijd (in ieder geval tot januari)? En ik zal deze topic goed in de gaten houden.

Gr.
Dave
 
Plaatjes zien er erg mooi uit en het jeukt ook wel een beetje maar financieel zit ik nogal krap na de aanschaf van de Fazer en dan is 2000 euro een aardige smak centen
 
Terug
Bovenaan Onderaan