Nordschleife

malle pietje

MF'er
2 dec 2002
109
0
Tolkamer
Hallo,

misschien is het een leuk idee om wat meningen te verzamelen over de nürburgring/nordschleife.
De meningen over dit fantastische (20,8 km lange) circuit zijn nogal verdeeld en ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt.

Ik ga er zelf meerdere keren per jaar heen en vind het het heftigste wat er is. Echt de grens opzoeken doe ik alleen op veiligere circuits als Assen, Zandvoort en Zolder, maar de 'Ring' zal altijd mijn favoriet blijven.
 
Hallo,

misschien is het een leuk idee om wat meningen te verzamelen over de nürburgring/nordschleife.
De meningen over dit fantastische (20,8 km lange) circuit zijn nogal verdeeld en ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt.

Ik ga er zelf meerdere keren per jaar heen en vind het het heftigste wat er is. Echt de grens opzoeken doe ik alleen op veiligere circuits als Assen, Zandvoort en Zolder, maar de 'Ring' zal altijd mijn favoriet blijven.

Mickey Mouse baantje :+
 
Klik hier en je weet hoe hier over de Nordschleife wordt gedacht ;)



:^ , idd, says it all })
Véél leesplezier!



full
 
En jij dacht met iets nieuws te komen :? :?

;)

Maar ja, als je dat kleine baantje zo leuk vindt mag je volgend jaar een keertje met ons mee.
 
Zat Henk T. ook niet bij Chello :X
Destijds sitebezoek gechecked,en dat was ook chello.
Anyway,doe die CBR weg en neem een veel snellere SRAD!
Ik ga volgend jaar wel een keer mee "Ringen".
 
Ik moet er nog zwaar over nadenken of ik volgend jaar nog wel op de Ring ga rijden. Vind het eigenlijk 3x niks, kan me niet voorstellen dat iemand daar z'n tijd gaat verdoen. :P


;)
 
Als we eerlijk zijn gaan we alleen naar de Nordschleife om thuis grote verhalen op te hangen.

En we nemen de B258 alleen maar om te laten zien hoe stoer wij wel niet zijn
 
Huuuuuuuuuuh :? ,wat lees ik nu :X
Jaja,ik doe het nog wel een keer.
Ben er alleen geen voorstander van,veels te gevaarlijk.
Maar wel gezellig,daar gaat het mij om.
Desnoods gaat het vrouwtje ook mee rijden op de dan inmiddels aangepaste R6.
Heb ik goed begrepen dat er geluidsproblemen zijn???
Dan heb ik wel een probleem,want de R6 en de R1 hebben full-systems erop zitten.
 
Het valt wel mee met de geluidseisen.
ten eerste wordt er alleen op drukke zondagen gecontroleerd.
en er wordt gecontroleerd met het oortje, dus eigenlijk worden alleen de uitslovers ertussen uitgepikt die met veel poeha aan komen blazen (over het parkeer terrein :? )

Door de weeks al helemaal geen gedoe.
 
Het valt wel mee met de geluidseisen.
ten eerste wordt er alleen op drukke zondagen gecontroleerd.
en er wordt gecontroleerd met het oortje, dus eigenlijk worden alleen de uitslovers ertussen uitgepikt die met veel poeha aan komen blazen (over het parkeer terrein :? )

Door de weeks al helemaal geen gedoe.

Klopt, maar ze kijken ook erg goed naar je uitlaat als je in de rij staat (aangezien in nooit als een uitslover aan kom rijden :) ) en ze me er toch elke weer tussenuit weten te pikken om een meting te doen :( Ze kijken of je een sportpijp hebt en als dat zo is kijken ze ff snel of er bv. een DB-killer in zit......

Maar doordeweeks is het te doen (afentoe toch wel controles!!), in het weekende hoef je het niet te proberen....ga er maar vanuit dat je dan gepakt wordt O-)
 
Op zondag 08 december 2002 17:33 schreef Fabian het volgende:VAKER :P
Als ik jou mag geloven ben ik na 1x wel verslaafd, dus het zal wel vaker worden dan. :P

Net nog even wat nordschleife sites bekeken, helaas is die van Ben Lovejoy uit de lucht?

Kwam nog een leuk grafiekje tegen met het hoogteverschil op de Ring: Klik, leek me wel interessant voor de Ringers hier. :)
 
Het valt wel mee met de geluidseisen.
ten eerste wordt er alleen op drukke zondagen gecontroleerd.
en er wordt gecontroleerd met het oortje, dus eigenlijk worden alleen de uitslovers ertussen uitgepikt die met veel poeha aan komen blazen (over het parkeer terrein :? )

Door de weeks al helemaal geen gedoe.

Gizzmo, het is me inderdaad opgevallen dat ze op zondag controleren en niet op een doordeweekse dag (ben 2x op zondag en 1x doordeweeks geweest dit jaar).

De laatste keer was het echter raak, de man zag gelijk dat ik een Akrapovic EVO op mijn motor had zitten (titanium type en zonder sticker dus alleen een kenner ziet het verschil op een afstandje), hij had een dB-meter bij de hand en kon exact aflezen hoeveel herrie de demper produceert. De vorige ronde zag ik hem al kijken en denken "zo die pik ik er de volgende keer uit".

Tip, hij kijkt naar het rode gebied op je teller en vraagt je op het halve toerental te draaien, buig tijdens de meting iets naar rechts, hij ziet dan je toerenteller niet. Met deze truc draaide ik bijna 1000 tpm lager en kwam op 99,6 dB uit, precies door het oog van de naald, mocht gelukkig verder rijden
vervoer-motor001.gif
. Ze noteren overigens wel je kenteken en de gemeten dB-waarde...

Om niet te provoceren rijd ik zowat stationair naar de start en zorg ervoor dat het wat drukker is met anderen met niet standaard uitlaten om zo mijn eigen uitlaatgeluid te maskeren en kies het poortje het verst van de Baco's...
 
Terug
Bovenaan Onderaan