Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Volgens een forumlid alhier die er een heeft gehad en er meer van weet is de 850 vanwege Amerikaanse onzin eisen minder oomphff.Maar £8500 is ook alweer dik 10 mille in euri...
En je haalt 750 Commando's aan Han; degene die ik weet te staan is een 850.
Net iets meer ooommpff.
Ja, de combat versie was een probleem, die wilde net teveel eruit halen... De gewone 750 ging niet zo snel stuk.Dat versnellingsbakje dat bij 30 pk nooit stuk ging was kansloos bij de 750 combat die er volgens de boekjes 70 pk uit drukt.
Niet alleen vanwege amerikaanse onzin , de laatste 750 was gewoon te ver opgevoerd, die ging in de garantieperiode stuk.Volgens een forumlid alhier die er een heeft gehad en er meer van weet is de 850 vanwege Amerikaanse onzin eisen minder oomphff.
Heeft dit blok al een centraal lager voor de krukas? of alleen op de uiteindes?De krukas is fragiel??!! Ik heb nog nooit zo'n dikke krukas en drijfstangen gezien..
Dan is het logisch dat die krukas verrot gaat als je er meer als 30 PK uit haalt.Alleen uiteindes.
Het is nu donker, anders had ik een foto gemaakt..
Een goeie GS750 loopt 190 echte KM/H, een Commando niet, (een flink opgefokte misschien wel maar niet zo heel lang ) die Norton is beter te vergelijken met een GR650 maar dan wat meer koppel.Ben best benieuwd hoe het rijdt..
Zo'n ding moet meer vermogen hebben dan de GS750 die ik vroeger had..
De voorvork is wel er iel..
Volgens mij heb jij een gruwelijke hekel aan het merk Norton.De krukas weegt 10 kilo, de traagheid van hey centrale vliegwiel zorgt voor wat stabiliteit.
Maar hij buigt nog steeds genoeg om krukas lagers te vermalen.
De krukas bestaat uit drie delen, Maar het geheel zit met zes boutjes van een mm of 8 in elkaar!
Die moet je even losmaken om de sludgetrap schoon te maken (geen oliefilter, dus de sludgetrap koekt langzaam dicht)
Daarna met nieuwe boutjes weer monteren.
Ik heb een krukas gehad die over een bigendtap gebroken is.
Prima motoren,hebben alleen wat extra tlc nodighoor ik hier HD, BMW, of Ducati toevallig voorbij komen
Mijn Norton Dominator van bouwjaar 1957 en 600cc heeft volgens fabrieksopgave een topsnelheid van 110 mijl/uur. En de mijne heeft een hogere compressie, dus wat meer vermogen en zou dan de 180 km/u moeten kunnen halen.Een goeie GS750 loopt 190 echte KM/H, een Commando niet, (een flink opgefokte misschien wel maar niet zo heel lang ) die Norton is beter te vergelijken met een GR650 maar dan wat meer koppel.
Ja vroeger reden er ook van die Engelse motoren tussen de 2 takten zoals RG500,s in de 500cc Nationaal,dingenMijn Norton Dominator van bouwjaar 1957 en 600cc heeft volgens fabrieksopgave een topsnelheid van 110 mijl/uur. En de mijne heeft een hogere compressie, dus wat meer vermogen en zou dan de 180 km/u moeten kunnen halen.
Ik mijn race tijd als monteur, rond 1970, reed Jan Kamp met een domiracer en die was belachelijk snel, dik 200 km/u en dat was in die tijd nogal wat. Ik had een Triton racer gebouwd en die klokte op Zandvoort 217 km/u.