Norton Commando 1972

Zie ik daar gebrek aan smeermiddel vanwege de roest binnen in de bak :?
Inderdaad, blijkbaar heeft die bak jarenlang zonder olie gelegen. Als je alle roest verwijderd. en hem weer netjes in elkaar zet met de juiste olie erin, komt het best wel goed denk ik. De onderdelen en tandwielen zien er nog prima uit zo te zien.
 
Versnellingsbakje zit al een tijdje in elkaar. Ik was met het blok beginners, maar moest bouten hebben, en deze bouten zijn niet makkelijk te verkrijgen, zit fietsdraad op.

Ik heb een begin gemaakt met de tank, is aardig roestig, eens zien wat dat wordt.

IMG_20220507_161052_3~2.jpg
IMG_20220507_161104_3~2.jpg
IMG_20220507_160644.jpg
 
Ik kreeg het frame laatst binnen, ik kan eindelijk wat doen.

Frame is gepoedercoat, blok en bak zit er weer in, was een beetje puzzle, is veel te lang geleden.

Ik kreeg ook nieuwe binnenpoten voor de voorvork, inclusief bussen en seals. Dit overzetten ging eigenlijk heel makkelijk.

Ben vergeten foto's te maken van de onderdelen.


IMG_20230323_201155~2.jpg
IMG_20230323_201143~2.jpg
IMG_20230325_141644~2.jpg
 
Die doppen boven op de buitenpoten zitten er in geschroeft, ze zijn helemaal rond, geen gat er in, dus ik zat me een beetje af te vragen hoe ze er af te krijgen zonder grote beschadigingen, ze waren niet echt mooi meer, dat heb ik weer mooi gekregen door er klein laagje af te draaien.
Toen kreeg ik het idee om de poot met de dop in een draaibank in te klemmen, en zo kwamen ze zo los, en weer vast zonder ze te beschadigen.
 
Die doppen boven op de buitenpoten zitten er in geschroeft, ze zijn helemaal rond, geen gat er in, dus ik zat me een beetje af te vragen hoe ze er af te krijgen zonder grote beschadigingen, ze waren niet echt mooi meer, dat heb ik weer mooi gekregen door er klein laagje af te draaien.
Toen kreeg ik het idee om de poot met de dop in een draaibank in te klemmen, en zo kwamen ze zo los, en weer vast zonder ze te beschadigen.
check even de buitenpoten aan de onderkant , de binnenpoten dragen onderin op een kort stalen busje, als er een paar keer mee geremd is heb je zo een paar mm speling.
 
Voelt goed..

Is dat staal? Ik dacht aan iets "exotisch"
norton doet niet aan exotisch!
ik had op mijn commando de remklauw vervangen door een lockheed raceklauw
( de standaard remmen zijn gevaarlijk slecht )
daarna deed de voorrem het best heel aardig , maar de onderpoten gingen maar 20.000 km mee.
daarna zat er millimeters speling op.
kleinigheden houd je toch
 
Ik kan wel wat advies gebruiken.

De koppeling is een droge platen koppeling, toch?

De lagers in het huis moeten vervangen worden, het lijkt er op dat de seals zijn verwijderd.

De lagers in het huis, horen dat dichte lagers te zijn?
Als het inderdaad een droge platen koppeling is; de gevoerde platen hebben wat olie er op. Kan ik deze platen schoonmaken met ontvetter, of is het einde oefening?

Dank u .



IMG_20230328_192556~2.jpg
IMG_20230328_192603~2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wel wat advies gebruikte.

De koppeling is een droge platen koppeling, toch?

De lagers in het huis moeten vervangen worden, het lijkt er op dat de seals zijn verwijderd.

De lagers in het huis, horen dat dichte lagers te zijn?
Als het inderdaad een droge platen koppeling is; de gevoerde platen hebben wat olie er op. Kan ik deze platen schoonmaken met ontvrtter, of is het einde oefening?

Dank u .

Ik begin het nu stiekem wel leuk te vinden..

Bekijk bijlage 1862051Bekijk bijlage 1862052
 
Terug
Bovenaan Onderaan