Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, blijkbaar heeft die bak jarenlang zonder olie gelegen. Als je alle roest verwijderd. en hem weer netjes in elkaar zet met de juiste olie erin, komt het best wel goed denk ik. De onderdelen en tandwielen zien er nog prima uit zo te zien.Zie ik daar gebrek aan smeermiddel vanwege de roest binnen in de bak
Ja, weet ik, maar dat dry-sump geld alleen voor het blok. Die bak heeft zijn eigen olie, dat staat dus los van het blok.Jullie weten dat het een dry sump is?
Andere tijden, andere techniek...Een Japanner werkt fijner geloof ik
Ook uit dezelfde tijd.Andere tijden, andere techniek...
Zo'n norton twin is eigenlijk een jaren 40 constructie, alleen zijn ze die wat lang blijven bouwen.Ook uit dezelfde tijd.
check even de buitenpoten aan de onderkant , de binnenpoten dragen onderin op een kort stalen busje, als er een paar keer mee geremd is heb je zo een paar mm speling.Die doppen boven op de buitenpoten zitten er in geschroeft, ze zijn helemaal rond, geen gat er in, dus ik zat me een beetje af te vragen hoe ze er af te krijgen zonder grote beschadigingen, ze waren niet echt mooi meer, dat heb ik weer mooi gekregen door er klein laagje af te draaien.
Toen kreeg ik het idee om de poot met de dop in een draaibank in te klemmen, en zo kwamen ze zo los, en weer vast zonder ze te beschadigen.
norton doet niet aan exotisch!Voelt goed..
Is dat staal? Ik dacht aan iets "exotisch"
Ik kan wel wat advies gebruikte.
De koppeling is een droge platen koppeling, toch?
De lagers in het huis moeten vervangen worden, het lijkt er op dat de seals zijn verwijderd.
De lagers in het huis, horen dat dichte lagers te zijn?
Als het inderdaad een droge platen koppeling is; de gevoerde platen hebben wat olie er op. Kan ik deze platen schoonmaken met ontvrtter, of is het einde oefening?
Dank u .
Ik begin het nu stiekem wel leuk te vinden..
Bekijk bijlage 1862051Bekijk bijlage 1862052
Ik zou er niet vanuit gaan dat Norton na 1965 nu altijd deed wat wezen moest, zeker als het op lagers aankomt…Het is nu een open lager,als het een dichte moest wezen had Norton dat toch wel gedaan
Origineel zit er een koppeling in oliebad op. (Ik deed altijd ATF in de primaire kettingkast om slippen te voorkomen)De koppeling is een droge platen koppeling, toch?