Ik heb zelf ook enkel maar de algemene folder (die met het doorkijkvenstertje in de cover).
Wat de Norton betreft.. daar heb ik de afgelopen tijd toch wel wat problemen mee gehad.
In het begin had ik veel elektrische problemen. Dat ging van slecht werkende pinkers, tot een laadsysteem met kuren. Maar ook het stilvallen aan lichten, en zeer onregelmatig draaien.
Na wat testwerk bleek de computer kapot, dus die is netjes vervangen onder garantie waardoor die problemen nu compleet opgelost zijn. Afgelopen 1000km is de motor niet één keer stilgevallen, heb ik geen enkel probleem gehad (hoe klein ook) op elektrisch vlak.
Daarnaast heb ik al last gehad van een motorlek. Een pakking van één van de carterdeksels moest vervangen worden. Na die vervanging ging de pakking van datzelfde deksel een week later wéér kapot. Slecht pakkingmateriaal, te hoge carterdruk??
Momenteel heb ik nog een paar problemen die welliswaar minder erg zijn, maar wel opgelost moeten raken.
-De motor verbruikt meer dan een liter olie op 1000km.
-Als het oliepeil hoger staat dan het minimumstreepje van de peilstok, blaast hij de olie er langs de airbox uit. Het minimumstreepje is dus het 'juiste' peil. Jammer genoeg komt het peilstokje maar een paar millimeter langer dan dat streepje, waardoor je nooit weet hoeveel je moet bijvullen. Zeker met een droge carter (laten draaien, stilleggen, peilen, bijvullen) een vervelend gegeven.
-Verder lijkt hij nog niet 'écht' helemaal te lopen zoals het hoort. Hij voelt een beetje dichtgeknepen aan, wat ook wel zo zal zijn, om die euro-3 te halen. Alsof hij nu voor 85% goed loopt, maar nog net die laatste afstelling nodig heeft om perfect te lopen.
MAAR!
-verbruik is echt laag voor een 1000cc nakedbike (diegene die ik kan vergelijken). Bij normaal gemengd verkeer verbruikt hij 5l/100km (1 op 20)
-het is een plezier om mee te rijden, zelfs met bovengenoemde 'problemen'