NOS / lachgas op de motorscooter

Bazaki

MF'er
26 jun 2006
152
0
Emmen
N.a.v dit filmpje :
en deze :

Heb ik besloten om ook maar een set met lachgas te monteren op mijn Piaggio Beverly 500, dus bij deze wat foto's van mijn lachgas projectje van hoe het er uit zag, en hoe het er nu uitziet.

Shot with http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=PENTAX+Optio+W20&make=PENTAX+Corporation (PENTAX Optio W20) at 2007-07-08


Shot with http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=PENTAX+Optio+W20&make=PENTAX+Corporation (PENTAX Optio W20) at 2007-07-08


Shot with http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=PENTAX+Optio+W20&make=PENTAX+Corporation (PENTAX Optio W20) at 2007-07-08


Shot with http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=PENTAX+Optio+W20&make=PENTAX+Corporation (PENTAX Optio W20) at 2007-07-08

Het gaat om een "wet system", dat wil zeggen dat ik niet alleen NOS inspuit maar ook nog extra brandstof, dat is beter en veiliger voor je motor.
Na veel gesleutel is het dan allemaal wel gelukt, het zit allemaal wat krapjes want meer ruimte had ik niet :)

Helaas heb ik een stuk 10 schroefjes over, ik heb werkelijk geen idee waar ik die nou kwijt kon, heel bijzonder. Het zijn gewoon schroefjes om het plastic een beetje bij elkaar te houden, dus heel ernstig is het niet. ;)

Gister om half 5 had ik alles weer in elkaar dus snel nog even naar Groningen wezen rijden om de fles met NOS te laten vullen, rij ik op 5km van huis vandaan en druk even op het knopje voor de lachgas ( met lege fles dus) om te zien of die ook verzuipt, want je spuit tenslote een lading extra benzine in. En ja hij was met 1 druk op de knop flink verzopen, zelfs zo erg dat ik 5km naar huis kon lopen :X

Bleek dat een zekering was gesprongen ipv dat ie verzopen was, anyway hij doet het weer en met mazzel heb ik alsnog mijn fles kunnen vullen voor 11.50.

Eenmaal thuis gekomen, de eerste run geprobeert met NOS, 40km/h vol gas en "klik" niks, helemaal niks. Later met andere sproeiers geprobeert. Maar nog steeds lijkt ie te verzuipen in de benzine, ik zou nog meer NOS kunnen inspuiten en minder benzine want het lijkt het erop dat als ik meer NOS geef dat het iets beter word.

De laatste run gisteravond was met de sproeier 22 NOS en 18 Benzine, en toen pakte die hem wel even bij het indrukken van de knop maar dan verzuipt ie wel meteen.

Het voorwiel kwam al spontaan los, maar dat is even een boost van 1 sec en dan verzuipt ie weer.

Ik lees overal dat je iets meer benzine moet inspuiten dan NOS. Doe ik het andersom dan begint het er op te lijken, maarja, straks loopt ie te arm en dan is de boel kapot.

Ik heb de volgende sproeiers.

16
16
18
18
20
20
21
24

22 NOS en 18benzine loopt ie nog het beste, ik zou nog een 16 benzine kunnen proberen, maar geen idee of dat wel zo verstandig is, ik ga dadelijk nog wat runs proberen en post dat later wel weer :]
 
wouw! :}
wel heel wat meer werk als ik het zo lees dan ik had verwacht :Y
super dat je het wil delen met ons
ook leuk om een naakte bev500 te zien
hou ons op de hoogte!!
wat was je nou prezies kwijt kwa € als je dat wil delen met ons
 
Ik geloof 685 euro voor de set en verzendkosten, verder wat uurtjes werk.
Heb zojuist gereden met 24 NOS en 16 Benzine, meer NOS kan ik niet geven en minder benzine kan ook niet, en nu reed ie wel het extreemste tot nu toe.

Het leuke was dat tijdens mijn runs zo'n apart soort crosmotor bij mij reed, zo'n asfalt/crossmotor ding. na de bocht gingen op het rechte stuk vol op het gas, dat ging dankzij de NOS de exact gelijk op. Zonder die NOS was hij me sowieso wel voorbij gegaan.

Maar ik moet constant het knopje aan en uit drukken wil ik een beetje fatsoenlijk gebruik maken van de NOS, het is absoluut nog lang niet optimaal, maar als ik een nog kleinere benzine sproeier weet te vinden, dan moet het goedkomen :P
 
maar met een kleinere sproeier merk je dan zonder het nos verhaal nog verschil ?
en meer lucht is dat geen idee doormiddel van je luchfilter weg te laten ?
als je die filmpjes ziet van die tmax lijk je wel te horen of hij zonder luchtfilter rijd
maar wel kicke man!!! :P
 
je bedoeld een supermotard? een bekende van je? zo niet zal hij best ziek zijn lol
ben benieuwd wat ie doet als je de goede afstelling hebt! wel kicke hoor!
hoe lang doe je eigenlijk met een volle fles?
 
Uniek man.. heel apart Dit :Y .... een Bev500 op het achterwiel wil wel wat zeggen howly foek!!!! 8-)

Ben erg benieuwd naar je toekomstige filmpjes :} :} :}
 
Supermotardnederland.nl - Kennisbundeling
Zo'n ding ongeveer ja.

Maar het was geen bekende, ik kwam door een bochtje met 20km/h en hij ook. ik reed een beetje voor hem en wuifde van: "kom op ". daar reageerde hij dan weer op ;)
Ik had toen een iets betere run, maar het moet gewoon optimaal gaan zonder gepruts.

Nog een paar sprintjes gedaan tegen een kennis, met nieuwste type 180pk Fireblade apparaat, geen vergelijk natuurlijk. Maar zo kan je mooi zien wat het verschil is, op het korte stukje van 100m is dat trouwens heel minimaal, er zijn nog een aantal leuke video's van gemaakt.


13750NOS1.jpg

Zulke "jets" zijn het. Die moet ik dus hebben.
 
Laatst bewerkt:
krijg je dat er niet bij geleverd ?
en hoe lang werkt z'n boost ? knop je indrukken en 5 sec. power ?
:D
 
30sec en je fles is leeg, een boost van 5sec is lang zat denk ik.

Vanavond maar een sproeier van 20 opgeboord met een boortje van 1mm, en toen was het wel ok, maar de fles is leeg, dus morgen weer verder stunten *D
 
Heftig....


Maareh:
Hoeveel flessen lang gaat die scootah heel blijven? Dat ding is toch in no-time helemaal gaar gedraaid?

Nope... dit is een Bev500 met een Piaggio MASTER blok, die dingen zijn praktisch onverwoestbaar, voor zo'n blok de geest gaat geven ben je een aanzienlijke stapel kratjes NOS en bezoekjes aan de fysiotherapeut (wegens hardnekkige gelaats krampen van het lachen) verder :Y
 
Haha, ik denk dat een kiteloop nog wel een stukje ruiger gaat _O-
Check:

Vandaag eens gekeken voor een tweede fles, maar zo'n lege fles kost al 180 euro :?
Verder denk ik niet echt dat ie eerder kapot zal gaan, ik zal hem wel op zo'n manier afstellen dat ie precies goed loopt, niet te arm en niet te rijk.

Zelf heb ik het idee, dat wanneer je hem rustig warm rijdt en 1 keer per dag een sprintje trekt van 5sec met NOS. dat dat minder snel schade zal toebrengen dan wanneer iemand elke dag met koude motor plankgas wegrijdt.

Stel dat je kortstondig aan de 70pk zou zitten, dan is dat voor een 500cc nog niet zo heel bijzonder, een Fireblade achtige perst uit een 900cc 180pk ? De vergelijking gaat niet helemaal op, maar in dat opzicht doe je niet eens zo heel ruig.

Het blijft mij en een kenner verbazen dat ie pas goed loopt als ik TE veel NOS geef.

Weet iemand in wat voor eenheid de afmeting word aangeduid op een sproeier ?

Het word wel aangeduid met 16, 24 enz. maar ik heb de mijne opgeboord tot 1mm, en wil nu weten hoe groot dat is in de sproeier eenheid.



Hier nog een filmpje, maar zo krijg je geen goed beeld wat de versnellig daadwerkelijk is. Ook het geluid van de NOS "cylinderslagen" hoor je niet echt.
 
Hier nog een filmpje, maar zo krijg je geen goed beeld wat de versnellig daadwerkelijk is. Ook het geluid van de NOS "cylinderslagen" hoor je niet echt.

Howly Shiiiiiii de Bev gaat weldegelijk goed van z'n plek!!! Damn!!! hahaha Wat je zegt hij maakt natuurlijk niet veel geluid met de standaard uitlaat, maar als ik het geluid van het filmpje van die tmax erbij denk gaat die er op z'n minst net zo snel vantussen :Y

Wreeeeeeeeed 8-)


Ennehhh die kiteloop man fuckin incredible!!! waterman heeft ook nog een zooi powerkite's op zolder liggen... spinnaker nylon en dyneema vergaat niet *D
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik denk dat een kiteloop nog wel een stukje ruiger gaat _O-
Check:

Vandaag eens gekeken voor een tweede fles, maar zo'n lege fles kost al 180 euro :?
Verder denk ik niet echt dat ie eerder kapot zal gaan, ik zal hem wel op zo'n manier afstellen dat ie precies goed loopt, niet te arm en niet te rijk.

Zelf heb ik het idee, dat wanneer je hem rustig warm rijdt en 1 keer per dag een sprintje trekt van 5sec met NOS. dat dat minder snel schade zal toebrengen dan wanneer iemand elke dag met koude motor plankgas wegrijdt.

Stel dat je kortstondig aan de 70pk zou zitten, dan is dat voor een 500cc nog niet zo heel bijzonder, een Fireblade achtige perst uit een 900cc 180pk ? De vergelijking gaat niet helemaal op, maar in dat opzicht doe je niet eens zo heel ruig.

Het blijft mij en een kenner verbazen dat ie pas goed loopt als ik TE veel NOS geef.

Weet iemand in wat voor eenheid de afmeting word aangeduid op een sproeier ?

Het word wel aangeduid met 16, 24 enz. maar ik heb de mijne opgeboord tot 1mm, en wil nu weten hoe groot dat is in de sproeier eenheid.



Hier nog een filmpje, maar zo krijg je geen goed beeld wat de versnellig daadwerkelijk is. Ook het geluid van de NOS "cylinderslagen" hoor je niet echt.
Hehe, kites kick ass...


Maareuh, geef jij nou gas bij, of is dat volgas en dan ineens de NOS erbovenop? Dat is wel redelijk indrukwekkend vind ik..
 
Als ik even technisch mag meedenken???
Master is toch een 1 cilinder?
70 pk uit een 1 cilinder 500cc is erg veel hoor.
Heb zelf diverse 1 cilinders gehad( suz.sp 400, Yam. XT 500, Yam Srx 600) maar de srx had 45 pk, en er waren er die redelijk makkelijk 555 a 60 pk eruithaalden, zonder de betrouwbaarheid al te erg te verliezen. Boven de 60 pk lever je veel betrouwbaarheid in..door extreme slijtage.
Maar ik vind het wel een erg gaaf project!!!
Succes
 
Ik had een tijdje terug een Suzuki RGV 250cc met volgens mij 60pk. Dat is 30pk per cylinder van 125cc. Over veel pk per liter gesproken :P

Die 70pk op mijn 500cc is trouwens maar een paar sec, dus echt te heet of hard slijten zal die niet doen denk ik.

En als wel, tja dan lezen jullie dat hier wel weer, op easyparts.nl zag ik volgens mij een nieuwe cylinder en zuiger voor ik geloof 300 euro, dus mocht die kapot gaan, dan vervang ik het zelf wel.

Maar niemand die weet wat voor eenheid gebruikt word op sproeiers ?
 
deze kerel zegt dat je een lege co2 blusser kan ombouwen/gebruiken als n2o fles:
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/ (EE)
zowiezo een interessante site over lachgas.....
 
Dat is zeker een uitgebreide site zeg ! :Y

M'n vriendin was ff naar de Ikea in Groningen, kon ze gelijk m'n NOS vullen, dus vanavond toch maar begonnen met de 24 sproeier ipv de 1mm.
De eerste run meteen beet ! Sodeju zeg, dat leek wel een Hayabusa man, zo'n snelheid was ik nog niet gewend. Echt serieus snel ! Ik was bang dat ie nu te arm liep en dus een 20 sproeier erin, en weer verzoop die, dus de 24 spoeier erin en eens goed luisteren.

Maar nu haperde die weer met die 24, terwijl die net nog als een speer ging :?

Nu had ik het volgende bedacht, die NOS fles zit een buis in, die loopt in het midden door naar beneden zodat je al het NOS krijgt, ik denk dat mijn fles onder mijn buddysit te plat ligt met de kraan naar achter toe, trek ik en ik druk op de knop dan vliegt het NOS in de fles naar de kraan toe, en dan komt het niet meer in de nozzle.

Daarom trekt ie hem wel steeds op het achterwiel, maar dan schud die NOS dus naar achter en lijkt het net of die verzuipt, dat doet ie dan dus ook.

Morgen zal ik de fles eens andersom schuin plaatsen om te zien wat er dan gebeurt, vanavond heb ik in ieder geval mogen ervaren wat er uit te halen valt :] :}
 
Dat is zeker een uitgebreide site zeg ! :Y

M'n vriendin was ff naar de Ikea in Groningen, kon ze gelijk m'n NOS vullen, dus vanavond toch maar begonnen met de 24 sproeier ipv de 1mm.
De eerste run meteen beet ! Sodeju zeg, dat leek wel een Hayabusa man, zo'n snelheid was ik nog niet gewend. Echt serieus snel ! Ik was bang dat ie nu te arm liep en dus een 20 sproeier erin, en weer verzoop die, dus de 24 spoeier erin en eens goed luisteren.

Maar nu haperde die weer met die 24, terwijl die net nog als een speer ging :?

Nu had ik het volgende bedacht, die NOS fles zit een buis in, die loopt in het midden door naar beneden zodat je al het NOS krijgt, ik denk dat mijn fles onder mijn buddysit te plat ligt met de kraan naar achter toe, trek ik en ik druk op de knop dan vliegt het NOS in de fles naar de kraan toe, en dan komt het niet meer in de nozzle.

Daarom trekt ie hem wel steeds op het achterwiel, maar dan schud die NOS dus naar achter en lijkt het net of die verzuipt, dat doet ie dan dus ook.

Morgen zal ik de fles eens andersom schuin plaatsen om te zien wat er dan gebeurt, vanavond heb ik in ieder geval mogen ervaren wat er uit te halen valt :] :}

Vliegt-ie nu niet meteen de toerenbegrenzer in? Ik bedoel, als-ie zo sterk is wil hij toch meteen naar "boven" toe en mogelijk kan de variator dan niet snel genoeg een grotere versnelling instellen? Met name nu je met die 24 sproeier een resultaat heb waar JIJ zelfs "serieus snel" van zegt... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan