N.a.v dit filmpje :
en deze :
Heb ik besloten om ook maar een set met lachgas te monteren op mijn Piaggio Beverly 500, dus bij deze wat foto's van mijn lachgas projectje van hoe het er uit zag, en hoe het er nu uitziet.
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Het gaat om een "wet system", dat wil zeggen dat ik niet alleen NOS inspuit maar ook nog extra brandstof, dat is beter en veiliger voor je motor.
Na veel gesleutel is het dan allemaal wel gelukt, het zit allemaal wat krapjes want meer ruimte had ik niet
Helaas heb ik een stuk 10 schroefjes over, ik heb werkelijk geen idee waar ik die nou kwijt kon, heel bijzonder. Het zijn gewoon schroefjes om het plastic een beetje bij elkaar te houden, dus heel ernstig is het niet.
Gister om half 5 had ik alles weer in elkaar dus snel nog even naar Groningen wezen rijden om de fles met NOS te laten vullen, rij ik op 5km van huis vandaan en druk even op het knopje voor de lachgas ( met lege fles dus) om te zien of die ook verzuipt, want je spuit tenslote een lading extra benzine in. En ja hij was met 1 druk op de knop flink verzopen, zelfs zo erg dat ik 5km naar huis kon lopen
Bleek dat een zekering was gesprongen ipv dat ie verzopen was, anyway hij doet het weer en met mazzel heb ik alsnog mijn fles kunnen vullen voor 11.50.
Eenmaal thuis gekomen, de eerste run geprobeert met NOS, 40km/h vol gas en "klik" niks, helemaal niks. Later met andere sproeiers geprobeert. Maar nog steeds lijkt ie te verzuipen in de benzine, ik zou nog meer NOS kunnen inspuiten en minder benzine want het lijkt het erop dat als ik meer NOS geef dat het iets beter word.
De laatste run gisteravond was met de sproeier 22 NOS en 18 Benzine, en toen pakte die hem wel even bij het indrukken van de knop maar dan verzuipt ie wel meteen.
Het voorwiel kwam al spontaan los, maar dat is even een boost van 1 sec en dan verzuipt ie weer.
Ik lees overal dat je iets meer benzine moet inspuiten dan NOS. Doe ik het andersom dan begint het er op te lijken, maarja, straks loopt ie te arm en dan is de boel kapot.
Ik heb de volgende sproeiers.
16
16
18
18
20
20
21
24
22 NOS en 18benzine loopt ie nog het beste, ik zou nog een 16 benzine kunnen proberen, maar geen idee of dat wel zo verstandig is, ik ga dadelijk nog wat runs proberen en post dat later wel weer
Heb ik besloten om ook maar een set met lachgas te monteren op mijn Piaggio Beverly 500, dus bij deze wat foto's van mijn lachgas projectje van hoe het er uit zag, en hoe het er nu uitziet.
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Shot with PENTAX Optio W20 at 2007-07-08
Het gaat om een "wet system", dat wil zeggen dat ik niet alleen NOS inspuit maar ook nog extra brandstof, dat is beter en veiliger voor je motor.
Na veel gesleutel is het dan allemaal wel gelukt, het zit allemaal wat krapjes want meer ruimte had ik niet
Helaas heb ik een stuk 10 schroefjes over, ik heb werkelijk geen idee waar ik die nou kwijt kon, heel bijzonder. Het zijn gewoon schroefjes om het plastic een beetje bij elkaar te houden, dus heel ernstig is het niet.
Gister om half 5 had ik alles weer in elkaar dus snel nog even naar Groningen wezen rijden om de fles met NOS te laten vullen, rij ik op 5km van huis vandaan en druk even op het knopje voor de lachgas ( met lege fles dus) om te zien of die ook verzuipt, want je spuit tenslote een lading extra benzine in. En ja hij was met 1 druk op de knop flink verzopen, zelfs zo erg dat ik 5km naar huis kon lopen
Bleek dat een zekering was gesprongen ipv dat ie verzopen was, anyway hij doet het weer en met mazzel heb ik alsnog mijn fles kunnen vullen voor 11.50.
Eenmaal thuis gekomen, de eerste run geprobeert met NOS, 40km/h vol gas en "klik" niks, helemaal niks. Later met andere sproeiers geprobeert. Maar nog steeds lijkt ie te verzuipen in de benzine, ik zou nog meer NOS kunnen inspuiten en minder benzine want het lijkt het erop dat als ik meer NOS geef dat het iets beter word.
De laatste run gisteravond was met de sproeier 22 NOS en 18 Benzine, en toen pakte die hem wel even bij het indrukken van de knop maar dan verzuipt ie wel meteen.
Het voorwiel kwam al spontaan los, maar dat is even een boost van 1 sec en dan verzuipt ie weer.
Ik lees overal dat je iets meer benzine moet inspuiten dan NOS. Doe ik het andersom dan begint het er op te lijken, maarja, straks loopt ie te arm en dan is de boel kapot.
Ik heb de volgende sproeiers.
16
16
18
18
20
20
21
24
22 NOS en 18benzine loopt ie nog het beste, ik zou nog een 16 benzine kunnen proberen, maar geen idee of dat wel zo verstandig is, ik ga dadelijk nog wat runs proberen en post dat later wel weer