NOS sproeiers

bcans

Die hard MF'er
13 nov 2002
805
0
antwerpen
Ik ben bezig om mijn eigen Lachgas injectie systeem te maken maar ik zit met een probleempje.

Volgens gegevens die ik terug heb gevonden moet ik 4 sproeiers voor de N2O steken van minder dan 0.3mm op 4X 10pk te hebben maar hoe groot zijn de orginele sproeiers dan?

Ik wil met zo weinig mogelijk vermogen starten en dan langzaam opbouwen.

Als ik één gemeenschappelijke sproeier gebruik kan ik groter gaan maar dan loop ik het risico dat dan mijn mengsel niet gelijk is voor de 4 cylinders.

Ook het model van de Nozzle geeft me hoofdpijn
Injecteer ik haaks of direct in een lijn.

Ik vind systemen terug die naast elkaar injecteren enz?

Wie kan me meer vertellen.

ps: ik gebruik een drukregelaar van een gewone benzine injectie van een auto, de druk moet ik nog meten.
 
nos sproeiers zijn niet hetzelfde als brandstof sproeiers. Ze worden appart (dus extra) gemonteerd. Ze komen ook neit in de brandstof toevoer, maar in de luchtinlaat (dus voor de carb). De groote van die sproeiers bepaalt hoe goed de 'verneveling' in de luchtstroom wordt. De bedoeling is uiteraard een homogene mix van lucht en NO2 te krijgen.
 
Bedenk me net dat je niet hebt aangegeven welk type NOS systeem je gebruikt. Ik ging uit van de eenvoudigste, maar misschien gebruik je 1 van de de andere systemen?

'Wet Systeem'

full


Extra benzine wordt samen met de NOS in het bovenste gedeelte van het inlaatspruitstuk ingebracht via een zogenaamde nozzle. Hierbij wordt bovenste gedeelte van het inlaatspruitstuk nat. Hierdoor ook de naam "Wet" NOS.
Dit systeem wordt aangeraden bij een motor met turbo of supercharger

'Dry Systeem'

full


NOS wordt in het bovenste gedeelte van het inlaatspruitstuk. Kleinere dichtheid dus het management zal kiezen om meer brandstof in te spuiten..... Het bovenste gedeelte van het inlaatspruitstuk blijft hierdoor droog en vandaar weer de naam "Dry" Dit systeem wordt meestal gebruikt in motoren zonder een vorm van turbo/supercharger

'Port Systeem'

full


Wordt extra benzine en NOS in elke apart kanaal van het inlaatspruitstuk in gespoten. Dit is dus het serieusere werk aangezien er gaten in het inlaatspruitstuk moeten worden geboord. Systeem is precieser en zal meer pk's opleveren dan een ander NOS systeem, daardoor wordt dit systeem ook vaak gebruikt in race auto's waarvan de motoren gebouwd zijn voor dergelijke pk aantallen.
 
op m'n suzuki swift gti gebruikt ik 0,18 gas en 0.30 benzine en dat 4X
ik pakte gelijk 12pk per cilinder!
292706_86_full.jpg


292706_20_full.jpg

292706_89_full.jpg


Uiteindelijk ging alles kapot! hoop kosten. En ja zelfs met gesmedezuigers!
Kit en auto verkocht. En een snelle motor gehaald!!. Dus vmax inruilen voor een gixxer 1000 k3 ??? neehoor geintje
 
Ik heb de nodige info terug gevonden op het net en heb al materiaal op het oog om mijn Nozzles te maken.
Als ze klaar zijn zal ik hier een fotootje plaatsen.
Het worden 90° Nozzles en ik start van een 3/8" Y-adaptor uit de hydrolica.

Als ze klaar zijn wil ik ze testen door alles op een tafel buiten op te stellen en dan 10sec laten blazen met sproeiers van 0.3mm
Dan ga ik de fles weer wegen om te zien hoeveel gas er weg is.
De bezine laat ik in een fles spuiten om dat aan te passen aan de hoeveelheid N2O die ik verstoof.
Dan kijk ik in een tabel hoeveel vermogen dit zou geweest zijn en als het minder dan 50pk is komt alles er op die manier op.
Dan als de bliksem naar Paul Ritzen om de Dyna eens heet te stoken :)

Kost wel een beetje geld op die manier maar dan ben ik zeker.
 
...
Als ze klaar zijn wil ik ze testen door alles op een tafel buiten op te stellen en dan 10sec laten blazen met sproeiers van 0.3mm
Dan ga ik de fles weer wegen om te zien hoeveel gas er weg is.
De bezine laat ik in een fles spuiten om dat aan te passen aan de hoeveelheid N2O die ik verstoof.
...

Grappig, zo ben ik vorige week bezig geweest om te bepalen hoeveel brandstof mijn injectors doorlaten op 2,5 bar. Ik had 133cc/min. gemeten en volgens de fabrikant zou het 134cc/min. moeten zijn (Ik heb wel 3min. benzine staan nevelen en niet 10sec...).
Is dus goed te doen zo.
 
Ik heb de nodige info terug gevonden op het net en heb al materiaal op het oog om mijn Nozzles te maken.
Als ze klaar zijn zal ik hier een fotootje plaatsen.
Het worden 90° Nozzles en ik start van een 3/8" Y-adaptor uit de hydrolica.

Als ze klaar zijn wil ik ze testen door alles op een tafel buiten op te stellen en dan 10sec laten blazen met sproeiers van 0.3mm
Dan ga ik de fles weer wegen om te zien hoeveel gas er weg is.
De bezine laat ik in een fles spuiten om dat aan te passen aan de hoeveelheid N2O die ik verstoof.
Dan kijk ik in een tabel hoeveel vermogen dit zou geweest zijn en als het minder dan 50pk is komt alles er op die manier op.
Dan als de bliksem naar Paul Ritzen om de Dyna eens heet te stoken :)

Kost wel een beetje geld op die manier maar dan ben ik zeker.


Heb je je max al goed lopend op benzine?
Die 1300 trok toch voor geen meter,of heb je dat al opgelost :?

:)
 
Heb je je max al goed lopend op benzine?
Die 1300 trok toch voor geen meter,of heb je dat al opgelost :?

:)

Hey Herr Flick,

Ik had inderdaad een probleem met de carburatie in combinatie met die 1300.
Het probleem zat hem in het vacuüm dat je krijgt na een K&N filter.
Die dingen laten zoveel lucht door dat er te weinig vacuüm is om de gas schuiven open te trekken.
Tot mijn grote verbazing bleven de schuiven bijna volledig dicht...
Ik heb het probleem opgelost door veren en naalden van een stage 7 te installeren.
Nu gaan de schuiven wel open, met de sproeiers moet ik nog even spelen maar eindelijk is mijn mengsel met een K&N filter te rijk met een 180 sproeier.
Nu moet ik een kleinere maat halen en nog wat spelen met de Lambda sonde en de data logger.

Tijdens de dragrace had ik niet bepaald een probleem met optrekken dacht ik zo...
Powerwheely in eerste,tweede en derde :]
Dat was met veel te kleine highway hawk filters en 142 sproeiers en ingekorte veren.... (originele sproeier is 162!!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan