"Not done" voordelen motor vs verkeersregels vs een auto ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

genesisfm

MF'er
3 mrt 2014
127
0
Beste mensen,

Graag zou ik een discussie willen starten wat nu de "not done" voordelen van een motor zijn vs de algemene verkeersregels vs een auto en hoe jullie hiermee omgaan?
Denk daarbij aan de volgende stellingen / situaties:

- Binnen de bebouwde kom mag/kan ik mijn gas even opentrekken (haal daarbij even een piek van +50km/u tov maximale snelheid) om langzaam rijdend verkeer in te halen?
- Bij een opstoppingen mag/kan ik een (of meerdere) auto rechts over het fietspad inhalen.
- Bij een blokkade op de weg mag/kan ik de blokkade passeren via het voetpad wat er langs ligt.
- Bij een stoplicht mag/kan ik de auto's links of rechts (maar net waar er plek is) inhalen zodat ik vooraan bij het stoplicht sta.
- Bij files mag/kan ik de auto's aan welke kan mogelijk is passeren.
- In een overzichtelijke 30 km/u zone (met drempels) mag/kan ik op mijn pedalen gaan staan en met een hoger snelheid passeren.
- Als een stukje wil afsnijden mag ik de berm gebruiken.
Vul dit lijstje maar met stellingen / situaties aan...

Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden van situaties welke ik dagelijks tegenkom.
 
Is dit nu een lijstje met ergernissen?
Ik zit elke dag op de motor en veel tussen de file, maar dit komt mij allemaal onbekend en vreemd voor. Ik ken ook niemand die met zijn volle verstand over het fitspad of de stoep gaat rijden.
Ik denk dat je fantasie op de loop gaat
 
Don en not Don

full
 
Beste mensen,

Graag zou ik een discussie willen starten wat nu de "not done" voordelen van een motor zijn vs de algemene verkeersregels vs een auto en hoe jullie hiermee omgaan?
Denk daarbij aan de volgende stellingen / situaties:

- Binnen de bebouwde kom mag/kan ik mijn gas even opentrekken (haal daarbij even een piek van +50km/u tov maximale snelheid) om langzaam rijdend verkeer in te halen?
- Bij een opstoppingen mag/kan ik een (of meerdere) auto rechts over het fietspad inhalen.
- Bij een blokkade op de weg mag/kan ik de blokkade passeren via het voetpad wat er langs ligt.
- Bij een stoplicht mag/kan ik de auto's links of rechts (maar net waar er plek is) inhalen zodat ik vooraan bij het stoplicht sta.
- Bij files mag/kan ik de auto's aan welke kan mogelijk is passeren.
- In een overzichtelijke 30 km/u zone (met drempels) mag/kan ik op mijn pedalen gaan staan en met een hoger snelheid passeren.
- Als een stukje wil afsnijden mag ik de berm gebruiken.
Vul dit lijstje maar met stellingen / situaties aan...

Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden van situaties welke ik dagelijks tegenkom.
Allemaal! Dagelijks!! _O-
 
Eigen aanvulling:
Als er een hele lange file staat voor een stoplicht, mag een motorrijder (mits het veilig gedaan wordt) inhalen of de file voorbij rijden over een verdrijvingsvlak.

Deze doe ik zowieso al:
In een overzichtelijke 30 km/u zone (met drempels) mag/kan ik op mijn pedalen gaan staan en met een hoger snelheid passeren.

Ik zou zeggen:
Als het veilig kan gedaan worden, en als je er niemand mee hindert, dan mag het.
(maar dat is mijn opinie)

Deze vind ik nogal raar verwoord:
Binnen de bebouwde kom mag/kan ik mijn gas even opentrekken (haal daarbij even een piek van +50km/u tov maximale snelheid) om langzaam rijdend verkeer in te halen?

Bedoel je dan bvb 100 km/h in een 50 zone? Dat is overdreven snel. Zou ik met max 20-30 doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben jij zoveel slimmer? Ik zie namelijk geen vraag. Ik zie alleen dat de TS graag een discussie wil starten. Vervolgens maakt hij een lijstje met stoerheden. Wat is de vraag dan?

Nee , excuus zo bedoel ik het niet.
Ik ben zeer zeker niet slimmer.
Ik zag ook geen vraag, maar dat wil ik niet toegeven (omdat ik niet zo slim ben) dus laat ander vertellen wat de vraag is, wat ik maar hoop/verwacht dat die er is.

Idd discussie, ja leuk, vooral met een goed voorbeeld en/of onderbouwing :) :) .

Een lijst met stoerheden.... nee ben weer weg, vertel, ik niet snap.
 
Beste mensen,

Graag zou ik een discussie willen starten wat nu de "not done" voordelen van een motor zijn vs de algemene verkeersregels vs een auto en hoe jullie hiermee omgaan?
Denk daarbij aan de volgende stellingen / situaties:

- Binnen de bebouwde kom mag/kan ik mijn gas even opentrekken (haal daarbij even een piek van +50km/u tov maximale snelheid) om langzaam rijdend verkeer in te halen?
- Bij een opstoppingen mag/kan ik een (of meerdere) auto rechts over het fietspad inhalen.
- Bij een blokkade op de weg mag/kan ik de blokkade passeren via het voetpad wat er langs ligt.
- Bij een stoplicht mag/kan ik de auto's links of rechts (maar net waar er plek is) inhalen zodat ik vooraan bij het stoplicht sta.
- Bij files mag/kan ik de auto's aan welke kan mogelijk is passeren.
- In een overzichtelijke 30 km/u zone (met drempels) mag/kan ik op mijn pedalen gaan staan en met een hoger snelheid passeren.
- Als een stukje wil afsnijden mag ik de berm gebruiken.
Vul dit lijstje maar met stellingen / situaties aan...

Dit zijn zomaar een aantal voorbeelden van situaties welke ik dagelijks tegenkom.

Met een OP als dit kan je maar beter opnieuw rijlessen nemen...
 
Ah ome Jan.
u mag het wel met mij eens zijn hoor.
Maar de manier waarom OpensingsPost geformuleerd worden mag wel eens aangepast worden .
vinnik....

Och nee. TS heeft mogelijk een "axe to grind" en kiest deze vorm om z'n ongenoegen te kunnen uiten zonder meteen iedereen over zich heen te krijgen.
Jammer alleen dat hij "een tikje" overdrijft. Niemand komt dit rijgedrag dagelijks tegen. Het zal allemaal heus wel een keer voorkomen, maar het zijn en blijven (gelukkig) uitzonderingen.
Het is vergelijkbaar met een soortgelijke discussie starten in een forum voor autoliefhebbers over automobilisten die mensen opzettelijk doodrijden of verwonden. Komt ook wel eens voor, maar is als discussie zinloos omdat het meteen een hele groep stigmatiseert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan