Nou, daar gaat'ie dan....

Boxershort

Die hard MF'er
20 jul 2006
922
1
Sinds enkele dagen ben ik in het (gelukkige) bezit van zo'n R1200S afkomstig van BMW.
Na een aantal Japanse supersporters te hebben gehad viel voor mij, na een sabbatical van negen maanden, de keuze op de R1200S van BMW.
En het moet gezegd; 't valt me allemaal niet tegen. Het rijden, sturen en..... het vermogen van een heuse 122 pk in het vooronder.
Ik moet toegeven; 't is even wennen, zo'n boxer. Van een 1000 cc-K5 met +170 pk aan boord terug naar 122 pk van Duitse makelij.
Een stapje terug dus? Wat het vermogen in pk's betreft? Absoluut.

Een stapje terug in motorbeleving? Dat dan weer niet. Natuurlijk. Voor puristen van het Gilde der Rijstraketten zullen dit soort motorfietsen (lees; R1100S en R1200S) nooit echt op het verlanglijstje komen te staan. Al was het alleen maar vanwege de aanwezigheid van die flat-twin-machinekamer. Maar dat is ook het mooie van motorrijders en hun persoonlijke voorkeur. Lang leve de diversiteit, zullen we maar zeggen.

Zoals zo vele motorliefhebbers in Nederland en België ben ook ik al enige jaren een regelmatige bezoeker van motor-forum.nl. Een geweldige internetsite die - behalve informatief - dikwijls ook zéér vermakelijk is om te lezen en garant staat voor vele uren leesplezier. Daarbij kan de soms onnavolgbare humor deze site ook niet ontzegd worden. Het BMW Sport-Boxer topic is daarvan één van de vele voorbeelden. Maar alvorens dáár wat te gaan posten, is het wel zo netjes mijzelf eerst hier als nieuw MF-gebruiker te introduceren.
 
Vette beemer :}

mfr12s08xt6.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan