Nou moe !

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Mijn vriendin is er dus compleet tegen dat ik ooit ga motorrijden.

Gisternmiddag gaat ze met haar moeder een boodschap doen en als ze thuiskomt, zegt ze me dat ze daar toch zo\'n mooie Suzuki voor een stoplicht heeft zien staan. Een oranje, maar ze weet totaal niet welk model, enkel dat er Japanse tekens op stonden. Ik wist het ook niet.

\'s Avonds kijken we dan maar eens in een modellencatalogus van 2001 (met heel veel merken in). \"Die moto\'s lijken allemaal op elkaar en ik zal hem toch niet meer herkennen\". Tot haar oog valt op de Suzuki GSX 1300 R (gekend onder een andere naam ;) : \"Dat is\'m, maar oranje en een andere uitlaat.\" Tja, ik viel zowat op de grond van verbazing. Denk niet dat ik daar in de nabije toekomst mee zal rond rijden eerlijk gezegd.

Maar vond het wel grappig, vindt ze net de Hayabusa mooi...
 
whehe, mja, veel motoren met japanse tekens erop ken\'k niet.. zou gelijk ook naar die hayabusa hebben gebladerd :)

Btw, GA LESSEN!!!!
 
Doet me denken aan het kopen van mijn YZF600...

vriendin: Die groene (gaat vooral om kleuren) in de hoek is leuk!

BertV: dat is een ZX12R, en die is net ff te snel na een XJ600... 8-)
 
Doet me denken aan het kopen van mijn YZF600...

vriendin: Die groene (gaat vooral om kleuren) in de hoek is leuk!

BertV: dat is een ZX12R, en die is net ff te snel na een XJ600... 8-)

Same here! Beetje aan het rondkijken naar motors. Zie ik wat leuks, krijg ik gelijk van dat gezeur van \"Die kleur is niet mooi!\" Hou op zeg. Van wie word dat ding? Ok ok... Hoef ook niet een fiets met tig kleuren, maar helemaal 1 kleur is ook niet alles. Vrouwen... zucht! ;)
 
er zijn dingen die je voor jezelf doet. er zijn beslissingen die alleen moet nemen. Als mensen je kort proberen te houden en jij wilt dat niet, dan is het tijd om een statement aan te gaan. Ga motorrijden. Succes. :]
 
Ken de verhalen over de vriendinnen wel terug... Toen ik ging kijken voor een fietsje met m\'n toenmalige vriendin (anti-motor, maar ging toch maar mee \'om je een beetje in bedwang te houden, anders koop je weer zo\'n racebeest\') vond ze zo\'n blauwe wel leuk... Kleurde leuk bij de helm (die ik al had gekocht voor die tijd) en zag er wel \'lief\' uit... :)
Was een ZX-12R... :)
Haar tweede keus: GSX1000R (Ja, volgens de verkoper een GSX100R ipv GSX-R1000, maar leek toch verdacht veel op een GSX-R1000), ook zo\'n leuke kleur blauw erin... :)

Toen ik zei dat een zeshonderdje meer mijn bedoeling was, zei ze \'is dat niet veeel te licht? Je auto heeft toch ook 1400cc?\' :?
Dat eerst aan een geintje, maar nee hoor.... |(

ps Er stond geen blauwe R1, anders had ze die ook nog wel geschikt gevonden.... :)

Maar, vriendin die Busa leuk vindt? Er is dus nog hoop... Koop een motor met dezelfde kleuren & je kan rijden....

En neem nu eens les! Biken = fun & als je volgend jaar tegen de zomer pas begint met lessen, haal je je rijbewijs pas als de zomer weer bijna voorbij is....
 
Laatst bewerkt:
Toen ik aan het lessen was zat ik te kijken naar een streetbike, had een suzuki gs500 gezien wat mij wel leuk leek om op te beginnen.
Vriendin mee om iets uit te zoeken, zegt ze:
\'Ik vind een racer veel mooier en als ik straks mijn rijbewijs heb kan ik mooi jouw motor krijgen en dan koop jij maar weer wat anders...\' :+

Zo\'n vriendin gaat geld kosten... :+
 
:) Altijd leuk om je vriendin mee te nemen naar een motorzaak. Bij eerste motor gedaan, en toen vond ze de GS500e met racekuip heel mooi, zonder kuip vond ze lelijk. Nou die GS500e dan maar gekocht, er stond verder toch niet echt wat bij, ja als ik flink wat duizendjes extra zou betalen....

btw. Ik wou die GS500e al kopen hoor :) Het is niet zo dat ik naar haar luister, want de volgende motor is totaal niet haar smaak. Boeie, ik rij er op! :)
 
Oke,
plan 1: ga samen lessen
plan 2: ga alleen lessen
plan 3: schop haar er uit.

The Saint -> ook voor advies. ;)
 
Ik ben eerst zonder vriendin naar de motorzaak gegaan, gewoon om te kijken wat mijn ouwe fiets zou opbrengen. Toen ik terugkwam had ik een mooie offerte. Mijn vriendin was reuze nieuwsgierig, dus ben ik een paar dagen later teruggegaan. In de motorzaak vervolgens gewezen naar een blauwe Fazer met het commentaar: \"Die, maar dan in het zwart\". Reactie: \"Gatverdamme, wat een lelijk ding. Hoe kun je die nou kopen? Echt niet dat ik daar ooit achterop ga zitten!!! Dat ding komt zeker ook nog in de garage te staan, zodat ik daar elke keer weer tegenaan moet kijken? Had je werkelijk niks anders kunnen uitzoeken?\". Kortom, haar reactie was :r . Mijn reactie: :j . Gewoon gekocht :P
 
Hoop volgend jaar in het voorjaar te gaan lessen (als alles goed gaat).

Hier in België krijg je na 6 uren les je voorlopig rijbewijs en daar mag je een jaar lang mee rijden op een motorfiets naar keuze (Hayabusa of 250\'tje, maakt niet uit als ik het goed heb). Dat in aanmerking genomen, denk ik dat ik nu maar best wacht tot april of zo, want nu zitten de hersft en vooral de winter eraan te komen. Denk dat ik als totale leek dan niet veel ga rijden en dus al snel zal vergeten wat ik tijdens de lessen geleerd heb. In april kan het ook nog slecht weer zijn, maar winterse toestanden zijn dan toch minder waarschijnlijk en dan kan ik op m\'n gemak de motor buiten halen om wat te gaan rijden. Zo zit m\'n plannetje min of meer in elkaar.
 
Nou nou, lekkere vriendinnen zijn dat, er zijn ook nog dames die wel weten wat ze willen en zien hoor ;) !
Mijn vriend ging op zoek naar een vervanger voor z\'n Yamaha FJ1200 en kwam uit op een Honda ST1100 (Pan). Mijn uitoep was: dat is een badkuip! Hij vond helaas van niet. Ik heb toen maar een Fazer gekocht, hebben we tenminste nog een echte brommer voor de deur staan... :+
 
Nou nou, lekkere vriendinnen zijn dat, er zijn ook nog dames die wel weten wat ze willen en zien hoor ;) !
Mijn vriend ging op zoek naar een vervanger voor z\'n Yamaha FJ1200 en kwam uit op een Honda ST1100 (Pan). Mijn uitoep was: dat is een badkuip! Hij vond helaas van niet. Ik heb toen maar een Fazer gekocht, hebben we tenminste nog een echte brommer voor de deur staan... :+
Gewoon effe een FJR1300 aanpraten.... })
 
Heb ik geprobeerd! Maar na de proefrit vond hij de grondspeling te weinig (lefboutjes direct al aan de grond) en toch iets te prijzig.
 
Nou nou, lekkere vriendinnen zijn dat, er zijn ook nog dames die wel weten wat ze willen en zien hoor ;) !

Hierbij sluit ik mij graag aan. Bij mij thuis was ik de eerste met een motorrijbewijs en motor. Gelukkig was my boyfriend ook direct verslaafd. Alleen jammer voor hem dat hij mij nog niet kan bijhouden met z\'n Shadow 700 :P . Maar hij is uit aan het kijken naar een andere, ben bang dat het dan andersom zal zijn qua snelheid.
 
Tip van flip:

Neem eerst een motor (en al die andere leuke dingetjes die female oppositie kunnen opwekken), en dan pas een vriendin. Is het geen discussiepunt meer, maar krijgt ze het er gewoon bij. Vaak is het hebben van een motor zelfs een verkoopargument in de zoektocht naar een geschikte vriendin (schijnt stoer te zijn ofzo).

Inmiddels is zij al jaren gelukkig getrouwd met mij, mijn motor (af en toe een nieuwe mag zelfs) en mijn veel te dikke geluidsinstallatie.

Om niet al te onfeministisch over te komen: het bovenstaande kan uiteraard i.p.v. met man-vriendin ook volledig gelezen worden met vrouw-vriend, vrouw-vriendin, man-vriend etc.
 
Op Maandag 01 oktober 2001 14:19 schreef Linda het volgende:Hierbij sluit ik mij graag aan. Bij mij thuis was ik de eerste met een motorrijbewijs en motor. Gelukkig was my boyfriend ook direct verslaafd. Alleen jammer voor hem dat hij mij nog niet kan bijhouden met z\'n Shadow 700 . Maar hij is uit aan het kijken naar een andere, ben bang dat het dan andersom zal zijn qua snelheid.

Da\'s fijn! Publiekelijk de afgezeken door m\'n eigen vriendin :P Denk dat ik toch maar de ST4s ga kopen ipv de ST2 *D
 
Laatst bewerkt:
er zijn dingen die je voor jezelf doet. er zijn beslissingen die alleen moet nemen. Als mensen je kort proberen te houden en jij wilt dat niet, dan is het tijd om een statement aan te gaan. Ga motorrijden. Succes. :]

Is een beetje delicaat in mijn geval: heb al een huis en een kind met haar :) . En \'k zie haar eigenlijk nog wel graag. Hoop haar gewoon om te praten, zodat ik samen met poohbeer kan :] en jullie Nederlanders een poepje kan laten ruiken :+ .
 
Laatst bewerkt:
Beetje beslissen welke fiets ik wel of niet mag? Flikker op!
Of zal dat de reden zijn dat ik het nooit langer dan een maand of 5 met een vriendin uithoud?
 
Is een beetje delicaat in mijn geval: heb al een huis en een kind met haar :) . En \'k zie haar eigenlijk nog wel graag. Hoop haar gewoon om te praten, zodat ik samen met poohbeer kan :] en jullie Nederlanders een poepje kan laten ruiken :+ .






Misschien dat dit helpt in het overtuigingsproces. Kids en bikes gaan uistekend samen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan