NTV 650 Bridgestone of Dunlop

basset

MF'er
15 nov 2001
84
0
Ik heb dinsdag een ongeluk gehad met mn NTV650 uit 89 en heb hem ingeruild voor een uit 96. Onder de oude had ik BT020 gekloof ik, onder de nieuwe zitten Dunlops. Weet iemand of hier veel verschil inzit in kwaliteit/duurzaamheid?
 
Hee, de Basset van Fok...

Welke dunlops? En die BT020 waren ok, groot deel van MF rijdt op BT's ;)
Ik heb de zachtere 010 "rondom".

Van dunlops kan ik je niet veel vertellen.
Met een gematigde rijstijl en 50 oid pk's zal het niet veel uitmaken
 
Tja,

Welke dunlops het zijn weet ik dus niet. Ik mag hem vandaag ophalen :)

Ik kon ook de banden niet over laten zetten, want er zat (weer) een reusagtige nagel in mn vrij nieuwe achterband en mn voorband was inmiddels aardig glad (nog 1000/2000 kilometertjes)

Onder de andere zaten Dunlops, dus veel keuze had ik daar niet meer in helaas.
Hoewel ik wel moet zeggen dat mn revere aardig kon glijden als het nat was en ik maar ietsies te hard remde.

Ik weet van de BT's dat dat goede banden zijn, maar van dunlop weet ik dus helemaal niks.

Haha ik d8 het al! Dezelfde! Ik zag dat plaatje. Klein wereldje he dat internet! :)

En volgens mij zijn het 60 pk's!! :( ;)
 
Laatst bewerkt:
Sjit! Ik ga er dus in PK's op achteruit :( Ik had een 89 revere, nu een 96 NTV.
Ach, zo erg zal ik het toch niet merken. Ik neem aan dat hij nu ook wel een stuk fijner loopt gezien de staat waar de nieuwe in is :)

Maar ja! Wel weer cardan en weer kunnen rijden. Ik heb hem ingeruild bij kruisinga in Gouda.
 
De bt-020 kun je alleen in de juiste maat voor de achterkant krijgen.

Ik rij zelf met michelin macadams, die zaten er op toen ik hem kocht. Ondanks de reputatie vallen deze me redelijk mee. Het kan vast beter, maar het is goed te doen. En ze slijten nauwelijks lijkt het.
 
Ik heb nu de NTV650 uit 96 gehaald en deze lijkt wel een compleet andere fiets. Hij voelt "lichter" aan. En dan heb ik het niet over vermogen of zo, misschien kan deze wel sneller gezien de andere KM teller en toerenteller. Op de revere zat 50km per uur waar nu 80 km per uur zit. Das wel ff wennen :) maar ja, voor hardrijden koop je deze fiets niet.

Hij rijd ieder geval veel fijner. Ook het blok ziet er mooi uit. Op de revere was de eerste laag er bijna helemaal af. Alleen zit op deze geen middenbok, had ik ook niet echt nar gekeken. Moet ik hem als ie lang blijft staan maar af en toe een stukje verplaatsen :)
 
Ik heb nog even naar Kruisinga gebeld, maar ze slopen hem niet zelf. Ze verkopen hem voor 700 euro. Maar omdat jij de vorige eigenaar willen ze voor jou de bok er misschien nog wel afhalen. Kan je hem tenminste fatsoenlijk stallen + handig voor onderhoud, banden enzo. Ik zoek gewoon nog effe verder.
Als je onderdelen of accesoires zoekt voor je NTV moet je hier even kijken http://www.motorrad-mo-treff.de/shop/de/dept_133.html
Ze hebben ook middenbokken te koop. Ik weet zelf niet welke ik moet hebben anders had ik hem al besteld.
 
Ach, ik kan altijd nog zo'n middenbok kopen voor +/- 50 euro die los is. Hangt ie ook niet onder mn motor :)

Bovendien omdat het een revere is en er onder de NTV een andere zijpoot onder zit, weet ik niet of die middenbok wel gaat passen. Ik baalde voornamelijk dat mn kleine schermpje ook gescheurd was. Ach, al met al zat ik tegen ruim 1000 euro's aan reparaties aan te kijken als ik hem weer in goede conditie wilde hebben.
Voor/achterband, oliekeerringen, spiegel, koplamp, stuur (dat knopje aan het einde van het handvat, deuk in de tank, knipperlicht en weet ik veel wat er nog aan had gekomen dat ik niet gezien heb.)
 
Voor : Batilax B35 F(Bridgstone)
Achter: Pirelli Match 80.


De voorbang bevalt me primma.
Maar naar mijn gevoel is de achterband wat te veel van het harde.
Ik vind dat de voorband wel lekker gaat.
Rij de er wel us een paar rondjes op zondag morgen mee over de rotonde om te kijen of je het ook zei slijten en dat valt ook wel mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan