Ntv 650 verbouwing

Ik kan niet anders zeggen dan dat je er een mooi fietsje van hebt gemaakt! sjappo!

Wel wil ik je aanraden om die grote blusser van je om te ruilen. Je hebt nu een poederblusser staan. Het poeder dat in die blussers zit is gemaakt van zouten. Deze nemen weliswaar de zuurstof weg en blussen op die manier, maar het zout is zeer corrosief en vreet dus metaal en koper aan. Ze geven aan dat wanneer je blust met een poederblusser, alle elektra na verloop van tijd gaat corroderen en stuk gaat.

Een betere blusser is in dat geval een schuimblusser. Tis maar een tip! ;)

Verder zie ik dat je hebt gelast aan het balhoofd. Houd er rekening mee dat je het vet uit je lagers hebt gefrituurt! Het zou kunnen dat je binnenkort je balhoofdlager moet vervangen, maar dat is een kleinigheidje voor iemand die dit al heeft geklust :Y

veel succes verder met het afbouwen!


Bedankt voor de tip :) Ik zal wel is kijke voor een andere blusser


Wat betreft balhoofd lassen, de bovenste beugels zat er origineel al op, ik heb alleen de onderste met een paar propjes vast zitten, zodat het stevig genoeg was , het werd dus allemaal niet zo spectaculair warm dus het zal wel meevallen O-)
 
Hoe bevalt de teller je eigenlijk? Ziet die er een beetje netjes uit, of is de kwaliteit niet echt denderend? Zit er zelf ook over te denken om zo'n teller aan te schaffen. Maar ze zijn (bijna) nergens in real life te bewonderen bij mij in de buurt.

Schijnt de verlichting bijvoorbeeld niet te fel?
 
Hoe bevalt de teller je eigenlijk? Ziet die er een beetje netjes uit, of is de kwaliteit niet echt denderend? Zit er zelf ook over te denken om zo'n teller aan te schaffen. Maar ze zijn (bijna) nergens in real life te bewonderen bij mij in de buurt.

Schijnt de verlichting bijvoorbeeld niet te fel?

de teller bevalt goed, ondanks dat het een koso is

ik heb op mijn brommer ooit de vierkante koso gehad, maar
dat was echt trieste kwaliteit,

ik wilde dus daarom eigenlijk geen koso meer halen,
maar omdat de prijs toch wel goed is heb ik de nieuwe versie toch maar gekocht, en ik las nergens op internet slechte dingen(nog niet)

maar alles werkt perfect
en de felle blauwe verlichting is ook wel te doen
in het donker komt er wel veel licht af maar het is niet storend, omdat als je normaal kijkt het kinstuk van je helm voor de teller valt
 
ik heb nog wat vorderinge gemaakt:

- de tank gehammerite, want hij begon te roesten

- een veels te blits plaatje gemaakt voor over de kroonplaat, gemaakt van vanalles en nog wat, en het ziet er duur uit:P

LEER en GOUD *D :
dsc08757iu7.jpg


- een vieze 37 kw begrenzer gevonden :-( gelijk even groter gemaakt en het resultaat mag er zijn! hij trekt een stuk harder op.
dsc08753fo0.jpg


morgen nieuwe luchtfilter en bougies...
 
Update:

even snel een update je met wat fotos

achterwiel gepolijst *D
op de foto heb ik ook een kapje boven het frame gefotosoept, die ga ik daar ook maken want dan lijkt het niet meer alsof de kappen boven het frame zweven.
het frame wordt donker grijs mettalic mat, zodat het op de matte kapjes aansluit, maar niet dezelfde kleur heeft.

Ik heb ook een nieuwe achterband gehaald, nu stuurt hij wat lekkerder :) michelin pilot power ( op een ntv !? ja op een ntv)

ook heb ik het voorspatbord blauw gespoten en het voorwiel gepolijst, die zie je op de achtergrond 8-)

dsc08834shophe9.jpg


Hij is dus bijna klaar *O*
ik moet alleen nog wat kleine dingetjes doen:
- zadel voor een extra beugeltje maken
- plaatje onder de cockpit maken om de kabels weg te werken
- onderkuip over laten spuiten'

dan is hij klaar , dus op naar een volgend project :) ik zoek eigenlijk een schade cbr 600 f uit 92 - 96 dus als jij die nog een vind bij je in de schuur, niet :x maar *O* dan koop ik hem van je voor een paar knaken

update dag erna

kapje erop gesjopt
dsc08864shop2copypi6.jpg


en nog wat fototjes :)

dsc08863kleinbg0.jpg

dsc08860kleinat1.jpg
 
Laatst bewerkt:
leuk gedaan, ik denk dat de meeste mensen echt GOED moeten kijken voordat ze zien wat hier nou aan de hand is ;)

nou nog een geluidsfilmpje :9 CBR600RR met dikke brul _O- *O*
 
Ik moest toch even keihard lachen om onderstaande passage uit een hele oude OP _O-

Echt geweldig :} :}

Ik dacht, als ik het nou feun, dan zet dat purschuim misschien wel uit.
dus ik pak een feun en begin te feunen.
Ik zie weinig gebeuren en ga dichterbij kijken.
nou wat er verder gebeurt zie je hieronder

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn hoofd is alleen rood en prikt aan alle kanten, mijn haar en wenkbrouwen en zo zijn wat verschroeid, maar voor de rest valt het wel mee.

Ik kan wel 3 tips geven
- feun geen purschuim!
- bus geen brandend purschuim met water, want dan worden de vlammen groter
- kleine brandblussers spuiten nog geen 10 seconden, koop dus een grote want het is het niet waard dat alles af brand omdat je bespaart op een brandblusser!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan