NTV niet in2e als ie stilstaat

timdejonge

MF'er
15 mrt 2008
57
0
Ik had voorheen probleem dat ik moeilijk in neutraal kon. Dus wou ik maar even het versnellingspedaaltje nakijken. Ik zag dat de 2 streepjes niet mooi over elkaar stonden, dus heb ik dit even aangepast !
Nu gaat ie zonder problemen in Neutraal en brand het lichtje ook netjes !
MAAAAARRRRRR nu krijg ik hem vanuit stilstand niet meer in 2de versnelling ? is dit normaal ???? hij kraakt verschrikkelijk als ik probeer.... Ook tijdens het rijden gaat het precies niet zo vlotjes meer ? Als van 1e naar 2de versnelling ga zie ik het lichtje van neutraal zelfs even branden ? is dit normaal ???
iemand enig idee ? help aub ??
 
In principe maakt het niet uit of de pedaal wat hoger of lager staat.slecht in de vrij met lopend motor ligt meestal aan een plakkend/slepend koppeling.
 
Laatst bewerkt:
ja, maar toen het pedaaltje ietsje anders stond kon ik zonder problemen vanuit stilstand alle versnellingen afgaan ???
maar toen ging hij natuurlijk moeilijk in neutraal, wat ook vervelend is, begrijp je ????
 
Er zijn inderdaad 2 merktekens in de zin van puntjes die tegenover elkaar moeten liggen.
Wat is de speling van je koppelingshendel? Volgens het boekje dient dit 10-20mm te zijn. Nu vind ik zelf 20mm teveel. Vind 10-15mm genoeg. Als je hem in versnelling zet, hoever moet je je hendel loslaten eer de koppeling pakt?
 
racemier, niet zo hééél ver hoor....
en ja, sinds die merktekens mooi tegenover elkaar staan krijg ik hem héél goed in neutraal.... lampje brandt netjes, dat ging voorheen niet, was altijd superlang zoeken....
Hij klakt nu wel beetje als ik hem in eerste zet...... en ja, 2e gaat niet hé.....kweet het niet...
kan ik nog ergens regelen?
 
het is normaal dat hij iets klakt als je hem in eerste zet. Normaal zou je hem ook in tweede moeten krijgen. Gaat hij er niet in als je hem een beetje verduwt? Als hij in versnelling staat en je koppeling in, heeft hij dan de neiging om weg te kruipen? Ontkoppelt hij wel genoeg?
 
ja, ietsje klakken ok, maar hij klakt soms wel heel hard hoor....
en niet echt gemerkt dat hij neiging heeft om weg te kruipen.....hoe kan ik dat zien dat hij genoeg ontkoppelt ? kan ik dat al eens nazien......
en beetje verduwen helpt niet echt hoor..... zal morgenavond nog eens proberen...
houd je hier zeker op de hoogte ?
 
heb daarnet nog beetje ah spelen geweest, met koppelings-spanning en schakelpedaaltje...
Is er iets waar je op moet letten ? tips aub ?
want op het stangetje van het schakelpedaal kan je ook nog een moer verdraaien....
Is er hier geen gouden tip, om dit netjes te krijgen ?
 
Ik had voorheen probleem dat ik moeilijk in neutraal kon. Dus wou ik maar even het versnellingspedaaltje nakijken. Ik zag dat de 2 streepjes niet mooi over elkaar stonden, dus heb ik dit even aangepast !
Nu gaat ie zonder problemen in Neutraal en brand het lichtje ook netjes !
MAAAAARRRRRR nu krijg ik hem vanuit stilstand niet meer in 2de versnelling ? is dit normaal ???? hij kraakt verschrikkelijk als ik probeer.... Ook tijdens het rijden gaat het precies niet zo vlotjes meer ? Als van 1e naar 2de versnelling ga zie ik het lichtje van neutraal zelfs even branden ? is dit normaal ???
iemand enig idee ? help aub ??

Waarom zou je van neutraal naar twee gaan vanuit stilstand ik rij altijd in zijn1 weg
Dat je lampje even aan flitst is normaal want je komt neutraal voorbij.
 
tim,

als je eens goed kijkt naar bewegen van de delen. klink een beetje alsof bij het omhoog halen van de pook er iets er voorzorgt dat je de slag niet kan afmaken.
bv een boutkopje die stokt op een anderboutkopje.
 
bewegen van de delen ? het versnellingspedaaltje dan ?
ja maar nou zou ik graag alles even afstellen..... dus dat het netjes staat...
de merktekens staan goed over elkaar nu... zoals het hoort denk ik dan...dit was niet zo voorheen, en zo heeft m'n maat er altijd mee gereden, maar hij had toen wel problemen om neutraal te vinden.
Daarom wou ik het even bekijken, en viel m'n oog op de merktekens, dus wou ik deze goedzetten.
Dat heb ik dan gedaan, dus dan doet ie normaal...
vanavond ging ik dan nog beetje bijstellen, vanwege het kraken als ik in 2de wil....
dus ging even koppeling nakijken, heb deze ook beetje bijgeregeld, want de hendel hingt beetje te los naar m'n zin..... nu gaat ie de laatste 15-20mm in actie....
Maar toen merkte ik op dat als ik hem op zijn steun zet, met achterwiel van de grond, en ik zet hem in zen een, dat hij dan wat klakkend geluid maakt..... als ik gas geef, is dat weer over....
en ja, het probleem van z'n twee blijft natuurlijk....
Wat is eigenlijk de beste manier om dit allemaal goed af te regelen ????
die merktekens toch naast elkaar ? niet ?
 
Als je stilstaat voor het stoplicht en dan krijg je hem bv. niet van z'n vrij naar z'n 2e versnelling?
Dat hoort! Is zo ingebouwd bij een hoop fietsen. Had m'n fireblade, de zrx1200r en een vfr400 van een vriend van me ook. M'n huidige r1200gs kan wel gewoon bij stilstand naar z'n 2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan