Nu al pekel?

Aniki

MF veteraan
1 okt 2002
4.962
1
Leiden
ik zie hier en daar pekel liggen op straat (nog niet echt op de grotere wegen gezien)
maar vandaag en gister was het prachtig weer... (moest werken dus helaas)
maar zit me af te vragen, die pekel die er ligt, is die al schadelijk?
het is nog niet eens glad en ze hebben hier en daar al gestrooid : '(

kan ik nog ongestoord een stukkie rijden?
(ik wil absoluut geen pekel aan mn fiets.. :( )
 
ik zie hier en daar pekel liggen op straat (nog niet echt op de grotere wegen gezien)
maar vandaag en gister was het prachtig weer... (moest werken dus helaas)
maar zit me af te vragen, die pekel die er ligt, is die al schadelijk?
het is nog niet eens glad en ze hebben hier en daar al gestrooid : '(

kan ik nog ongestoord een stukkie rijden?
(ik wil absoluut geen pekel aan mn fiets.. :( )

Zolang het droog is kan er niets gebeuren.
Het strooien zal wel preventief zijn hé? ;)
 
Zolang het droog is kan er niets gebeuren.
Het strooien zal wel preventief zijn hé? ;)

ja dat bedacht ik me ook :P

het gaat me meer om de aantasting van dat spul, heb geen idee wat het eigenlijk allemaal aanricht, maar ben er bang genoeg voor ;)

droog=geen probleem, hm das mooi.
 
ja dat bedacht ik me ook :P

het gaat me meer om de aantasting van dat spul, heb geen idee wat het eigenlijk allemaal aanricht, maar ben er bang genoeg voor ;)

droog=geen probleem, hm das mooi.

Oxidatie van alles wat kan oxideren....gaat met pekel (en water) heel snel.
 
Verkeersongelukken door gladheid

Uitgegeven: 7 december 2002 19:55

ASSEN/HENGELO - In het noorden en oosten van het land zijn zaterdag door plotseling opkomende gladheid verkeersongelukken gebeurd. In de provincie Drenthe waren er vanaf het eind van de middag in enkele uren tijd tientallen aanrijdingen. Ook in Twente raakte tientallen auto's in de problemen.

De aanrijdingen leidden volgens de regionale politiekorpsen tot blikschade en lichte verwondingen. In Twente raakten de meeste auto's van de weg op de A1 en de A35 ter hoogte van Borne, Hengelo en Oldenzaal.

Het verkeer heeft te kampen met een band met ijzel die vanuit het oosten naar het noorden en westen van het land trekt. Volgens het Korps Landelijke Politiediensten wordt op verschillende wegen gestrooid

Daarom strooien ze dus. :X
 
Ik heb afgelopen zaterdag op de A1/A35 gereden bij Hengelo / Oldenzaal (met de auto). Heeeeeleeeeeemaaaaaal wit van de pekel inclusief alle omliggende 80 km wegen.
Ik maak me echter niet zo druk om de pekel, ik baal er wel van maar ik laat mijn motor er niet om staan.

[edit]
Op 4-12 waren ze al in Breda aan het strooien :(
Pekel
[/edit]
 
Zolang het zulk droog weer is zal de pekel weining invreten (is water bij nodig). Dus voorlopig doe ik ff niets (afspoelen draaogt ook water bij). Zodra het vochtig wordt zal er weer consequent afgespoeld moeten worden (en inspuiten...als ik de kans nog krijg :( ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan