Nu al vol .......?

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Ik hen een GS 500 met een tankinhoud van 17 liter. 2.5 liter is reserve. Dus als ik op reserve rijd en ga tenken zou er 14.5 liter brandstof in moeten gaan. Maar het probleem is dat ie al na 11 liter vol is.

Hoe komt dat ????

Wel is het zo dat bij de montage van de begrenzer dat slangetjes losgesprongen waren en de monteur heeft het ff snel weer vastgezet, zou het daar mee te maken hebben ?????
 
Ik heb ook wel eens gehoord dat het iets met je benzinefilter te maken kan hebben. Als deze te oud is levert hij te veel weerstand. Als de tank dan niet vol genoeg zit is er niet meer genoeg vloeistofdruk om de benzine door het filter te drukken. De motor gaat stotteren en je denkt dat de benzine op is.......Bij het tanken gaat er dan minder benzine in dan je verwacht.

groeten
Rap
 
Ik heb (volgens mij) geen icon, en ik gebruik ook geen nickname, het is gewoon mijn echte naam,
Ik had liever dat iedereen dat deed, maar ja,
verschillende mensen, verschillende meningen, en eigenlijk maar goed ook!

Groeten Paul.
Ben ik het niet mee eens; ik heet eigenlijk Viper Devil maar ik vind mijn nickname beter bij m\'n persoonlijkheid passen. ;)
 
Als je je benzine kraan op normaal hebt staan dan stroomt de benzine uit het langste pijpje van de kraan (steekt een paar cm boven het onderste nivau van tank uit) en als je hem op reserve zet dan stroomt de benzine vanuit het onderste punt van de tank naar je carbs. Als je dus eerder op reserve moet overschakelen dan ben ik er bijna zeker van dat dat langepijpje aan de kraan verlengt is. Misschien een kraan erop van een motor met een grotere tank inhoud??
 
Terug
Bovenaan Onderaan