Nu al vol .......?

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Ik hen een GS 500 met een tankinhoud van 17 liter. 2.5 liter is reserve. Dus als ik op reserve rijd en ga tenken zou er 14.5 liter brandstof in moeten gaan. Maar het probleem is dat ie al na 11 liter vol is.

Hoe komt dat ????

Wel is het zo dat bij de montage van de begrenzer dat slangetjes losgesprongen waren en de monteur heeft het ff snel weer vastgezet, zou het daar mee te maken hebben ?????
 
In Japan hebben ze kleinere liters :P

Neej, ik weet niet. Is die begrenzer aan de binnenkant van de tank gemonteerd misschien dat ie daar ruimte inneemt? (geen verstand van begrenzers :? )

Of staat je moto niet helemaal waterpas (achterkant verhoogd misschien)... dan krijg je een luchtbel in de tank die er niet uitgaat.
 
Heeft een GS een brandstofpomp? Als de brandstofpomp het niet doet, loopt de tank niet verder leeg dan tot op het niveau in de vlotterbakken. Da\'s de wet van de communicerende vaten.
 
Heb je al eens geprobeerd om een magneetje op diverse plaatsen van je tank te laten plakken?
Als het op sommige plaatsen slechter plakt, dan duidt dit op een laag plamuur voor een deuk(je)
op te vullen, en als dit het geval is, dan weet je precies hoeveel liter plamuur ze nodig gehad hebben om de brandstoftank weer in model te krijgen.
Ik hoop voor je dat het magneetje overal even goed plakt.

Groeten Paul.
 
Heeft een GS een brandstofpomp? Als de brandstofpomp het niet doet, loopt de tank niet verder leeg dan tot op het niveau in de vlotterbakken. Da\'s de wet van de communicerende vaten.
Een gs 500 heeft geen brandstofpomp, en als een brandstofpomp niet werkt, laat hij vaak te weinig,
of geen brandstof door, waardoor de motor slechter zal lopen, of helemaal zal uitvallen.

Groeten, Paul.
 
Ik hen een GS 500 met een tankinhoud van 17 liter. 2.5 liter is reserve. Dus als ik op reserve rijd en ga tenken zou er 14.5 liter brandstof in moeten gaan. Maar het probleem is dat ie al na 11 liter vol is.

Hoe komt dat ????

Wel is het zo dat bij de montage van de begrenzer dat slangetjes losgesprongen waren en de monteur heeft het ff snel weer vastgezet, zou het daar mee te maken hebben ?????
Andere mogelijkheid is, dat de slangen voor \"reserve\" en de \"gewoon aan\" stand zijn omgewisseld, waardoor je de tank niet helemaal leeg kunt rijden.

Groeten Paul.
 
Een gs 500 heeft geen brandstofpomp, en als een brandstofpomp niet werkt, laat hij vaak te weinig,
of geen brandstof door, waardoor de motor slechter zal lopen, of helemaal zal uitvallen.

Groeten, Paul.

Een tijdje geleden deed wilde mijn kawa niet meer starten: contactpuntjes van de brandstofpomp waren ingebrand. Toen zei de monteur tegen me dat als dit nog een keer zou gebeuren (wat niet onwaarschijnlijk zou zijn bij een Kawa), dat ik dan de brandstofpomp er tijdelijk tussenuit kon gooien. Als noodoplossing om thuis te kunnen komen. Zou dan wel regelmatig moeten tanken ivm het vlotterniveau. Je hebt dus helemaal gelijk. Wat voor soort pomp is een brandstofpomp eigenlijk?
 
Heb je al eens geprobeerd om een magneetje op diverse plaatsen van je tank te laten plakken?
Als het op sommige plaatsen slechter plakt, dan duidt dit op een laag plamuur voor een deuk(je)
op te vullen, en als dit het geval is, dan weet je precies hoeveel liter plamuur ze nodig gehad hebben om de brandstoftank weer in model te krijgen.
Ik hoop voor je dat het magneetje overal even goed plakt.

Groeten Paul.
Vaker gedaan Paul???
 
Als de benzineslangen verkeerd om zouden zitten, zou je je kraan niet meer op reserve kunnen/hoeven zetten omdat je dan op de \'normale\' stand je tank al leeg gereden hebt.

Weet je zeker dat er 17 liter in je tank gaat? Of staat er tankinhoud 14,5 liter en 2,5 liter reserve, wat dus betekent dat de \'normale tank\' 12 liter is en de reserve tank 2,5 liter!
 
Als de benzineslangen verkeerd om zouden zitten, zou je je kraan niet meer op reserve kunnen/hoeven zetten omdat je dan op de \'normale\' stand je tank al leeg gereden hebt.

Weet je zeker dat er 17 liter in je tank gaat? Of staat er tankinhoud 14,5 liter en 2,5 liter reserve, wat dus betekent dat de \'normale tank\' 12 liter is en de reserve tank 2,5 liter!

Tank = 17 liter. Ik had vaak een volle tank voor 35 piek ofzo, dan zat er nog aardig wat benzine in (wel reserve).
 
heb hetzelfde met mijn GS.

ik moet de reserve steeds vroeg opzetten, en dan kan ik nog maar 11 liter of zo tanken. meestal moet de motor al op reserve rond de 160 km of zo. maximum dat ik gehaald heb zonder reserve was iets meer dan 180 km.

hoe ver ik nog in reserve kan ben ik niet van plan uit te proberen
 
Een tijdje geleden deed wilde mijn kawa niet meer starten: contactpuntjes van de brandstofpomp waren ingebrand. Toen zei de monteur tegen me dat als dit nog een keer zou gebeuren (wat niet onwaarschijnlijk zou zijn bij een Kawa), dat ik dan de brandstofpomp er tijdelijk tussenuit kon gooien. Als noodoplossing om thuis te kunnen komen. Zou dan wel regelmatig moeten tanken ivm het vlotterniveau. Je hebt dus helemaal gelijk. Wat voor soort pomp is een brandstofpomp eigenlijk?
Als de contactpuntjes van je brandstofpomp geregeld inbranden, dan lijkt het me raadzaam om
een blusdiode eroverheen te zetten zodat de vonkvorming over de contactpuntjes gereduceerd
wordt.
Ook is het mogelijk een condensator hiervoor te gebruiken.

Groeten Paul.
 
Als de benzineslangen verkeerd om zouden zitten, zou je je kraan niet meer op reserve kunnen/hoeven zetten omdat je dan op de \'normale\' stand je tank al leeg gereden hebt.

Weet je zeker dat er 17 liter in je tank gaat? Of staat er tankinhoud 14,5 liter en 2,5 liter reserve, wat dus betekent dat de \'normale tank\' 12 liter is en de reserve tank 2,5 liter!

Danny, het klopt als een bus! :}
 
Op donderdag 07 februari 2002 23:33 schreef Mr Hornet het volgende:
Groeten Paul.
[/quote]

sorry maar .... ik weet dat je paul heet ....

.. scheelt je weer met tikken .. :)
[/quote]

Ik wil gewoon vriendelijk groeten, is toch niks mis mee om vriendelijk te doen?

Groeten Paul!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan