nu lessen?

kokoweed

Rookie
1 sep 2004
20
0
arnhem
hey, wil graag mijn rijbewijs halen, nu vraag ik me af :? , zal ik nu beginnen of effe wachten tot het weer wat beter word, het is nu best koud, regen , wind straks mischien sneeuw . iemand ervaring? grt willem.
 
hey, wil graag mijn rijbewijs halen, nu vraag ik me af :? , zal ik nu beginnen of effe wachten tot het weer wat beter word, het is nu best koud, regen , wind straks mischien sneeuw . iemand ervaring? grt willem.
Ervaring opdoen in slecht weer is altijd goed, en als je nu begint heb je je rbw misschien wel als het we zomer wordt :]
 
Heb gelest in de winter... En met het examen vroor het. Maar omdat ik motorrijden zo leuk vond (en vind) maakte het me niks uit.

Gewoon doen.
 
tuurlijk doen als op je eigen motor moet leren winterrijden zijn de schades voor je zelf en nu voor de rijschool. en als je het in de winter kan is het in de zomer niet moeilijk meer.
 
Ik ben nu ook aan het lessen, het is best te doen. Echt warm is het niet, maar daar kun je je op kleden. Het begint wel glibberig te worden met al die blaadjes op de weg. Maar gewoon gaan beginnen hoor!
 
Ik ben toendertijd begonnen in het voorjaar en heb in 3 maanden m'n rijbewijs gehaald. Redelijk weer en je bent klaar als het echte mooie weer begint :)
 
Nu gaan lessen.

Sch**t je straks tenminste niet in je broek als je met regen moet rijden en de herfst invalt ;)
 
Nu gaan lessen.

Sch**t je straks tenminste niet in je broek als je met regen moet rijden en de herfst invalt ;)

122240
:P :9
 
Ik ben een maandje geleden begonnen met lessen. 'T zal best ff koud zijn van de winter maar het plezier is er niet minder om.

Lekker joh, afrijden in de lente!! :P
 
Lekker nu lessen!

Dan heb je (met een beetje geluk) ergens rond het eind voorjaar/begin van de zomer je rijbewijs, en kun je lekker de hele zomer rijden. De kou enzo vallen wel mee omdat je met lessen toch geen lange stukken snelweg rijdt.
 
Ik heb dus in de zomer rijlessen gehad en dat is ook geen pretje kan ik je zeggen. Een uur op een hete asfaltplaat met 30C bijzondere verrichtingen doen is ook erg warm. Met mijn examen bijzondere verrichtingen was het 32C en windstil. Volgens mij was het op die parkeer plaats wel tegen 38. En dan lekker met helm op etc.

Warm, koud je overleeft het allemaal. Voor Nederlanders is het weer toch nooit goed. :P
 
Ik heb mijn lessen gehad tussen November en April.
Ze zeiden idd dat als je dan gaat lessen je al het k*t weer meemaakt ( kou/vriezen,nat wegdek en bladeren )
En als je dan voor het eerst op een motor stapt weet je niet beter en gaat het lessen prima.( Alleen die kou vond ik wel uuuuh koud )koop wel winterhandschoenen ;)
Voor de rest is het dus goed te doen.

edit: Als het heeel glad is als je moet rijden gaat de les niet door.
 
Mijn vrouw heeft ook gewoon de winter doorgelest. Vorig jaar februari heeft zij d'r rbw gehaald :] Ik heb zelf in maart (1989) m'n rbw gehaald. Ook in de winter doorgereden dus. En nu staat m'n motor ook echt niet in de winterstalling.

Vraag jezelf eens af ... hoe vaak regent het in NL? Hoe vaak vriest het tegenwoordig nog? En moet je niet gewoon leren te rijden onder (bijna) alle weersomstandigheden?
 
ik had mijn twijfels om nu te gaan lessen maar die zijn nu weggenomen :} :} iemand nog een tip om me handen goed te beschermen tegen de kou? kan me herineren van "'toen'' ik nog brommer ree dat het best lastig was om die warm te houden ondanks mijn wanten.
 
ik had mijn twijfels om nu te gaan lessen maar die zijn nu weggenomen :} :} iemand nog een tip om me handen goed te beschermen tegen de kou? kan me herineren van "'toen'' ik nog brommer ree dat het best lastig was om die warm te houden ondanks mijn wanten.
Goede winterhandschoenen die niet te strak zitten en af en toe wat bewegen met je vingers.
Gaat met links beter dan met rechts, maar rechts strek je dan maar eens ipv een vuist te maken.

Stuur niet te krampachtig vasthouden...Maar dat is zoiezo niet de bedoeling.

Bij VKL of waar je dan ook stil staat, je handen ff bij het blok houden is ook lekker warm.
 
ja gooie passende handschoenen of wanten waar je vingers niet tegen de voorkant aankomen en een lekker warm motorpak om de rest warm te houden zodat je lichaam de bloedsomloop niet reduceert naar je handen. En als het echt te koud wordt even stoppen om op te warmen bij een bakkie koffie ofzo. les ze en en veel suc6.
 
Je hebt van die thermohandschoenen die je onder de gewone aan kunt doen. Heb nog geen ervaring, maar schijnt te werken.

En ee rijschool kiezen met motoren met handvatverwarming
 
Ik zou gewoon gaan lessen als ik jou was kokoweed! :]
Ik ben zelf ook bezig en met water- en winddichte kleding is er niks aan de hand, slecht weer is ook leerzaam. Motorrijden is motorrijden, succes! ;)
 
ik had mijn twijfels om nu te gaan lessen maar die zijn nu weggenomen :} :} iemand nog een tip om me handen goed te beschermen tegen de kou? kan me herineren van "'toen'' ik nog brommer ree dat het best lastig was om die warm te houden ondanks mijn wanten.
Goede winterhandschoenen en je krijgt geen blauwe vingers. Koud blijft het altijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan