nu.nl : 'Motorclubs bijna altijd crimineel'

Ted

MF veteraan
5 sep 2003
17.291
3
Zwolle (Overijssel)
Leden van motorclubs vertonen vrijwel altijd crimineel gedrag. Dat is een van de conclusies die de politie trekt in een intern rapport over de Hells Angels en andere motorclubs.
bron

Nou, heb weer wat uit te leggen als lid van de grootste motorclub, namelijk MF -O-
 
Laatst bewerkt:
Was in het Tilburg topic ook al aangehaald...


Maar waar het artikel voornamelijk op lijkt te wijzen is dat er zich òf onder het Nederlandse journaille òf onder de Nederlandse politie individuen bevinden die dermate kortzichtig zijn dat het eigenlijk crimineel is. _O- _O-
 
En ik moet nog een Verklaring omtrent Gedrag aanvragen voor het les geven in het middelbare onderwijs -O-

Straks staat er op: "LID VAN MOTORCLUB VERTOONT WAARSCHIJNLIJK CRIMINEEL GEDRAG" -O- :')
 
Laatst bewerkt:
Was in het Tilburg topic ook al aangehaald...


Maar waar het artikel voornamelijk op lijkt te wijzen is dat er zich òf onder het Nederlandse journaille òf onder de Nederlandse politie individuen bevinden die dermate kortzichtig zijn dat het eigenlijk crimineel is. _O- _O-

:^

Overigens is dit de tekst van NU.nl, die het weer van Vrij Nederland heeft, die het op hun beurt weer uit het rapport van de nationale recherche hebben.

En er treedt wat vervuiling op in dat lijntje, want Vrij Nederland heeft het alleen over zgn 1% of outlawclubs. Niet alle motorrijders in clubverband dus.

Of dat ook precies zo in het rapport staat, weten we niet. Maar het zal wel iets van die strekking zijn.
 
:^ Je hebt toch ook zo'n (kinder)spelletje waarbij je elkaar een verhaal moet doorfluisteren? Tegen de tijd dat het rond is heeft het vrijwel niets meer met het origineel te maken.
Overmorgen in de telegraaf: "onderzoek wijst uit dat alle motorrijders criminelen zijn"
 
Laatst bewerkt:
Zo krijgen clubs als de zxr-club waar ik lid van ben dus ook een slechte naam.
Van die kortzichtige mensen, oh een club, boefjes!
 
Ja kom op mensen, niet ineens terug krabbelen dat mf ineens heel netjes is he want iedereen weet dat wij de grootste bende zijn. }) 8-) })
 
Wat wel lullig is, is dat het de politie en het OM maar niet lukt om die onherroepelijk criminele motorrijders van de 1% clubs te veroordelen.

Het fijne weet ik natuurlijk niet, maar ze zijn nu al minimaal 3x nat gegaan.
Erg vreemd.

Iets zegt me dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben met hun vermoedens......Heel erg fris kijk je er niet op op de 1% jongens.
Maar we zijn in Nederland. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En dat laatste gaat maar moeizaam (tot niet!), dan kun je het eerste niet zomaar overboord gooien (wat wel het geval lijkt als je het stukje in VN leest?)
 
Ja kom op mensen, niet ineens terug krabbelen dat mf ineens heel netjes is he want iedereen weet dat wij de grootste bende zijn. }) 8-) })


:^

We vertonen allemaal, stuk voor stuk, crimineel verkeersgedrag. Laatst nog aan de kant gezet, en na het zien van de MF sticker moest ik van de heer agent maar even op het forum melden dat de politie inmiddels in MF-rijbewijzen grossierde.

Bij deze ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat wel lullig is, is dat het de politie en het OM maar niet lukt om die onherroepelijk criminele motorrijders van de 1% clubs te veroordelen.

Het fijne weet ik natuurlijk niet, maar ze zijn nu al minimaal 3x nat gegaan.
Erg vreemd.

Iets zegt me dat ze wel eens gelijk zouden kunnen hebben met hun vermoedens......Heel erg fris kijk je er niet op op de 1% jongens.
Maar we zijn in Nederland. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En dat laatste gaat maar moeizaam (tot niet!), dan kun je het eerste niet zomaar overboord gooien (wat wel het geval lijkt als je het stukje in VN leest?)

Tis natuurlijk wel waar. Je loopt nu wel het risico dat je wordt verweten dat je deze motorrijders als heiligen weg zet. Het is voor sommigen lastig om het verschil te zien tussen "we denken dat het zo zit" en het is ook zo.
Dat laatste is aan de rechter.

Pak ze maar op, en laat een rechter spreken. En daarna gaan we over naar de orde van de dag.
Pakken ze niemand op? Houd dan ook op met miepen, rapportjes lekken en motorrijders pesten.
 
Tis natuurlijk wel waar. Je loopt nu wel het risico dat je wordt verweten dat je deze motorrijders als heiligen weg zet. Het is voor sommigen lastig om het verschil te zien tussen "we denken dat het zo zit" en het is ook zo.
Dat laatste is aan de rechter.

Pak ze maar op, en laat een rechter spreken. En daarna gaan we over naar de orde van de dag.
Pakken ze niemand op? Houd dan ook op met miepen, rapportjes lekken en motorrijders pesten.
Een rechter is ook maar een mens, die kan ook fouten maken. :Y
 
Tsja, je leest Nu.nl natuurlijk niet vanwege z'n journalistieke kwaliteiten...

Gebeurt zo zelden dat uit een artikel daar blijkt dat de auteur weet waar het over gaat. Schrijven gewoon alles over wat ze tegenkomen.
 
Lekker onderzoek, beetje water is nat en gras is groen onderzoek, dit wist iedereen toch al
 
Een rechter is ook maar een mens, die kan ook fouten maken. :Y

Klopt.
Maar het rechtsysteem werkt daar nou eenmaal mee. Dat is een afspraak die we met z'n allen hebben. Uiteindelijk heeft de hoogste rechter het laatste woord over dit soort dingen. Niet politie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan