Nu ook ik een Brik!!

Gefeliciteerd man, leuk apparaat!
Die CB550f die ik gekocht heb ziet er inderdaad wat minder mooi uit en loopt nog niet zo goed, maar sleutelen vind ik leuk (soms wel eens leuker dan rijden :X ) dus voor mij is het een ideale motor (lees: vooral ook goedkoop *))

Veel plezier ermee, en als je een keer hulp nodig hebt, vertrouw dan op je medebrikkers van dit forum!

:]
 
Jochem, zo te zien weet jij dr heel wat van.
Een vraagje op jou site zie ik dat je de vorkpoten hebt gepolijst, zijn de vorkpoten origineel blank of geverfd? De mijne zijn namelijk grijs geverfd / gespoten.
En ik denk dat mijn achterspatbord is afgezaagd, of zijn daar verschillende uitvoeringen van geweest?

Achetspatbord is maar één uitvoering van (is overigens hetzelfde spatbord als dat van een 550K3, maar net zo moeilijk te vinden). Die zwarte rubber spatlap kan d'r wel vanaf (en gebeurde ook vaak). Als het goed is moeten er wel bevestigingsgaatjes zitten dan. De voorvorkpoten waren oorspronkelijk niet gepolijst, maar een beetje dof aluminium. Vaak zijn ze daarna wel gepolijst en voorzien van blanke lak, hetrgeen heel snel lelijk wordt (niet doen dus). Kaal, doffig alu is dus origineel. Gepolijst is chiquer ;) , geverfd zijn ze nooit geweest....
 
Achetspatbord is maar één uitvoering van (is overigens hetzelfde spatbord als dat van een 550K3, maar net zo moeilijk te vinden). Die zwarte rubber spatlap kan d'r wel vanaf (en gebeurde ook vaak). Als het goed is moeten er wel bevestigingsgaatjes zitten dan. De voorvorkpoten waren oorspronkelijk niet gepolijst, maar een beetje dof aluminium. Vaak zijn ze daarna wel gepolijst en voorzien van blanke lak, hetrgeen heel snel lelijk wordt (niet doen dus). Kaal, doffig alu is dus origineel. Gepolijst is chiquer ;) , geverfd zijn ze nooit geweest....

Nou ik de fotos wat beter bekijk denk ik ook niet dat de voorpoten geverfd zijn, maar gewoon dof alu.
Maar zaterdag weet ik het, want dan kan ik hem ophalen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan