Nu op Discovery: Twist the Throttle - Kawasaki

:^

Alleen Bimota is nog het echte handwerk zonder produktielijn.
Maar dat is meer uit ellende. :')
 
Verouderde serie trouwens die Twist the Throttle, hangt een beetje samen met de introductie van de ZX-14, en dat is toch alweer vijf jaar geleden. :P
 
:^

Ik vind een handgebouwde fiets ook veel interessanter, heeft meer emotie en ja, daar vallen kuren ook onder maar dat moet dan maar. Mij zul je ook niet snel op zo'n modern afgetraind geval vinden. Kan er echter niet omheen dat om mee te blijven doen in de huidige superbike race je gewoon niet om zo'n hightech productielijn meer heen kunt. Harley is (een verdomd grote) nichemarkt waarbij het de kopers niet zoveel uitmaakt wat het allemaal kost, ja, veel, maar dan heb je ook wat. BMW heeft dat ook wel een beetje maar die japanners komen daar gewoon niet mee weg, dan verkopen ze geen bal meer omdat mensen naar de andere 3 lopen. Ze moeten wel :)
De emotie zit volgens mij niet in de wijze waarop de motor is gebouwd. De emotie zit in het ontwerp, de styling, het karakter van de motor (enginedesign). Al zouden ze er bij Ducati of Moto Guzzi in slagen om het productieproces zodanig efficiënt te maken dat zich geen fouten meer voordoen, zou dat afbreuk doen aan de beleving van de motor? Natuurlijk niet. Een Harley is qua productie ook hypermodern. Als je er niet aan gaat sleutelen is die heel betrouwbaar, niks mis mee. Dat veel eigenaren zo nodig moeten sleutelen aan het ding zodat er van alles mis gaat kun je Harley niet verwijten.

:]
 
De emotie zit volgens mij niet in de wijze waarop de motor is gebouwd. De emotie zit in het ontwerp, de styling, het karakter van de motor (enginedesign). Al zouden ze er bij Ducati of Moto Guzzi in slagen om het productieproces zodanig efficiënt te maken dat zich geen fouten meer voordoen, zou dat afbreuk doen aan de beleving van de motor? Natuurlijk niet. Een Harley is qua productie ook hypermodern. Als je er niet aan gaat sleutelen is die heel betrouwbaar, niks mis mee. Dat veel eigenaren zo nodig moeten sleutelen aan het ding zodat er van alles mis gaat kun je Harley niet verwijten.

:]
:Y klopt als een bus.

btw stoomachines en andere oude machines(wel eens een lanz bulldog horen lopen?) kan ik inderdaad zeer waarderen.
 
Maar wel grappig dat burgeretende joe en bob bij de hd-productielijn toch bereid zijn om een ziel voor juliie hd rijders er in te stoppen.
 
:^

Alleen Bimota is nog het echte handwerk zonder produktielijn.
Maar dat is meer uit ellende. :')
huh?leven die weer dan,ik meen dat bimota akl een tijdlang van het toneel verdwenen was.

btw weet je waar ze grotendeels ook nog met de hand motoren bouwen,in india:royal enfield.
 
huh?leven die weer dan,ik meen dat bimota akl een tijdlang van het toneel verdwenen was.

btw weet je waar ze grotendeels ook nog met de hand motoren bouwen,in india:royal enfield.
Royal Enfield heeft al een semi automatische produktielijn.
(motoren hangen aan een lier en gaan door de hal)
Moderner dan Bimota. :+
Daar monteert er momenteel 1 tot 3 mensen alles met het handje halen en brengen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan