Nu snap ik de kick van hard rijden

Op maandag 14 juli 2003 16:35 schreef R1Maniac het volgende:[me]ben nu op zoek naar de ultieme brik-kick[/me]
Je vindt dat op een unieke brul/tril Laverda S van 34 jaartjes jong.

Dus ?
 
Gisteren mocht ik een stukkie op een SV1000S sturen. En nu begrijp ik meteen waarom de "snelle jongens" hier op het forum graag zo hard rijden op zo'n apparaat. Onder de 100 is er namelijk geen zak aan. Als je voor je gevoel netjes 80 rijdt blijk je volgens de teller toch echt op 120/130 te zitten. Geef iets meer gas en je zit tegen de 160, en het voelt allemaal zo stabiel en natuurlijk als wat. Dat is het grootste "probleem" denk ik: het voelt allemaal zo normaal. Als ik met mijn brik 140 rij ben ik blij dat ik overeind blijf en dat het blok niet uit elkaar vliegt. Die SV1000 zoemt er dan lekker op los en er is niks aan de hand...

Ik zal vanaf nu dan ook nooooooooooooooit meer lullige opmerkingen plaatsen als jullie weer eens over snelheidsovertredingen klagen :P .

Ik heb ook meteen de oplossing voor al jullie snelheidsbeperkingsproblemen: koop een brik. Dan ben je blij als je een bocht met 80 km/h haalt, terwijl je er op een (super)sportmotor met 120 per uur en twee vingers in je neus doorheen jast. :+
Ik geloof je... Ik heb eens op een CB900 Bol d'Or gereden (net voordat ik 'm moest gaan duwen... :( ) en bij 100kph was het strakke er wel af.

Aan de andere kant... Sleutel heeft jarenlang op zijn Bol d'Or meegereden in ons groepje en die kon er toch erg hard de dijken mee over. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan