nummer ????

Wekke

MF'er
10 jul 2003
46
0
Tervuren
Hallo,

Ik ben de zoveelste die valt!!! Vanmorgen was ik, met een vriend achterop, aan het rijden. Op een moment rijd ik achter een auto. We komen aan een bocht, auto gaat erdoor, ik volg (+/- 30 km/u). Ik voel mijn voorwiel plots wegschuiven en ik lig effe later met moto en vriend op de grond. Eerste wat ik doe is naar het wegdek kijken en zie daar natuurlijk een spoor van benzine(??) of zo liggen.

Ik had mijn jeansbroek aan met leren vest. Alleen mijn knie een beetje opgezwollen en geschaafd. Mijn passagier had ik nog overhaald om een lange broek aan te doen maar handschoenen vonden we niet. Dus ik zeg nog: bwa zal wel lukken. Hij heeft een paar schaafwonden aan een hand en knie.

Onmiddellijk de politie gebeld. Ondertussen mocht ik bij een vriendelijke buurtbewoonster/motorijdster even mijn wonden verzorgen. Zeer vriendelijk. De politie komt een 20 min later aan en schrijft alles op wat er gebeurd is en laten ook de brandweer komen om zand of zo te strooien.

De schade aan mijn moto is niet zoo veel maar alle schade is te veel natuurlijk: koppelingshendel afgebroken, versnellingspookje afgebroken, linkerkuip helemaal afgeschuurd (niet gescheurd gelukkig) en het deksel van de versnellingen (???) afgeschuurd.
Voorlopig ga ik alleen de koppeling en versnelling vervangen. Die kapotte kuip geeft een beetje charme aan de moto '( .

Het stomste van alles is dat ik mij had ingeschreven om op Zolder te gaan rijden nu vrijdag. Dat wordt nog zien wat mijn knie ervan zegt. We zullen wel zien.

PS: Een jeansbroek scheurt gemakkelijker dan men denkt. Het was een Levi's en tegen 30 per uur scheurt dat al. Ik dacht dat dat toch iets steviger was. Niet om een zoveelste discussie uit te lokken maar gewoon om even mee te delen.
 
'( Ik heb geen idee hoe dit in België werkt, is er enige kans dat je dit vergoed gaat krijgen?
Sterkte met je knie en met je motor!
 
Zo zie je maar weer, ongeluk zit in een klein hoekje.

Succes met de schade (aan motort en jezelf)

Toch nog een kleine moralistische opmerking:
Misschien toch handig om altijd je pak aan te hebben (jij EN je passagier!)

Ik heb al veel stomiteiten met mijn motort begaan.. maar altijd met leren pak :P
 
Er is °enige° kans. Maar je kan je geld beter inzetten op de Lotto. Meer kans om die te winnen...
In ieder geval: klacht indienen bij politie, tegen onbekenden. Tegen de gemeent eventueel wegens slecht onderhoud van wegdek. ALS je iets krijgt zal het i.i.g. niet vóór 2007 zijn. B|
 
De politie zei dat de verzekering dat dekt maar bij de verzekering zeggen ze natuurlijk dat ik alleen kan geld trekken als er kan aangetoond worden dat de gemeente niets gedaan heeft om dat spoor te verwijderen.

Maar dat spoor lag er nog vrij vochtig bij dus dat was juist ervoor gebeurd.

Ik ga ervan uit dat ik moet kunnen aantonen dat dat spoor er al langer lag en niet de gemeente dat moet bewijzen dat het er nog maar juist lag. M.a.w. onmogelijk aan te tonen.
 
Tja...
in Belgie is (helaas) een all-risk verzekering niet te verkrijgen (of onbetaalbaar -- denk aan bedragen van 2500 euro en meer per jaar),
en de gemeente kan niet in fout gesteld worden als je niet kan aantonen dat er nalatigheid in het spel is (wat, gezien het feit dat de benzine er nog maar net lag zeer waarschijnlijk is),
en de politie waarschijnlijk gaat proberen de schuld in _jouw_ schoenen te schuiven ("je zal wel te hard gereden hebben", of iets dergelijks),
dus rest je enkel een klacht tegen onbekenden.

Tough break. Been there, done that... :( '(
 
Bwa, van de politie kan ik niet klagen. Ze hebben hun werk gedaan: vaststellen en de brandweer erbij halen voor op te kuisen. Zij hebben niets met de verzekering te maken. Wat kan hun het schelen of ik geld trek of niet?

Het is de verzekering die ik ongeveer haat. Ik betaal altijd alles mooi op tijd en zo. Een paar jaar terug had ik ongeveer hetzelfde voor op een ijsplek in de winter -> zelfde antwoord: njet

Kut met peren gewoon
 
De politie heeft de brandweer erbij gehaald, dus op basis van de verklaring van politie en brandweer kun je aantonen dat er benzine lag, in een bocht, zonder waarschuwing. Dus jij kunt i.i.g. aantonen dat het onmacht was voor jouw. Ligt een beetje aan de verzekering die je hebt of dit genoeg is, en ook aan je claimverleden. Als jij elke maand iets claimt zullen ze er anders na kijken als als dit de 1e keer in 10 jaar is. Suc6 i.i.g. met je knie, passagier en motor.
 
Succes met het herstel met jezelf en je motor, heb net me brommert laten vallen en gelukkig alleen mijn remhendel verneukt......
 
Het lezen van dit verhaal is de druppel, ik heb het al meer gehoord maar aangezien ik redelijk eigenwijs/stom ben ging ik altijd met motorjack en jeans achterop bij mijn broer. Dit gaat dus niet meer gebeuren, eerst een leren combi voordat ik weer achterop spring.
 
Een GSX-R uit 2003 en dan zeggen dat een paar krajes de motor charme geven.
Ik geloof dat ik in zak en as zou zitten als op m'n zo goed als nieuwe motor ook maar één kras zou zitten.

Gelukkig dat je het zelf zo goed opvat, scheel een hoop ergernis.

Hopelijk helen de blauwe plekken snel en kan je alsnog naar Zolder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan