nummerplaat onleesbaar in Belgie: motor in beslag

Slipstream

MF'er
23 jun 2003
110
0
Dendermonde
Vandaag reed'k rustig op de autosnelweg tegen 120, toen de politie me deed stoppen. had namelijk enkele weken geleden met kettingvet op m'n nummerplaat gespoten... m'n plaat was wel nog leesbaar, maar was wel al een stukje verdonkerd. Resultaat, motor in beslag genomen voor onbepaalde tijd, en ik moet daarvoor dus voor de rechtbank verschijnen van Dendermonde. Heb gezegd in m'n verklaring, dat ik niet wist dat het dergelijke gevolgen zou hebben.

iemand anders ervaringen met een dergelijk voorval? en wat heeft dit gekost.

ik wil terwijl andere motorrijders waarschuwen voor die domme praatjes (want nu zie'k het zelf in) dat je door kettingspray niets kan riskeren...

voor mij is het motorrijden nu gedaan, kga hem zeker kunnen verkopen om de kosten te betalen. :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Wow... :( ;(

Dan liever 57 euro boete...Nederland bevalt me ineens weer een stuk beter...

Kortom oppassen dus in Belgenland.

Succes er mee...
 
Dat is mooi :( ;(
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:24 schreef Slipstream het volgende:
...voor mij is het motorrijden nu gedaan, kga hem zeker kunnen verkopen om de kosten te betalen...
Zou de boete zo hoog zijn dan :?
 
[me]Duc loopt ff naar de garage om zijn plaat weer recht te buigen :X
[/me]


damn, klote man !!
 
Je kan toch eens uitschieten met je spuitbusje?? Wat een gezeik...

Mja, succes iig.
 
dendermonde is nou net de omgeving waar je dat niet moet doen vrees ik.
gewoon pecht gehad.
mss aanvoeren dat ze beter de wegen wat onderhouden dan zou je plaat zo vuil niet worden!
toen je vertrok was ze nog proper, laat ze maar bewijzen van niet!
hier zou je toch onderuit moeten kunnen.
 
mijn eerste uitleg was ook: ben eens uitgeschoten met m'n spuitbus.

die flikken werden fiks kwaad, en zeiden: we rijden zelf al 10 jaar bij de wegpolitie met de motor, maak ons geen gelul wijs. de rechter weet ook waarvoor je dit doet, wees eerlijk of je kan er nog slechter vanaf komen.

heb al gehoord dat dit tot 1500 € kan kosten. mijn overbuur werd met z'n tl gepakt met vouwen in z'n nummerplaat: saldo 1000€
 
toen je vertrok was ze nog proper, laat ze maar bewijzen van niet!
hier zou je toch onderuit moeten kunnen.

het is verboden om met een vuile nummerplaat te rijden, dus normaal gezien mag je zelfs je motor niet gebruiken wanneer die nummerplaat vuil is. ze hebben er plaatjes van genomen, en er was jammer genoeg wel een spuitplek te zien van de kettingspray, had er wel reeds enkele keren over gewreven. en heb gezegd dat'k deze ochtend ook een opmerking heb gekregen van de politie en ze toen al zo schoon mogelijk heb geveegd. en heb ook gezegd dat een vriend van me hetzelfde had voorgehad, en dat die gewoon mocht doorrijden nadat hij z'n plaat had afgekuist. ga ook zeggen dat ik het heb gedaan omdat een vuile nummerplaat "stoer" lijkt
 
Laatst bewerkt:
Dat zuigt behoorlijk. Kan me hier in België altijd zo opwinden van kentekenplaten van koekblikken die niet of nauwelijks leesbaar zijn. Zitten altijd van die oude senielen in die hun rijbewijs nog voor niets gekregen hebben. Laat ze g****omme :( daar eens op letten.
 
Dat zuigt behoorlijk. Kan me hier in België altijd zo opwinden van kentekenplaten van koekblikken die niet of nauwelijks leesbaar zijn. Zitten altijd van die oude senielen in die hun rijbewijs nog voor niets gekregen hebben. Laat ze g****omme :( daar eens op letten.
of van die nummerborden die meer weg hebben van een vergiet door al die gaatjes...
|(
 
het ergste is dat ik recht tegenover het gerechtsgebouw woon, en boven de stamkroeg van de politie woon... en nooit is daar een woord gerept over mijn nummerplaat. die motor staat hier 24/7 voor de deur, en alle flikken kunnen hem zien staan. en heb nooit of nooit een opmerking gekregen daarvoor
 
Mmmm dat is klote. Maar zoals van die klapsystemen beschouwen ze dit als een obstructie en daar kunnen ze niet mee lachen. Ik denk dat je er beter vanaf komt als je gewoon je kenteken er af smijt.
Ken iemand die daar mee weggeraakt is. Zijn kenteken was natuurlijk op zon pietluttig beugeltje gemonteerd dat de plaat er vroeg of laat toch eens af moest door de trillingen :}
 
Gewoon niet doen als Belg in België...
Niet harder dan

80 waar je 50 mag
100 waar je 70 mag
120 waar je 90 mag
150 (allesinds niet harder dan 180 ofzo) op de autostrade

En dan kan er weinig gebeuren...als je echt wil gassen rij je ff naar duitsland
 
Tering die bedragen zijn niet normaal :X 1000-1500 euro : '(

suc6 straks als je moet voorkomen!
 
In NL zei een agent foei tegen mij :+ en reed weer door .
maar zowiezo heeft het me al ettellijke honderde euro gescheelt.
 
Aie, rechter in Dendermonde... heeft die niet als bijnaam "De Zot" :?
Vrees dat het u serieus gaat kosten '(
 
Misschien is het niet leuk om te horen, maar je hebt dit bewust gedaan en je zult dus de boete voor lief moeten nemen.

Ik heb net trouwens opgezocht wat het kost in Nederland als je kenteken niet behoorlijk leesbaar is: 28 Euri. Dat risico kun je dus nog nemen... Misschien had je van te voren ook eens moeten bekijken wat het zou kosten in België als je er mee gepakt zou worden. :X


CAT
 
Die heeft mijn moeder haar rijbewijs ook al eens afgepakt ...
Ze reed al 25 jaar boetevrij, en werd geflitst aan 75 waar ze 50 mocht. Resultaat = 2 weken rijbewijs kwijt en 500 euro boete.
 
Aie, rechter in Dendermonde... heeft die niet als bijnaam "De Zot" :?
Vrees dat het u serieus gaat kosten '(
Sinds wanneer heeft Ro een bijbaantje? :+

Op dinsdag 14 oktober 2003 15:34 schreef Slipstream het volgende:
ik vrees dat de strafmaat niet heel objectief zal zijn. heb gehoord dat de rechter z'n zoontje overleden is bij'n ongeval. ;(
Dat heeft toch niets te maken met een onleesbare kentekenplaat :?
 
Pech zeg, het advies om kettingvet op je kenteken te spuiten heb ik zelfs ooit van een bevriende agent gekregen...deed ie zelf nl. ook...
En dat zou dan maximum op een euro of 50 komen qua boete... Terwijl omgeplooide nummerplaat op in beslagname zou komen te staan. Alles enkel bij betrapping natuurlijk ;-)
 
Lijkt mij vaag , je geeft het toch gewoon niet toe dat je zelf kettingvet erop gespoten hebt |( wel spijtig dat dit al gebeurt is , nu is het alleen nog maar wachten op wat je boet gaat zijn .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan