nummerplaat opklap systeem foto's

pinda

Die hard MF'er
19 mrt 2004
275
0
veghel
zoals beloofd, beter laat dan nooit de foto;s van mijn numerplaat opklap systeem dat ik er af gehaald heb.

foto 1 is van de knop die zorgt dat de kabel aan word getrokken, dit is een originele shoke knop van een cbr 900 die vast zai aan mijn remvloeistof potje.

er zit een kabel aan die tot het frame loopt net onder het zadel.

de kabel heb ik daar vastgemaakt aan de andere kabel die naar achter gaat want dat was makkelijker moteren.

achter zat het beugeltje vast onder de buddy seat zie foto welk beugeltje ik bedoel.
het spreekt eigenlijk voorzich, er zit een staaldraad aan die word aangetrokken door het scharnier tussen de beugels en dad draadje trekt aan de nummerplaat waar een scharnier aan zit.

ook zit er een veer aan hetbeugeltje dat zorgt dat als je de shoke knop indrukt dat de plaat terug gaat.

ik heb de foto's er zoveel mogelijk bijgedaan en ik hoop dat ik er iemand mee help.

kom je er niet uit dan kan je altijd effe contact opnemen vian de mail bv

succes en hierbij de foto's

Bijlage: foto shoke.JPG
 
full


full


full


full


full


There you go sir ;)
 
jammer dat de politie scherpere foto's maakt. Anders was zo'n opklapgeval niet eens nodig ;)
 
Echt lomp hoor... zo'n systeem...
Haal dan gewoon je kentekenplaat eraf en ga dan over de snelweg racen. Wordt je gepakt op de snelweg @ 200 per uur dan ben je het haasje.

Wordt je gepakt met normale snelheid dan zeg je: GODVERDOMME! ME PLAAT!

En wordt je niet gepakt, hardstikke mooi. Wordt je gesnapt met dit spul dan ben je gewoon de lul... en is er geen mogelijkheid meer om jezelf eruit te lullen.
 
Als je hiermee gepakt wordt! man man man dan zijn de rapen gaar denk ik.

Als ik wat in m'n schild voer laat ik m'n plaat lekker thuis,en nee niet op de werk bank ;) en ik pak m'n special occasion jas en helm van zolder.

Als ik tijdens rustig rijden gepakt word zonder plaat en die agent zegt, goeden middag mijnheer weet u dat u rijdt zonder nummer plaat? dan snel ik mu zelluf naar de achterkant van m'n fiets en zeg ik met een puss in boots blik... HEH!!!???? nou moe!!!! dit heb ik dus ECHT nog nooooooit mee gemaakt. en als ik zie dat ik te hard ga en de achtervolging word op mij ingezet... tsja dan word het ff spannend *D

Het lijkt me onmogelijk dat ze je kunnen bekeuren voor het verliezen van je nummerplaat, en waarom zou dat niet kunnen die plastic boutjes kan je heel gemakkelijk te strak aandraaien zodat hij bijvoorbeeld voor 85% afscheurt en onder invloed van trillingen en lucht turbulentie afbreekt,het bewijs materiaal is trouwens ook ver te zoeken.

Alles is beter dan een bon voor 275 kilometertjes,(ja ik weet het op de teller) of een bon voor een opklap systeem :X
 
ho ho jongens dit systeem zat er op mijn kawa zx7r op, ik heb een nieuwe undertail en dus het hele zooite eraf gehaald, de boete kan namelijk oplopen tot 4000 euro, maar er zijn altijd mensen bij die het toch leuk vinden daarom deze topic en sorry ik kan niet laten zien hoe het werkt.

voor de liefhebbers is deze topic :P :]
 
Echt lomp hoor... zo'n systeem...
Haal dan gewoon je kentekenplaat eraf en ga dan over de snelweg racen. Wordt je gepakt op de snelweg @ 200 per uur dan ben je het haasje.

Wordt je gepakt met normale snelheid dan zeg je: GODVERDOMME! ME PLAAT!

En wordt je niet gepakt, hardstikke mooi. Wordt je gesnapt met dit spul dan ben je gewoon de lul... en is er geen mogelijkheid meer om jezelf eruit te lullen.

Zo kan je het ook zeggen ja hehehe :}
 
ho ho jongens dit systeem zat er op mijn kawa zx7r op, ik heb een nieuwe undertail en dus het hele zooite eraf gehaald, de boete kan namelijk oplopen tot 4000 euro, maar er zijn altijd mensen bij die het toch leuk vinden daarom deze topic en sorry ik kan niet laten zien hoe het werkt.

voor de liefhebbers is deze topic :P :]

Ik vind het systeem wel leuk en vernuftig dat wel *D
 
Pianoscharnier?? die moet je elk half jaar vervangen óf goed in het vet houden net als je ketting anders rot tie vast!

Maar goed idee, spaart je meer gezeik dan je lief is :} :}
 
Kan NU wel verklappen dat al die tijd ook een dergelijk systeem onder MIJN ZXR heeft gezeten (onzichtbaar) O-) O-) (moest ook wel met die snelheden waarmee ik reed)

De mijne was electronisch bediend. Twee motoren om hem weg te klappen (KLAAAAK, met een responsetijd van een paar hondersten van seconden). Een motor om het zaakje terug te trekken. Ik had daarvoor twee gescheiden elctronische circuits gemaakt met een magnetische wegklapsensor, zodat ik op mijn display via een LEDje zag op de plaat was weggeklapt of niet.

Heeft me toch een paar keer mooi een vette boete bespaard. Zag ik die kast langs de weg staan, terwijl ik er weer eens veel te hard langs denderde, dan was de eerste reactie; REMMEN!!!, Maar dan bedacht ik me snel en greep naar mijn grootlichtknopje, waardoor het systeem in werking gezet werd, en kon ik gewoon , al flitsend , met 200+ langs de controlepost :P :P :P . Vaak was het dan wel maken dat ik thuis kwam, want men zal maar iemand achter me aan sturen omdat men geen kentekenplaat zag :X

Mijn systeem klapte de kentekenplaat naar binnen weg. Was even puzzelen om een goed sub-frame te bouwen met scharnier waar die motoren in weggewerkt waren. Motoren kwamen van een centrale vergrendeling van een auto. Die motortjes wegen niets en trekken bijna 5 kg. per stuk weg. Een magneet hield de plaat vast, nadat ik ie was weggetrokken door middel van een vastgelijmde ijzeren strip aan de achterkant. De derder motor trok het zaakje weer los van de magneet en stond dan weer in de normale stand. IK vond goed kunnen wegtrekken belangrijker dan terugzetten van die plaat, vandaar TWEE motoren. Aan beide zijden van de kentekenplaat eentje, zodat ie mooi weggetrokken werd. De knipperlichten zaten gewoon vast aan dit systeem, die draaiden mee. Zo was het systeem aardig gemaskeerd.

Systeempje was SUPERILLEGAAL, maar gaf het rijden wel een extra dimensie ;) Daarnaast vind ik het controlebeleid in Nederland so wie so te ver gaan, dus ik wilde wel wat tegengas geven. DAT is gelukt 8-) IK heb er toch bijna 3 jaar mee gereden *D

Stoute TT })
 
Laatst bewerkt:
Ik noem zoiets dan ook burgerlijke ongehoorzaamheid. Justitie en politie vinden je echter een grote crimineel, getuige de straf die erop staat (meer dan 1500 euri boete) :X

Ik kon het nog steeds niet rijmen met de beleid jegens bolletjesslikkers, vrijlaten van witteboordencriminelen en ECHTE gangsters en terroristjes. Vandaar dat ik ook geen wroeging ken ;)

Wanneer ik les moest geven ging er een tie-rab door het systeem om te voorkomen dat ie per ongeluk wegklapte O-) . Staat zo slordig dan :+
 
Kan NU wel verklappen dat al die tijd ook een dergelijk systeem onder MIJN ZXR heeft gezeten (onzichtbaar) O-) O-) (moest ook wel met die snelheden waarmee ik reed)

De mijne was electronisch bediend. Twee motoren om hem weg te klappen (KLAAAAK, met een responsetijd van een paar hondersten van seconden). Een motor om het zaakje terug te trekken. Ik had daarvoor twee gescheiden elctronische circuits gemaakt met een magnetische wegklapsensor, zodat ik op mijn display via een LEDje zag op de plaat was weggeklapt of niet.

Heeft me toch een paar keer mooi een vette boete bespaard. Zag ik die kast langs de weg staan, terwijl ik er weer eens veel te hard langs denderde, dan was de eerste reactie; REMMEN!!!, Maar dan bedacht ik me snel en greep naar mijn grootlichtknopje, waardoor het systeem in werking gezet werd, en kon ik gewoon , al flitsend , met 200+ langs de controlepost :P :P :P . Vaak was het dan wel maken dat ik thuis kwam, want men zal maar iemand achter me aan sturen omdat men geen kentekenplaat zag :X

Mijn systeem klapte de kentekenplaat naar binnen weg. Was even puzzelen om een goed sub-frame te bouwen met scharnier waar die motoren in weggewerkt waren. Motoren kwamen van een centrale vergrendeling van een auto. Die motortjes wegen niets en trekken bijna 5 kg. per stuk weg. Een magneet hield de plaat vast, nadat ik ie was weggetrokken door middel van een vastgelijmde ijzeren strip aan de achterkant. De derder motor trok het zaakje weer los van de magneet en stond dan weer in de normale stand. IK vond goed kunnen wegtrekken belangrijker dan terugzetten van die plaat, vandaar TWEE motoren. Aan beide zijden van de kentekenplaat eentje, zodat ie mooi weggetrokken werd. De knipperlichten zaten gewoon vast aan dit systeem, die draaiden mee. Zo was het systeem aardig gemaskeerd.

Systeempje was SUPERILLEGAAL, maar gaf het rijden wel een extra dimensie ;) Daarnaast vind ik het controlebeleid in Nederland so wie so te ver gaan, dus ik wilde wel wat tegengas geven. DAT is gelukt 8-) IK heb er toch bijna 3 jaar mee gereden *D

Stoute TT })
Collega van mij heeft net een motor gekocht waar precies zo'n zelfde systeem op zit, werkt echt perfect, binnen een fractie van een seconde is de plaat weg ! Hij moet alleen nog wat maken zodat de plaat ook weer teruggaat, die blijft nu omhoog tot hij hem met de hand weer terugduwt ( en dat gaat niet tijdens het rijden ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan