nummerplaat weg!!!

-TANK-

Rookie
23 jul 2005
13
0
Brielle
ik heb vannacht gewerk, kom ik net thuis is me nummerplaat van me motor af ;( .
Waarschijnlijk gejat, gewoon eraf gerukt, want de schroeven zitten er nog in(met de stukjes plastic er nog achter)

mijn vraag is nu wat te doen??

moet ik eerst aangifte doen voordat ik een nieuwe plaat aan kan vragen of hoe gaat dit in zijn werk??

graag jullie reactie

Bedankt
 
ik heb vannacht gewerk, kom ik net thuis is me nummerplaat van me motor af ;( .
Waarschijnlijk gejat, gewoon eraf gerukt, want de schroeven zitten er nog in(met de stukjes plastic er nog achter)

mijn vraag is nu wat te doen??

moet ik eerst aangifte doen voordat ik een nieuwe plaat aan kan vragen of hoe gaat dit in zijn werk??

graag jullie reactie

Bedankt
:Y

U gaat door voor de wasmachine 8-)
 
Aangifte doen zou ik toch wel doen.

Als iemand met jou nummerplaat een overtreding begaat, kun je met de aangifte aantonen dat jij het niet hebt gedaan.
 
Je hebt idd een aangifte nodig om een nieuwe kentekenplaat te kunnen halen.

Schroeven zitten er nog in...met stukjes plastic..??
Plastic van een losse kentekenplaathouder of wat ?? :?
 
Ervaringsdeskundige: aangifte wilde ze bij mij niet opnemen: je kan hem er net zo goed zelf afgehaald hebben. Je moet het RDW bellen, dan maken die een aantekening en sturen je een formulier voor de aanvraag van een nieuw kentekenbewijs. Dit invullen en binnen 6 weken (bij mij 3) krijg je je nieuwe bewijs binnen met duplicaatcode 1. In tussentijd kan je bij de kentenkenplatenboer een tijdelijke plaat halen (geloof 10 euro, maar ik heb met een kartonnetje gereden). Met het nieuwe kenetekenbewijs kan je een nieuwe definitieve plaat laten maken. Al met al ben je zo 50 euro's kwijt :X
 
Ervaringsdeskundige: aangifte wilde ze bij mij niet opnemen: je kan hem er net zo goed zelf afgehaald hebben.

Dan heeft er iemand een aardig steekje laten vallen en/of ze hebben je afgescheept.

|(



Op die manier kunnen ze je altijd wel wegsturen, iedere diefstal zou je misschien wel zelf gedaan kunnen hebben.
 
Dan heeft er iemand een aardig steekje laten vallen en/of ze hebben je afgescheept.

|(



Op die manier kunnen ze je altijd wel wegsturen, iedere diefstal zou je misschien wel zelf gedaan kunnen hebben.

Bij mijn glijertje moest ik ook voor de verekering een aangifte hebben om daarmee naar het waarborgfonds te stappen. Ik dus direct naar het politiebureau: ik kon hoog of laag springen maar ze wilden absoluut geen melding maken van mijn voorval "daar heeft niemand wat aan". Oeh wat was ik kwaad. Resultaat: maxie kon niks doen '(
 
Je hebt idd een aangifte nodig om een nieuwe kentekenplaat te kunnen halen.

Nee hoor, vanmiddag m'n plaat met duplicaatcode 2 opgehaald. Vorige plaat verloren, en bij het postkantoor een formuliertje gehaald voor een vervangend kentekenbewijs. Had geen aangifte nodig.

Je hebt wel een aangifte nodig als je een tijdelijk wit kenteken aan wilt schaffen, tot dat je vervangende kentekenbewijs binnen is.
Bij een tijdelijke witte kentekenplaat voor een motor wordt er echter geen datum op gedrukt, zodat je deze plaat gewoon weer kunt gebruiken als je de gele plaat nog eens kwijtraakt.

(Eerste keer kwijt was diefstal, tweede keer 'gewoon' verloren)
 
Ten eerste is hij er waarschijnlijk afgetrild, en niet gejat.
ten tweede, ff langs het politiebureau aangifte doen, vervolgens naar het postkantoor voor een "Aanvraag voor vervanging van een vermiste kentekenplaat", compleet met accept-giro à 29.50. Invullen, acceptgiro invullen en op de post doen en binnen 1 á 2 weken heb je een nieuw kentekenbewijs waarmee je een nieuwe plaat kan laten maken.
 
Er is een verschil of je hem kwijt bent ten gevolge van een aanrijding of "gewoon" verloren ...of dat je zeker bent dat hij gestolen.

Op het moment dat je weet dat hij gestolen is dan hoor je van oorsprong GEEN forumuliertjes voor aanvraag van een nieuwe plaat te krijgen zonder dat je een aangifte kunt overleggen.
 
bedankt voor jullie reacties :)

heb inmiddels aangifte gedaan en het rdw gebeld.
heb maar gelijk een formulier ingevuld voor een nieuw kentekenbewijs en dus een nieuwe plaat

weet 1 van jullie misschien hoelang het duurt voordat je een tijdelijke kentekenplaat hebt, ik gebruik de motor namelijk dagelijks
 
Als je hem dagelijks gebruikt moet je met je aangifte een tijdelijk (wit) nummerplaat laten maken. dit kost je zo'n 15 euroos.
Bij mij duurde t een dag om te laten maken.

Dan een nieuwe plaat aanvragen via een formuliertje, dan krijg je eerst een nieuw kentekenbewijs thuisgestuurd(kost ook weer 30 euroos), waarop staat dat er een 1tje op je kenteken staat.
Dan moet je met dat nieuwe kentekenbewijs weer naar de nummerplaatboer om een geel plaatje te laten maken, kost je weer 15 euroos.

dus met een eurotje of 60 lichter, en een 1tje op je plaat kan je weer knallen.
 
bedankt voor jullie reacties :)

heb inmiddels aangifte gedaan en het rdw gebeld.
heb maar gelijk een formulier ingevuld voor een nieuw kentekenbewijs en dus een nieuwe plaat

weet 1 van jullie misschien hoelang het duurt voordat je een tijdelijke kentekenplaat hebt, ik gebruik de motor namelijk dagelijks

7-10 dagen, maar bij een drukkerij die kentekenplaten drukt, kun je een tijdelijke witte plaat laten maken.
 
Er is een verschil of je hem kwijt bent ten gevolge van een aanrijding of "gewoon" verloren ...of dat je zeker bent dat hij gestolen.

Op het moment dat je weet dat hij gestolen is dan hoor je van oorsprong GEEN forumuliertjes voor aanvraag van een nieuwe plaat te krijgen zonder dat je een aangifte kunt overleggen.
Formuliertjes zijn gewoon op het postkantoor te krijgen en daar weten ze er verder ook geen klap van :N
En hoe kan je weten dat je kentekenplaat gestolen is :? De meeste roepen dat wel gelijk maar ik denk dat de meeste hem toch zijn verloren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan