Nurburgring tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo druk _O-

Wat koste dat rondje met die 5000 andere?

Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van de ring met al die koekblikken maar dat afgekorte stuk met max. 5 motoren per keer lijkt me wel super. Is die mogelijkheid er altijd? En wil dit zeggen dat er op dat stuk baan 20 minuten lang maar 5 motoren rijden of komen er om de 5 minuten weer 5 motoren bij?


Die rondje was for free 8-) *O* *O*

en de c20 min. sessies waren op het was op Grand Prix Stecke, en of dat altijd mogelijk is weet ik niet. Hier onder zie die stuk :


map.png


of
map2.jpg


en dat was 20 minuten in 2 groepen van ieder groep 5 motoren, dus lekker rustig :)
 
Laatst bewerkt:
Ben 1 april voor het eerst naar de ring geweest (geen grap). Echt een super moeilijk circuit, met name de vele blinde bochten en de vele hoogte verschillen. Maar zeker wel vet! Ga binnenkort weer. Ik neem dan wel een stopwatch mee want ik vind het belachelijk dat je voor 22 euri geen ronde tijden krijgt te zien, al was dat misschien ook wel beter voor me ego :X .

Tips voor mensen die er heen gaan:
- Geef nooit en tenimmer 100% (DANGER DANGER!!!)
- Goede staat van je motor
- Kijk op de site of je er wel op kunt
(had ik niet gedaan en moest 4 uur wachten voor ik erop kon |( )
- Bekijk wat filmpjes of rijd wat rond op de Playstation, xbox etc.

Succes en viel spass! :W
 
je krijgt geen rondetijden omdat het OPENBARE WEG is!
Als je de ring Amsterdam afrijdt krijg je toch ook geen rondetijd :? :X

En voor een tijd rijden op de Ring is het stomste wat je kunt doen
 
Rijd er voor je plezier op, niet voor het harde rijden.. je kent het circuit totaal niet en je zal niet de eerste zijn die verrast wordt door een opeens opduikende bocht. Ben er zelf een aantal keer met koekblik overheen gegaan en stond de eerste ronde bij Kallenhard 180graden gedraait op de weg. Gelukkig was het rustig en reed ik niet hard, maar had dr niet aan moeten denken dat dat op de motor was gebeurd :X

En over dat oefenen op de playstation/xbox: tja je herkent wellicht punten in het circuit.. totdat je daar zelf rijd en je erachter komt dat het toch totaal anders op je overkomt. Staar je dus absoluut niet blind op het feit dat je het circuit goed kent.

Verder moet je er gewoon een leuke ronde van maken en vooral veel plezier hebben van de indrukwekkende 20km asfalt :)
 
have fun en have respect voor de ring en je mederingers.... goed spiegelen en probeer vooral geen tijd te zetten, maar eerst eens heel over te komen zonder anderen lastig te vallen...
 
Ben 1 april voor het eerst naar de ring geweest (geen grap). Echt een super moeilijk circuit, met name de vele blinde bochten en de vele hoogte verschillen. Maar zeker wel vet! Ga binnenkort weer. Ik neem dan wel een stopwatch mee want ik vind het belachelijk dat je voor 22 euri geen ronde tijden krijgt te zien, al was dat misschien ook wel beter voor me ego :X .
Let erop dat de duitse politie in het geval van een crash als eerste controleert of je tijdsopname apparatuur bij je hebt. Een lopende stopwatch levert een in bloedrode letters geschreven proces verbaal op, en in vrijwel alle gevallen een verzekering die geen cent uitkeert, en als er mederijders bij betrokken zijn jarenlang juridisch gezeik. Je kunt beter gewoon op je horloge kijken, nauwkeurigheid per minuut is meer dan genoeg.
 
Meende te zien dat deze link nog niet genoemd was: Ring-world.nl

Héél erg veel info over hoe voor te bereiden op de ring, inclusief leuke verslagen (lijkt matig te werken in andere browsers dan IE btw :?)

De moeite waard om IE te starten en te lezen :Y
 
het rijden op de GP strecke in het kader van Touristenfahrten is ALLEEN VOOR AUTO's.
helaass ...


Inderdaad lees het nu ook. Als je erop klikt krijg je de regels te lezen 20 minuten voor 30 euri en alleen voor auto's.

Sowieso maandag is het tweede paasdag dan is het er retedruk.
 
shit, das jammer ...
Maar vorige zondag mogen wel motoren op de baan, vreemd ... en prijs was 20 euro voor 20 min.
 
shit, das jammer ...
Maar vorige zondag mogen wel motoren op de baan, vreemd ... en prijs was 20 euro voor 20 min.


Inderdaad wel vreemd want als ik in diezelfde agenda kijk en dan naar afgelopen zondag dan word er ook met geen woord gerept over een openstelling voor motoren. Misschien dat het in het te maken had met die motor zegening met aansluitend die rit met 5000 andere.
 
Lijkt me heel gaaf om dat een keer (of misschien heel vaak) te gaan rijden. ga denk eerst maar oefen op de playstation... :P (en sparen voor een leren pak)


Ik ben op zoek naar een playstation spel waar de Nordschleife bereden kan worden. Ik ga over een maand naar de ring en lijkt me nu leuk om op de ps3 alvast even te 'oefenen'voor zover dat mogelijk is:)

Welk spel op pc of ps3 heeft de Nordschleife als circuit???
 
Inderdaad wel vreemd want als ik in diezelfde agenda kijk en dan naar afgelopen zondag dan word er ook met geen woord gerept over een openstelling voor motoren. Misschien dat het in het te maken had met die motor zegening met aansluitend die rit met 5000 andere.

nou ik weet het niet, maar na die 5000 motoren rit was bijzonder rustig op GPS, hoogstens 10 a 15 motoren op de parkeer plaats
 
vind het eigenlijk best prijzig 20 eu voor 20 minuten.

ook wel eng dat langzaam tot snel, van motor tot bus, door elkaar rijdt
 
nou ik weet het niet, maar na die 5000 motoren rit was bijzonder rustig op GPS, hoogstens 10 a 15 motoren op de parkeer plaats


Denk dat je dasn het beste gewoon even kan bellen en vragen hoe het zit. Zonde als je speciaal voor die GPS route erheen rijd en dan de baan niet op zou mogen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan