Nurburgring tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff vraagje voor de ervaren "ringers". Ik vraag me daar wel altijd af waarom ze nou de hele meute door elkaar laten rijden.auto's,motoren,bussen, weet ik wat allemaal.
konden ze nou niet beter de zaak verdelen in sessies. motoren apart, auto's apart.
lijkt me toch iets veiliger!als je hier in NL een circuitdag doet dan vliegt toch ook niet alles door elkaar. daar word je zelfs ingedeeld in een voor jouw niveau geschikte groep.
En ja, ik weet wel, de Ring is geen circuitdag en is allemaal op eigen risico maar toch.. ;)
Je hebt gelijk, ik zou ook graag hebben dat vrachtwagenchauffeurs op de openbare weg enkel tussen 02:00 en 06:00 rijden en dan weer van 20:00 tot 24:00.
 
ff vraagje voor de ervaren "ringers". Ik vraag me daar wel altijd af waarom ze nou de hele meute door elkaar laten rijden.auto's,motoren,bussen, weet ik wat allemaal.
konden ze nou niet beter de zaak verdelen in sessies. motoren apart, auto's apart.
lijkt me toch iets veiliger!als je hier in NL een circuitdag doet dan vliegt toch ook niet alles door elkaar. daar word je zelfs ingedeeld in een voor jouw niveau geschikte groep.
En ja, ik weet wel, de Ring is geen circuitdag en is allemaal op eigen risico maar toch.. ;)

Simel het is gewoon openbare weg, waar geen snelheids limit geldt.
Zoals op veel wegen in Duitsland. Alleen omgedoopt tot tolweg.
 
Het is heel simpel: je rijdt naar de Ring. Koopt een kaartje, Scheurt daar als een idioot
paar rondjes rond, neemt na afloop dikke Curryworst met pommes, en gaat weer naar huis met een voldaan gevoel! }) :+ :+ :+

haha geintje, nee kijk gewoon idd ff op websites zoals hier al eerder is aangegeven!
en hotelletjes zijn er ook zat in die omgeving. ;)

:N ,een wienerschnitsel mit pommes frites und salat :Y
 
ff vraagje voor de ervaren "ringers". Ik vraag me daar wel altijd af waarom ze nou de hele meute door elkaar laten rijden.auto's,motoren,bussen, weet ik wat allemaal.
konden ze nou niet beter de zaak verdelen in sessies. motoren apart, auto's apart.
lijkt me toch iets veiliger!als je hier in NL een circuitdag doet dan vliegt toch ook niet alles door elkaar. daar word je zelfs ingedeeld in een voor jouw niveau geschikte groep.
En ja, ik weet wel, de Ring is geen circuitdag en is allemaal op eigen risico maar toch.. ;)

Vandaag dus op ring geweest, nou nou nou .... wat een feest vandaag daar, rond 3 uur begon een trip met denk ik dat meer dan 5000 motoren op de ring, leuk hoor, wat een massa ... :D *O* Hier onder kort filmpje :



file net als op A2 op woensdag ochtend _O-
05042009099.jpg


Daarna heb ik 20minuten sessie gekocht voor 20 eurie en dat was een afgekorte circuit waar alleen motoren mogen rijden in groepjes van 5 man. 20 minuten zijn snel om, maar dat was al 5 uur en moest ik nog 300km terug naar huis dus ben ik via mooie bochtige wegen van eifel weer terug gereden naar Oss :)

nog een foto van pit line :
05042009104.jpg
 
direct een goed voorbeeld :-)

voor een realistischer rondje ring, met alle snelheidsverschillen en onverwachte situaties erbij, zie http://video.google.nl/videoplay?docid=-8041411008176231231&hl=nl
opgenomen op een veeeel te drukke zomerdag met veeeeeel te veel ongelukken door kapotte auto's en motoren die over olie onderuitgegaan zijn. ook iets waar je rekening mee moet houden als je op de ring rijdt.

let maar eens op de snelheidsverschillen en die situatie waarbij een auto toch plotseling even gaat inhalen .. ook voor de snelleren is het soms lastig ;-)


Zo te zien heb je 't vaker gedaan, strakke pot sturen zeg :] Je kwam nog ff behoorlijk los bij Pflanzgarten I of niet ?

Altijd ellende daar op 't eind bij Galgenkopf (volgens mij), heb er vorig jaar ook 2 motor rijders keihard af zien gaan op die plek...gelukkig hebben ze 't overleefd maar t zag er toen erg scary uit, baan werd meteen een tijdje gesloten.
 
Ik heb een goed tip voor je: ga naar Zandvoort of Assen of Spa :} :} Vind de ring 10X nixx met de motor!
 
Er gaan soms bussen op de ring, dus als jij iets sneller kan gaan rijden dan de bus, mag je erop. :)

Hmm ik zit er aan te denken om in mei een verkennend rondje te doen.
Maar hoe kijken ze tegen een volgepakte Nederlandse toerist aan met een GPZ500S inclusief topkoffer exclusief kneedownskills? -O-
 
Vandaag dus op ring geweest, nou nou nou .... wat een feest vandaag daar, rond 3 uur begon een trip met denk ik dat meer dan 5000 motoren op de ring, leuk hoor, wat een massa ... :D *O* Hier onder kort filmpje :



file net als op A2 op woensdag ochtend _O-
[afbeelding]

Daarna heb ik 20minuten sessie gekocht voor 20 eurie en dat was een afgekorte circuit waar alleen motoren mogen rijden in groepjes van 5 man. 20 minuten zijn snel om, maar dat was al 5 uur en moest ik nog 300km terug naar huis dus ben ik via mooie bochtige wegen van eifel weer terug gereden naar Oss :)

nog een foto van pit line :
[afbeelding]


Hoezo druk _O-

Wat koste dat rondje met die 5000 andere?

Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van de ring met al die koekblikken maar dat afgekorte stuk met max. 5 motoren per keer lijkt me wel super. Is die mogelijkheid er altijd? En wil dit zeggen dat er op dat stuk baan 20 minuten lang maar 5 motoren rijden of komen er om de 5 minuten weer 5 motoren bij?
 
Lijkt me heel gaaf om dat een keer (of misschien heel vaak) te gaan rijden. ga denk eerst maar oefen op de playstation... :P (en sparen voor een leren pak)
 
ik zou voor de 1e keer een rondje draaien daar in het weekend van 8, 9 en 10 mei.. maar nu hebben ze het schema omgegooid en is er geen vrij rijden in dat weekend B|
Ach we vermaken ons wel in de eifel :Y
 
Zit jij de rest van de vakantie met willem de zwijger opgescheept :+

hahaha, verslikte me in een pinda.

ja das altijd zo zuur. dan wil je je meid een keer te pakken nemen, een leuke grap en dan in de dagen erna vergaat je lachen wel :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan