nurburgring zonder db killer?

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
Ik ben gisteren eigenwijs geweest en zonder db-killer door de eiffel naar de nurburgring gereden, en vlakbij de ring mocht ik even 100 euro doneren aan de polizei

Ik had de db-killer meegenomen in mijn rugzak, met de gedachte deze even te monteren als ik aangehouden zou worden en zo het boetebedrag te ontlopen...

maar dat werkt dus blijkbaar niet zo :P

als je de killer ter plekke kunt monteren moet je alsnog het boetebedrag afrekenen, en dan mag je gewoon verder rijden, en als je geen db-killer bij hebt, moet je het boetebedrag afrekenen en mag je GEEN METER mee rijden

advies is dus aan iedereen om dat ding gewoon erin te frotten als je de grens overgaat, of op zijn minst los mee te nemen als je 100 euro wilt riskeren

maargoed, mijn vraag: is er op de nordschleiffe zelf (het circuit dus) een andere regeling mbt geluidsoverlast? mag je daar daar dus wel gewoon zonder db killer rijden?

ik heb hem gister in ieder geval voor de zekerheid toch maar even erin laten zitten tijdens mijn rondje :P

ow en trouwens nog iets aparts: ze kijken enkel en alleen of je db killer er wel of niet in zit, en niet naar het geluid.. :/ als je motor bijvoorbeeld 150db produceert (bij wijze van..) MET db killer krijg je geen boete, en als hij 80 db produceert zonder db killer krijg je wel een boete

om deze reden had ik mijn db killer ook niet gemonteerd, omdat ik er vrij zeker van was dat het geluid zonder db killer niet de maximum waarde zou overschrijden.. maar dat is dus blijkbaar niet interessant.. B|

was btw de eerste keer op de ring, en ondanks de dure rit zeker niet de laatste :]
 
Laatst bewerkt:
Nordschleife is gewoon openbare (tol)weg waar tijden de TF (Toerist Fahrten) alle normale verkeersregels van kracht zijn... En ja, ze kunnen je er bij het oprijden van die tolweg gewoon tussenuitpikken als je teveel lawaai maakt volgens de "marshall's".
 
Laatst bewerkt:
* ziet een markt voor ingekorte db-killers met XXL diameter *
:+

en nog iets: ik heb dus in duitsland gepind voor die 100 euro boete, en af en toe tanken etc. maar nou kijk ik net op telebankieren, en zie ik dat er nog niks is afgeschreven van alles wat ik in duitsland heb betaald. Zit daar altijd een paar dagen vertraging tussen ofzo?

ik heb trouwens rabobank
 
Alleen transacties binnen dezelfde bank worden direct afgeschreven, tussen verschillende banken iedere dag rond 13 uur en internationaal alleen op werkdagen.
Bij mij komt er wel een opmerking in het overzicht met "gereserveerd bedrag" als ik in België tank (of shag koop) maar de daadwerkelijke afschrijving is de eerstvolgende werkdag.
 
:+

en nog iets: ik heb dus in duitsland gepind voor die 100 euro boete, en af en toe tanken etc. maar nou kijk ik net op telebankieren, en zie ik dat er nog niks is afgeschreven van alles wat ik in duitsland heb betaald. Zit daar altijd een paar dagen vertraging tussen ofzo?

ik heb trouwens rabobank

Ga er maar vanuit dat het gewoon afgeschreven wordt! :Y
 
Op de ring mag je alleen met een straatlegale fiets rijden. Dus met e-keur en eventuele db killer. Er staan bij de poort mensen die wel degelijk op je geluid letten.
Maar als je niet onnodig aan het gas gaat hangen op de parkeerplaats daar dan gaat het zonder db killer wel goed. :Y
Alleen staat iedereen wel naar je te kijken als je van het laatste rechte stuk komt. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan