Nurburgring

Gekke Fritz

Rookie
8 aug 2003
27
0
Binnekort ga ik ff 'gummen' op de Nordshleife... Alleen t is mijn eerste keer daar, iemand nog tips?? K heb gehoord dat t er hier en daar vrij verradelijk bij kan liggen en ik hoop er namelijk niet zo bij te staan met de fiets van m'n zwager :X

full
 
Laatst bewerkt:
Je moet op een doordeweekse dag naar de Eifel gaan, dan zit er bijna niemand op de weg en is het zeker zo leuk buiten als op het circuit.
Kijk van te voren even of er niet toevallig iets op het circuit te doen is anders kom je er niet op.
Let op alles wat op de baan zit want er zitten nogal wat rijdende chicanes maar ook wat coureurs met auto en motor die je overal buitenom of binnendoor proberen in te halen.

Veel pret
 
Je moet op een doordeweekse dag naar de Eifel gaan, dan zit er bijna niemand op de weg en is het zeker zo leuk buiten als op het circuit.
Kijk van te voren even of er niet toevallig iets op het circuit te doen is anders kom je er niet op.
Let op alles wat op de baan zit want er zitten nogal wat rijdende chicanes maar ook wat coureurs met auto en motor die je overal buitenom of binnendoor proberen in te halen.

Veel pret

:^ effe op de site van de Nordschleiffe kijken en gewoon in de week gaan ;)
 
Vergeet het gummen op de Nordschleife maar rustig. Neem eerst maar eens 30-50 ronden de tijd om de baan een beetje te leren kennen. Het gummen komt daarna vanzelf.
 
... Helaas helaas, t gaat ff niet meer door aangezien mijn zwager gister zijn gsx r750 dankzij een slapende automobilist comleet naar de grootjes heeft gereden ;( ... Life's a bitch every now and then...
 
Vergeet het gummen op de Nordschleife maar rustig. Neem eerst maar eens 30-50 ronden de tijd om de baan een beetje te leren kennen. Het gummen komt daarna vanzelf.

Yep, maar maak er maar 80 van.

Lees alle topics ff door hier op het forum en je weer genoeg. Oppassen dus! Of je vraagt mij om een rondje voor te rijden de eerste keer, k ben er toch altijd te vinde O-)
 
Nordschleife is levensgevaarlijk... ben er menigmaal geweest zelfs met de auto de baan afgevlogen...! Alles rijdt daar door elkaar... kijk dan ook maar niet raar op als je een touringcar met bejaarden fossielen inhaalt...

Heb het zelfs meegemaakt dat er een stuk of 6 motoren na elkaar plat gingen door een olievlek, achtergelaten door een opel corsa bj 81 of zo!

Ik ga er met de motor niet op.

Als je dan op je plaat gaat en je kan niet doorrijden ben je geloof ik ook nog eens 400 piek (eurootje of 200) of zo kwijt voor de auto/motor ambulance die je naar de parkeerplaats brengt.

Veel plezier, maar vooral geluk!!!
 
Nordschleife is levensgevaarlijk... ben er menigmaal geweest zelfs met de auto de baan afgevlogen...! Alles rijdt daar door elkaar... kijk dan ook maar niet raar op als je een touringcar met bejaarden fossielen inhaalt...

Heb het zelfs meegemaakt dat er een stuk of 6 motoren na elkaar plat gingen door een olievlek, achtergelaten door een opel corsa bj 81 of zo!

Ik ga er met de motor niet op.

Als je dan op je plaat gaat en je kan niet doorrijden ben je geloof ik ook nog eens 400 piek (eurootje of 200) of zo kwijt voor de auto/motor ambulance die je naar de parkeerplaats brengt.

Veel plezier, maar vooral geluk!!!

Echt joh???? Meen je dat nou, is het daar zo gevaarlijk??? Dus je mag eigenlijk blij zijn als je weer levend van de baan komt??? Heb je nog wat meer info voor ons??? Wij wilden er zondag namelijk heen gaan.
 
Echt joh???? Meen je dat nou, is het daar zo gevaarlijk??? Dus je mag eigenlijk blij zijn als je weer levend van de baan komt??? Heb je nog wat meer info voor ons??? Wij wilden er zondag namelijk heen gaan.
Mannen uit onze topic Limburgers erop uit?? Afspreken dan!!! zijn gister geweest,,ik kon niet mee!! :( Ik wil ook wel wat meer info van de kenners,want ik wil ook snel es gaan kijken daar,,ik heb nog NOOIT circuit gereden :)
 
Kijk eerst veel on-board video laps. Niet on het na te doen maar om een idee te krijgen hoe de baan loopt zodat je in ieder geval weet of de volgende bocht naar rechts of links is en wanneer je rustig aan moet doen.
Video's zijn niet zaligmakend maar versnellen je leerproces wel.

Vroeger had je de perfecte site van Jörend Seim (www.motorcycle-dk.com) die nu volgens mij niet geheel meer werkt na zijn tragische ongeluk.
Een goede ronde kan je nu vinden op: http://www.metzelermoto.de/metzeler_fun/nurburgring/index.asp
of: www.jwhubbers.nl
Check ook : http://www.nurburgring.org.uk/ voor algemene info en gedragsregels op de Ring.

Dan moet je inderdaad nog tig ronden rijden om hem ècht te leren kennen. Lees dan het boek 'Das Nürburgring fahrerhandbuch' van Ulrich Thompson (ISBN 3-89365-833-6)om je lijnen te perfectioneren.

De Ring is gevaarlijk maar als je je aan 'de regels' houdt en je gaat niet voor het ronderecord is het niet erger dan de openbare weg.
Het is wel verslavend en erg gaaf. Succes!
 
Kijk eerst veel on-board video laps. Niet on het na te doen maar om een idee te krijgen hoe de baan loopt zodat je in ieder geval weet of de volgende bocht naar rechts of links is en wanneer je rustig aan moet doen.
Video's zijn niet zaligmakend maar versnellen je leerproces wel.

Vroeger had je de perfecte site van Jörend Seim (www.motorcycle-dk.com) die nu volgens mij niet geheel meer werkt na zijn tragische ongeluk.
Een goede ronde kan je nu vinden op: http://www.metzelermoto.de/metzeler_fun/nurburgring/index.asp
of: www.jwhubbers.nl
Check ook : http://www.nurburgring.org.uk/ voor algemene info en gedragsregels op de Ring.

Dan moet je inderdaad nog tig ronden rijden om hem ècht te leren kennen. Lees dan het boek 'Das Nürburgring fahrerhandbuch' van Ulrich Thompson (ISBN 3-89365-833-6)om je lijnen te perfectioneren.

De Ring is gevaarlijk maar als je je aan 'de regels' houdt en je gaat niet voor het ronderecord is het niet erger dan de openbare weg.
Het is wel verslavend en erg gaaf. Succes!

Precies, dit is info waar mensen iets aan hebben :)

Niet zoals onze El Goro Del Bla Bla Bla neerzet.

Jongens, het is gevaarlijk daar ja. Maar niet zo gevaarlijk als op de openbare weg. Lees bovenstaande sites een keer goed door, ga naar de Ring, laat je daar nog een keer informeren (bv door mij :) ) en rij een rondje achter me aan (of met iemand in de auto mee).
 
Nordschleife is levensgevaarlijk... ben er menigmaal geweest zelfs met de auto de baan afgevlogen...! Alles rijdt daar door elkaar... kijk dan ook maar niet raar op als je een touringcar met bejaarden fossielen inhaalt...

Heb het zelfs meegemaakt dat er een stuk of 6 motoren na elkaar plat gingen door een olievlek, achtergelaten door een opel corsa bj 81 of zo!

Ik ga er met de motor niet op.

Als je dan op je plaat gaat en je kan niet doorrijden ben je geloof ik ook nog eens 400 piek (eurootje of 200) of zo kwijt voor de auto/motor ambulance die je naar de parkeerplaats brengt.

Veel plezier, maar vooral geluk!!!

Niet zo dramatisch doen hoor....op de weg gebeurd zeker ook niets vreemds :?

Afslepen kost 175 Euro en wordt volledig gedekt door OF je verzekering OF je ANWB lidmaatschap. Is dus precies hetzelfde als wanneer je op je smoel gaat op de norale openbare weg.

Weet waarover je spreekt voordat je erover gaat spuien. :X
 
Oke levensgevaarlijk is misschien wel wat overdreven... echter staat de nordschleife bekend als een van de moeilijkste circuits (mede door de lengte ervan) wil je dit circuit goed (uit je hoofd) kennen zul je hem flink wat keren moeten bestuderen, maar daarnaast gaat het ook niet eens zo zeer om het circuit op zich, het gevaar is wat ik al eerder probeerde te vertellen dat daar lui op af komen met enorme gare oude auto's die ze daar bijvoorbeeld proberen op te rijden i.p.v. hem gewoon naar de sloop te brengen, er ligt daar vaak gewoon een hoop rotzooi op de baan, of het was misschien puur toeval dat ik alle keren dat ik daar ben geweest, al die ongelukken heb meegemaakt! In een ronde met de auto vloog een porsche GT3 de vangrail in en vloog net zo hard weer de baan op waar hij midden op de baan tot stilstand kwam, daar wil je met je motor toch echt niet tegenaan knallen! Maar nogmaals ieder zijn eigen ding. Veel succes en plezier!
 
Oke levensgevaarlijk is misschien wel wat overdreven... echter staat de nordschleife bekend als een van de moeilijkste circuits (mede door de lengte ervan) wil je dit circuit goed (uit je hoofd) kennen zul je hem flink wat keren moeten bestuderen, maar daarnaast gaat het ook niet eens zo zeer om het circuit op zich, het gevaar is wat ik al eerder probeerde te vertellen dat daar lui op af komen met enorme gare oude auto's die ze daar bijvoorbeeld proberen op te rijden i.p.v. hem gewoon naar de sloop te brengen, er ligt daar vaak gewoon een hoop rotzooi op de baan, of het was misschien puur toeval dat ik alle keren dat ik daar ben geweest, al die ongelukken heb meegemaakt! In een ronde met de auto vloog een porsche GT3 de vangrail in en vloog net zo hard weer de baan op waar hij midden op de baan tot stilstand kwam, daar wil je met je motor toch echt niet tegenaan knallen! Maar nogmaals ieder zijn eigen ding. Veel succes en plezier!

Je hebt helemaal gelijk.....maar gebeurd dit ook niet op de normale weg :?

Oude gare brikken komen er niet op. Die worden vantevoren van de baan geweerd. Oude auto's zul je er zeker wel zien, maar deze zijn wel tip/top in orde. Een nieuwe auto kan zn motor ook opblazen (ik spreek uit ik-ben-er-op-onderuit-gegaan ervaring O-) ). Neem van me aan dat er veel veranderd is de laatste 2 jaar op het gebied van veiligheid. Niet alles is te voorkomen, maar dat gaat nergens.

Klein voorbeeld, ookal kun je nooit een echte vergelijking maken. Dit jaar geen enkele dode motorrijder gehad. (Zolder, veilig circuit zegt iedereen, dit jaar als 4 doden ;( ) Degene die gewond waren zijn allemaal (!!) alweer op de been.

Het is zeker moeilijk, en voordat je er hard kunt rijden moet je inderdaad heel wat ervaring hebben opgedaan. Grootste gevaar is ZELFOVERSCHATTING en niets anders. Dat gebeurd overal, niet alleen op de Ring helaas. Neem ook van me aan dat je je eerste rondjes niet over de 120 km/h komt (waar ik 260 rij) en dat je het gevoel hebt alsof je de snelste op de baan bent. De Ring is snel bevredigend, ook als je er niet hard rijdt.

K wil nix goedpraten, meningen blijven er altijd, en gevaarlijk is het zeker. Maar als je serieus, met enige kennis van hoe en wat, afwegingen gaat maken valt t allemaal best wel mee.......

[me]Fabian die 2 van de 7 dagen per week op de Ring te vinden is en er zeker wel iets van weet :) [/me]
 
Ben vorige week voor de eerste keer geweest :) Enne... tis minder gevaarlijk dan je denkt :?
Fabian en Paul zeggen het precies: rustig je eerste rondjes rijden, de baan leren kennen en dan is er niks aan het handje...

Enne het aanbod van Fabian om voor te rijden zou ik zeker aannemen :}

Voor een ieder: veel plezier en je moet het een keer meegemaakt hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan