Nut van paddockstand

Nou ja ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat je de motor op de zijstandaard trekt zodat iemand anders even je ketting eenvoudiger kan smeren :+

Heb ik hier in het forum al wel vaker gelezen dat men dat doet....en daar is de zijstandaard volgens mij niet voor bedoeld :) Hij zou het wel aan kunnen denk ik, maar of dat lang goed gaat weet ik niet...heb ik geen ervaring mee...

gaat prima hoor, merktie niks van.
Je kan hem oko op de zijstandaard zetetn en dan lekker op je zadel zitten, voetje op steppie, andere been op de tank
kan je heerlijk een bakkie kibbeling en een colatje wegtikken aan de boulevard *O*
 
gaat prima hoor, merktie niks van.
Je kan hem oko op de zijstandaard zetetn en dan lekker op je zadel zitten, voetje op steppie, andere been op de tank
kan je heerlijk een bakkie kibbeling en een colatje wegtikken aan de boulevard *O*

Oh hij zal het zeker wel houden, maar echt voor gemaakt is ie daarvoor niet toch :+

Heb zelf een padockstand omdat het anders zo een gedoe is met dat ketting smeren en velgen poetsen :)
 
Ach, boeiend :+


ik heb ook een paddocktstand omdat het een stuk makkelijker is om in je eentje te smeren :+
maar die neem je onderweg zo lastig mee, en dan gaat het op de zijstandaard prima, als een vriendje helpt
 
Laatst bewerkt:
Padockstand voor achter is makkelijk met onderhoud :)

En is voornamelijk bedoeld voor fietsen zonder standaard (circuitfiets bijvoorbeeld) en anders voor SSjes zonder middenbok....

Ketting smeren is eenvoudiger als je achterwiel vrij kan draaien bijvoorbeeld, dan hoeft je de motor niet vooruit te duwen of iemand op de zijstandaard te laten trekken, zodat je het wiel kunt draaien en je ketting kunt smeren (bijvoorbeeld)....

Maar onder een allroadje past zo'n paddockstand ook prima ;)
Wel even opletten bij het opbokken, zo'n achterbrug van een allroad is een heel stuk hoger :o
 
Ook handug om je velg achter te poetsen :Y

Helemaal als een overijverig monteurtje je ketting helemaal heeft volgespoten :(
Tsja, ook dat monteurtje moet zijn spul kwijt. Toch ? Ook als ie geen vriendinnetje (vriendje ??) heeft. Was het witte zooi trouwens ?
 
_O- _O-

Wie houdt zn motor dan ook niet vast als ie em van de stand af gooit......

(/me is allang blij dat ie inmiddels zonder hulp de motor op de stand kan krijgen en er weer vanaf kan krijgen............. O-) )

Agh ... 't gaat 100000 keer goed, maar afgelopen Zaterdag dus even niet omdat ik de jiffy ingeklapt had én afgeleid was door een telefoongesprek :o Normaal valt 'ie vanzelf naar links weg op de jiffy ... Deed 'ie nou ook, alleen zat de jiffy wat te diep _O-

Opbokken is met een setje bobbins in je brug overigens een eitje. Je houd je fiets met één hand in evenwicht/balans en met je andere hand plaats je je paddock-stand. Daarna voetje op de stand ..... en klaar :Y Een paddock-stand met lepels is ........ R*K :P
 
Laatst bewerkt:
Agh ... 't gaat 100000 keer goed, maar afgelopen Zaterdag dus even niet omdat ik de jiffy ingeklapt had én afgeleid was door een telefoongesprek :o Normaal valt 'ie vanzelf naar links weg op de jiffy ... Deed 'ie nou ook, alleen zat de jiffy wat te diep _O-

Opbokken is met een setje bobbins in je brug overigens een eitje. Je houd je fiets met één hand in evenwicht/balans en met je andere hand plaats je je paddock-stand. Daarna voetje op de stand ..... en klaar :Y Een paddock-stand met lepels is ........ R*K :P
Uhu, alleen heeft mijn circuitfiets ipv bobbins 2 kut boutjes en is de stand niet van daverende kwaliteit _O-

Die staan op et lijstje om te worden vervangen. O-)
 
Omdat 2 nieuwe banden me even te duur waren en ik 2 velgen met goeie banden voor een prikkie kon kopen. Moet je alleen wel je velgen kunnen wisselen.

Tadaa 2 paddockstands en een reserve setje velgen voor een setaanbieding van leuke bandjes staan klaar in de schuur :D
 
Met een paddockstand?

Daar wil ik een filmpje van zien _O-



Nou, daar komt ie................. :+




Dat ding is prachtig, draait op de plaats.................hoe ik dat weet?

Tja.......

p1000024.jpg


p1000013.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, daar komt ie................. :+




Dat ding is prachtig, draait op de plaats.................hoe ik dat weet?

Tja.......

[afbeelding]

[afbeelding]

prachtige oplossing *D :} :9

[alleen voor de dieven weer erg makkelijk weg te rollen... |( ;( ]



waarom hoor ik niemand over de paddockstand die hem gebruikt voor achterwiel eruit te kunnen halen in je eentje.. voor bv de gehele achterband/kettingset/achterschokker etc te kunnen doen?


*O* :W
 
Laatst bewerkt:
Ook al is het een prachtig ding... het is geen paddockstand.

Leuke garage en speelgoedjes heb je overigens :Y
 
Ook al is het een prachtig ding... het is geen paddockstand.

Leuke garage en speelgoedjes heb je overigens :Y


Thanks, leuke speeltjes indeed, verveelt nooit....... :+


Dit staat er boven het filmpje;

BMW S 1000 RR 2010 Paddock Racing Stand by Bursig.com

Ik denk dat we het op dat punt oneens zijn......... :o
 
Oh hij zal het zeker wel houden, maar echt voor gemaakt is ie daarvoor niet toch :+

Heb zelf een padockstand omdat het anders zo een gedoe is met dat ketting smeren en velgen poetsen :)

Precies daar is het voor ,en omdat de meeste sportfietsen geen middenbok meer hebben,dat had je zelf ook kunnen bedenken slimme ,en dan bedoel ik natuurlijk degene die dit topic heeft geopend
 
Thanks, leuke speeltjes indeed, verveelt nooit....... :+


Dit staat er boven het filmpje;

BMW S 1000 RR 2010 Paddock Racing Stand by Bursig.com

Ik denk dat we het op dat punt oneens zijn......... :o
Hehe, dat geloof ik graag :+
Ook jouw garage? O-)

En kan best dat we het daar over oneens zijn..... dat iemand iets bij een naampje noemt betekent niet dat het dat ook is.... als ik een filmpje van mn toerfiets op youtube zet en ik geef hem als titel "Yamaha YZR-M1" maakt dat niet opeens mijn motor in een motogp fiets............ :+
 
weet niet...


misschien omdat je niet leest?

t' was gewoon een goedbedoelde vraag, en ik heb er [zie ik nu] idd overheen gelezen,

daar heb ik hem zelf afgelopen weekend ook voor gebruikt, vandaar.




je kan het wel ietsje anders formuleren he...


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan