Nut van paddockstand

Ik heb zo'n ding een keer op luchtdruk gezien... dat is helemaal eng. Pit in rijden, pin derin BAM motor omhoog, wisselen en go!

Prachtig spul :Y
 
prachtige oplossing *D :} :9

[alleen voor de dieven weer erg makkelijk weg te rollen... |( ;( ]



waarom hoor ik niemand over de paddockstand die hem gebruikt voor achterwiel eruit te kunnen halen in je eentje.. voor bv de gehele achterband/kettingset/achterschokker etc te kunnen doen?

hoe wil jij je achterschok er uit halen als die op paddock staat?

*O* :W
 
suzukidude91 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:03 :




prachtige oplossing *D :} :9

[alleen voor de dieven weer erg makkelijk weg te rollen... |( ;( ]



waarom hoor ik niemand over de paddockstand die hem gebruikt voor achterwiel eruit te kunnen halen in je eentje.. voor bv de gehele achterband/kettingset/achterschokker etc te kunnen doen?



*O* :W

[q]hoe wil jij je achterschok er uit halen als die op paddock staat?[/q]

ik heb hem wel gebruikt voor kettingset te verv.
Achterschokker heb ik nog nie hoeven doen idd -O- :Y


O-)
 
Laatst bewerkt:
Oh hij zal het zeker wel houden, maar echt voor gemaakt is ie daarvoor niet toch :+

Heb zelf een padockstand omdat het anders zo een gedoe is met dat ketting smeren en velgen poetsen :)
die dingen zijn niet van suiker hoor, ik gebruik hem ook gewoon als hefboom om mijn motor te draaien.
 
heeft er iemand ervaring met deze?

http://envymotorbikelift.co.uk
DSC00729.jpg
 
Padockstand voor achter is makkelijk met onderhoud :)

En is voornamelijk bedoeld voor fietsen zonder standaard (circuitfiets bijvoorbeeld) en anders voor SSjes zonder middenbok....

Ketting smeren is eenvoudiger als je achterwiel vrij kan draaien bijvoorbeeld, dan hoeft je de motor niet vooruit te duwen of iemand op de zijstandaard te laten trekken, zodat je het wiel kunt draaien en je ketting kunt smeren (bijvoorbeeld)....

Voor de voorband is het eenvoudig om schoon te maken en bijvoorbeeld in de wintermaanden, als je de fiets lang op dezelfde plek laat staan. Dan rust er geen gewicht op de voor en achterabnd als je ze op de paddock hebt staan en scheelt je weer een keer de motor van de plaats duwen in de wintermaanden (schijnt namelijk niet zo goed te zijn voor je band als die 5 maanden op dezelfde plek staat)....
http://www.sabilvariasimotor.com/
 
Heb zelf 'n paddockstand gemaakt met op elke hoek een zwenkwieltje.
Achterband is nu zo'n drie centimeter van de grond en de motor is makkelijk te verplaatsen.

Uurtje tijd en ongeveer €20,- materiaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan