NVVM, Never Again

kawagirl

Rookie
9 jul 2001
14
0
Drenthe
Iemand ook ervaring met de NVVM?
Helaas ik wel, en een zeer nare ervaring.
Geen leiding, alles zelf regelen (hoezo begeleiding tijdens de rit) En dan een cursus Bergrijvaardigheid. Nou, die instructeur die ik geregeld had... in geen velden of wegen te bekennen... Dacht dat het een race was of zo. Dat hield dus de training in.
Bij een afslag zouden ze zowiezo wachten... niet dus, reed ik helemaal in mijn uppie en ik lette niet op de route, was toch niet nodig, werd voor mij gedaan... Nou, zij mij zoeken... Ja, als we gewoon netjes als groep gereden hadden en iedereen les kreeg, even een beetje aanpassen aan de langzaamste, die op een gegeven moment het zo zat was dat er niet even ietsje pietsje rustiger gereden werd, dat het gas helemaal maar dichtgedraaid werd.
Rij je in een groep, dan wacht je op elkaar, probeer je een beetje bij elkaar te blijven. Niet dus. Dat was mijn training, duur voor moeten betalen. Helemaal geen training dus.
Ze hebben nog wel na mij gezocht, net goed.. maar toen ze op de pauze plaats waren, moesten ze niet echt dicht bij mij in de buurt komen. Ik was woest.

S'middags met een andere groep meegereden, en wat instructie gehad... Nou, wat dus... Ook nog niet echt... Ja ik moest maar bij de nvvm die training volgen... nou echt niet, nooit niet.. Ik volgende toch een training, maar een goede tip, goed advies is er niet uitgekomen. Schandalig dus...

Wel kwam s'avonds Arthur naar mij toe. Hem heb ik gevraagd of hij op mijn motor wilde rijden en ik achterop om te kijken, voelen wat mijn motor kan. Dat hebben we de volgende morgen gedaan. En dat was echt de volledige motor gebruiken... Tjonge wat gaaf, wat sturen. Dat kleine halve uurtje ben ik Arthur dankbaar. Maar dat kwam puur vanuit hem, en niet dat de organisator iets recht wilde zetten. Dat kleine stukje, heb ik het meest geleerd. En de terug weg.. maar alleen gereden.. Hoezo groep, hoezo begeleiding... Ik kan zelf ook rijden hoor red mij prima. Maar racen ben ik nog niet aan toe.
En dan nog, ik boek een groepsreis, om met anderen te rijden. Ik boek een training, om te leren... Als ik niet had voorgesteld om zelf achterop te gaan zitten... was het helemaal een weekend van niets geweest. (dat iets was dat kleine halve uurtje met Arthur!!!)

Tjonge wat een slechte organisatie, alleen maar op geld uit. Groep van minstens 75 motoren en te weinig instructeurs, waarvan de meesten ook nog geen les kunnen geven. Want dat is ook een kunst. En klachten afhandeling, bestaat niet. Organisatie, Leiding: regel het zelf maar...

Nee, NVVM, jammer dat ik ooit met deze organisatie in zee ben gegaan. Het kan zo mooi zijn. Maar hoe het daar aan toe gaat...
Ze geven het weekend een bergrijvaardigheidscursus, maar ze weten niet eens wat een cursus is.


Met 1,5 maand rijbewijs heb ik vorig jaar een Vrij Uit groepstoer gereden! Super, haarspeld naar haarspeld. En daar heb ik zo veel geleerd. Ik ben goed opgevangen, werd meteen als 2e gebombadeerd in de groep en Pieter, de leider, trok me door de bochten heen. Niet in zijn tempo, maar in de mijne, net even iets harder, zodat ik ook harder die bocht door ging. Daar heb ik leren rijden. Puur praktijk en met hulp van een fantastische groep. Die groep had geduld, respect voor mij en mijn rijstijl. Een beetje aanpassen en aan het eind van de vakantie was ik een compleet andere rijder dan ik vooraf was.
Ik wil leren, als ik maar een kans krijg.
Ik weet en wil veel beter rijden, hogere bochtensnelheid. Door dit soort reizen, waar men echt een groep vormt leer je alleen al van elkaar. Als er dan ook nog iemand netjes voor je gaat rijden, of even eea uitlegt, pik ik alleen maar meer van op.

Ik ga nog zeker 2 cursussen volgen, bij Safety Motortraining in Apeldoorn (bij Safe vestiging). Daar geven ze les, wordt je echt geleerd je motor beter te beheersen, op jou niveau wordt er les gegeven, tips advies ed. Daar kan de NVVM een puntje aan zuigen, een hele grote punt dan wel!!

Het goed rijden gaat niet om snelheid maar om techniek. Snel kan iedereen wel, maar ook goed, vertrouwd...

Daarom,

NVVM,

NEVER AGAIN!!!

een zwaar teleurgestelde Jessica
 
Ik heb een jaar geleden meegedaan aan een dagcursus van NVVM...
nix dan lof over de man die de lessen gaf... ( was ook een groepje van 5)

regio ermelo, maar er zijn zoveel instructeurs, en het is niet hun beroep maar een bijbaan.

los hiervan, jouw afrader van de langere cursus is duidelijk, ik heb het waarschijnlijk gewoon getroffen? (of jij pech gehad?) '(
 
wel rot voor je.. moet zelf ook nog paar keer inschrijven voor wat van die vaardigheidscursusjes maar dat stel ik nog even uit tot ik me rijbewijs eindelijk eens heb.

Maar euhh.. die forumgedeelte is eigenlijk voior vragen en opmerkingen over het forum :)
Is er een mod aanwezig die't naar algemeen kan moven?
 
wat een gedoe zeg, kost je geld , zij vangen het , laten je lekker aanmoddderen en tot ziens, :r geld trekken , het is zeker van de staat ?
 
NVVM instructeurs zijn meestal motoragenten die het als bijbaantje hebben.

Gemotiveerde mensen lijkt mij, maar ik heb maar 1 keer mee gedaan, en ook nog maar 1 dagje. (zie boven)

Ik kan dus niet vertellen of het NVVM in het algemeen een goede club is.



_________________
Yamaha YZF600R Thundercat | getuned door Mobu | 105 PK | ...Man is like a piece of cheese

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-16 13:11 ]
 
Twee vrienden van mij hadden in "hun" begin de Safty Motor Training gevolgd. Zij zitten mij constant gek te praten om het ook te doen, ik zit het ook te overwegen.
Maar wat ik hier probeer te zeggen is, misschien is deze training wat meer voor jou.

Maar bedank voor je post, ga ik daar ook NIET een training volgen.

:} :} :} :} :} :}
Hopen maar voor hun dat zij verandering er in brengen.
 
Ik heb zelf erg veel geleerd (en een hoop lol gehad) van de VRO I van de KNMV, en de Basis Circuit Rijvaardigheid van de stichting MRO. Deze laatste zit inhoudelijk tussen VRO I en II in, het 'Circuit' slaat op de lokatie (PVI Circuit in Lelystad).

Als ik er uit 1 zou moeten kiezen zou ik denk ik voor die van MRO gaan, maar da's niet met een grote marge.
 
Bedankt voor al je reacties.

Zelf heb ik al eens een VRO1 gevolgd met echt een aantal dagjes mijn rijbewijs. Techniek heb ik opgestoken, maar echt je grenzen verleggen... daar was de tijd nog niet rijp voor.
Na dit verhaal op verschillende forum's te hebben geplaatst, ben ik achter 1 ding gekomen... De NVVM (lees organisator Hans Kuipers :( ) Is op 1 ding uit: je geld, de rest zal hem een rotzorg wezen. Kwaliteit en kwaliteitsbeheersing is er niet. Ik hoor nu hele vreemde verhalen...zomaar geld innen van een foutieve rekening En dat 3 keer, mensen die geen cursus krijgen, wel betalen maar geen instructie, instructeurs die helemaal niets meer met de NVVM te maken willen hebben... Vreemd, eigenlijk heeft iedereen wat op te merken en dan vaak niet zo'n kleinigheid ook. Zegt toch wel iets over de organisatie.

Dus oproep bij deze... Laat iedereen weten dat NVVM niet te vertrouwen is en raad iedereen de NVVM af. Mooi praten, maar de rest...

Groetjes

Jessica
 
Zelf geen ervaring met NVVM en dergelijke instanties, hou er niet van dat me vertelt wordt wat te doen, zeker niet door dergelijke types.

Wel al vaker dit soort verhalen gelezen in motorbladen over de NVVM.
 
Zeg Kawagirl als jij als eenige het niet bij kon houden, was jij dan niet gewoon ontzttend langzaam?
Of zat je als eenigste "rustige rijdster" in een groepje gestoorde snelheids-maniaken die met hun GSX-RREN, R1-un, en Blade's er een wedstrijdje van maakten? Hoe het ook zij, de instructeur had beter op moeten letten. Het is namelijk de bedoeling dat je van zo'n cursus iets leert, en dat valt niet mee als je zoek gereden word!
Vraag , nee EIS je geld terug!!! :(
 
Niet zo zeer langzaam rijden, alswel alleen maar vol gassen. En bij blinde bochten doe ik dat nog niet!|:( Ik kom liever snel die bocht weer uit dan Te snel in.
Ik ben dit jaar ook met Vrij Uit weggeweest en zat daar in een hele leuke groep, waar ik prima kon meekomen. Gewoon lekker rijden, soms best pittig, maar niet racen!
Tevens les gehad van Safety Motortraining Apeldoorn. Super, geven goed les. Goede groepjes gevormd. :]
Dus echt langzaam...
Geld terug eisen, ik heb al wel gemerkt dat dat een heel groot probleem zou worden. Dus wil ik op deze wijze mijn medemotorrijders maar waarschuwen.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Jesscia
 
Terug
Bovenaan Onderaan