NVVM stopt met geven van trainingen (wordt LCVM)

Wie is deze Hans dan toch? Waar zit hij? Ik heb een afspraak met hem over een motorreis naar de Eifel. Ik wil weten of dat nog door kan gaan, want dat wil ik graag.
Heeft niemand een idee waar hij is? Ik wil graag met ons personeel die reis maken. Of is hij echt een schutter? Dan haak ik af.

Vraag dat aan Aphrodite, die zou dat moeten weten.

En wat de reis naar de Eifel betreft, er zijn meer organisaties, waaronder de LCVM die dat organiseren. Maar dan als echte trainingsdagen. Kijk en vergelijk!!
 
Voor ons buitenstaanders is deze hele gang van zaken en de hele uitwisseling van argumenten (inclusief allerlei "alias" namen) vrijwel niet te volgen.

Ik weet wel dat de hele gang van zaken bijzonder schadelijk is voor de beide genoemde clubs maar ook schadelijk voor de motorrijders die gebruik maken/maakten van de "diensten" van deze clubs.

Ik heb verleden jaar de VRO1 van de NVVM gevolgd en kan alleen zeggen dat ik onder de indruk was van het gebodene.

Ik was van plan dit jaar met wat vrienden/kennissen de VRO2 te gaan doen. Maar daar zie ik toch wel duidelijk ff van af, zo lang er zoveel onduidelijkheid over bestaat. Ik moet ook gewoon werken voor m'n geld.....
 
Ja dat van dat hotels herken ik wel mensen voor 1 overnachting f 175, h.p./p.p. laten betalen maar wel met 2 personen op een kamer in de Campanile in Zevenaar.
Maar er zat nog wel iets van kruisboog schieten bij en kegelen.....

Die finale dag werd er dus gejureerd.
Er reed een hele knappe dame mee die op transalp reed ofzo, en net als in dit forum als een vrouw zich aanmeld, viel zij wel erg op door hoe aantrekkelijk ze was.
Bleek later dus dat zij gewonnen had, terwijl ik toch zeker wist dat zij bepaalde opdrachten echt compleet 't plankje mis sloeg.
 
Voor ons buitenstaanders is deze hele gang van zaken en de hele uitwisseling van argumenten (inclusief allerlei "alias" namen) vrijwel niet te volgen.

Ik weet wel dat de hele gang van zaken bijzonder schadelijk is voor de beide genoemde clubs maar ook schadelijk voor de motorrijders die gebruik maken/maakten van de "diensten" van deze clubs.

Ik heb verleden jaar de VRO1 van de NVVM gevolgd en kan alleen zeggen dat ik onder de indruk was van het gebodene.

Ik was van plan dit jaar met wat vrienden/kennissen de VRO2 te gaan doen. Maar daar zie ik toch wel duidelijk ff van af, zo lang er zoveel onduidelijkheid over bestaat. Ik moet ook gewoon werken voor m'n geld.....

Het is mooi om te lezen dat je tevreden was met het gebodene. Het merendeel van de instructeurs die toen die kwaliteit hebben geboden zitten nu bij de LCVM.

Wat betreft het uitwisselen van de argumenten betreft: Als het zo was dat de NVVM nog gewoon bestond en de LCVM zou een afscheiding zijn (komt zelfs in de 2e kamer voor) dan zou je gelijk hebben.

Hier betreft het een éénmansactie van de oprichter van de NVVM die, als donderslag bij heldere hemel besluit om te stoppen met zijn vereniging. Verbazingwekkend maar uiteindelijk zijn goed recht.

Hetzelfde goede recht hebben de instructeurs om door te gaan.

Het zou mij heel wat waard zijn geweest als dit allemaal niet was gebeurt en ik gewoon dit jaar mijn Regiotrainingen en Circuittrainingen had kunnen verzorgen.

Nu dit niet mogelijk is, ja dan maar een nieuwe club en een hoop extra inspanning. Het laatste waar ik op zit te wachten is de door jou genoemde discussie.

 
Laatst bewerkt:
Op zondag 01 februari 2004 14:05 schreef *Aphrodite* het volgende:
LCVM is computercriminaliteit.

De persoon achter de LCVM werkt met gestolen computerbestanden van
motorrijders, is zelf helemaal geen motorrijder en heeft al helemaal geen verstand van motorcursussen.
Hij maakt misbruik van de namen van motorclubs die geen enkele samenwerking
hebben met die man.
Hij brengt straks ook de instructeurs die hij voorliegt in de problemen
en ook de circuitdagen die hij op zijn website promoot zijn fake!

Is Hans(lees NVVM)wel zo eerlijk dan ? Ik heb, met veel plezier,cursussen gegeven voor de NVVM maar vanaf juli heb ik geen vergoeding meer ontvangen en als ik daar eens over belde werd ik fijn aan het lijntje gehouden, nee dat is pas eerlijk. En dit is gestaafd op feiten en niet op gissingen zoals jij die nu plaatst. :r
 
Ik heb verleden jaar de VRO1 van de NVVM gevolgd en kan alleen zeggen dat ik onder de indruk was van het gebodene.

De VRO's 1 en 2 zijn geen product van de NVVM maar van de KNMV. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit goed verzorgde cursussen zijn.

Jo van Gaal.
 
Is Hans(lees NVVM)wel zo eerlijk dan ? Ik heb, met veel plezier,cursussen gegeven voor de NVVM maar vanaf juli heb ik geen vergoeding meer ontvangen en als ik daar eens over belde werd ik fijn aan het lijntje gehouden, nee dat is pas eerlijk. En dit is gestaafd op feiten en niet op gissingen zoals jij die nu plaatst. :r
eeeey :) still alive ?
 
Ik heb verleden jaar de VRO1 van de NVVM gevolgd en kan alleen zeggen dat ik onder de indruk was van het gebodene.

De VRO's 1 en 2 zijn geen product van de NVVM maar van de KNMV. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit goed verzorgde cursussen zijn.

Jo van Gaal.

Zal best dat de nodige instructeurs hun vak wel verstaan, maar het is toch wel raar dat verzekeringsmaatschappijen de rijvaardigheidscursus van de NVVM niet beloonden met korting (collega van me heeft dus dezelfde ervaring als Fuck het Milieu en dan niet bij de AMEV, maar bij NN).
 
Eind 2003 heb ik contact gehad met de NVVM om een 3-daagse applicatie cursus te gaan volgen om daarna zelf als aspirant instructeur aan te slag te gaan bij hen. Aangezien de NVVM dus nu ter ziele is en ik wisselende verhalen hoor over de LCVM, waar kan ik nu het beste terecht? Wie kan mij hierover meer info geven? Bij voorkeur instructeurs (ex) NVVM en LCVM.
Alvast bedankt.
 
Beste R1

Ook ik ben ex nvvm-er.
Ik kan alleen maar zeggen dat het onterecht is wat door o.a. aphrodite over de lcvm verteld.
Dat de nvvm ter ziele is gegaan heeft niets met de vergoedingen van ons te maken,
Dat gluipertje is om heel andere redenen stiekum vertrokken.
Ik heb van meerdere instructeurs het verhaal gehoord wat hij heeft geflikt.
Dat aphrodite de daden van haar vader zo verdoezelt door het nu over de rug van de lcvm te doen is bijna net zo laag als wat dat gluipertje geflikt heeft.
Ikzelf wacht eventjes af wat lcvm gaat doen, omdat ik niet weet welke connecties deze met kuiper hebben.
 
beste R1-ner en Koos neem contact op met de lcvm en vraag of je de volgende vergaderring mee mag kijken en luisterren en praten (ja ook mee praten dat waren we bij de nvvm niet gewent daar werd alles beslist)en kijk dan of het je wat lijkt weet je gelijk met wie je van doen hebt
groeten RUUD1TJE :]
 
Ik ben met Koos eens. Ik wacht ook eerst af wat LCVM gaat doen, maar ik wil ook weten wat voor mensen hier inzitten. Ik heb mijn vertrouwen in dit alles toch wel verloren. Hoe zit het dan met jullie? Stel dat h.k. ook in LCVM zit,wat dan. Kunnen we hem nog wel vertrouwen? Jammer dat hij zelf helemaal nergens op reageert. Alleen z`n dochter dan, maar zij reageert ook niet. Ik vind het toch maar vreemd hoor.
 

Ik heb alle vertrouwen in de LCVM, om te beginnen om 1 hele duidelijke reden: Ze spelen open kaart en iedereen praat over alles mee.

Er is nu een lijst van instructeurs die voor alle instructeurs ook in te zien is. Ook het opzetten van procedures voor circuitdagen/regiotrainingen gebeurt in gezamelijkheid.

Als je twijfelt bel eens met de LCVM en vraag om je in te schrijven voor het instructeursforum. Daar kun je uitgebreid praten/vragen stellen en met de collega-instructeurs meningen uitwisselen.

Wil je eerst eens wat informatie kun je mij ook mailen (zie profiel) Ik ben 4 jaar instructeur geweest bij de NVVM o.a. coördinator bij de circuitdagen.

Nogmaals ik heb alle vertrouwen in de LCVM alleen al door het feit dat één van de eerste besluiten is geweest om die mensen die hun cursus al hadden betaald aan de NVVM te helpen door ze zonder verdere betaling in de gelegenheid te stellen bij de LCVM een cursus te volgen.

Ook is er een potje in de maak om instructeurs, die zijn gedupeerd door het plotselinge opheffen van de NVVM, schadeloos te stellen.

Als je als nieuwe club besluit om de nasleep van een ander op je nek te nemen (uiteraard zonder dat iemand je daartoe kan verplichten) lijkt mij dat een ultieme uiting van goede wil.

 
Laatst bewerkt:
Als alle VRO organisaties ook nog eens met elkaar om de tafel zouden gaan zitten en gewoon is afspreken dat ze elkaars certificaten ook erkennen, kunnen we is een keer gaan stellen dat het de organisaties (of stichtingen) in Nederland het echt met de veiligheid op hebben.
Bijkomend voordeel is dat dit ook een wisselwerking heeft met verzekeringsmaatschappijen en de kwaliteit van de VRO-organisaties onderling.

Het is toch wel heel wrang dat het niet zou kunnen en geeft mij het gevoel dat alle VRO-organisaties min of meer niet om de veiligheid gaat maar om de centen.
 
Absoluut met je eens. Het mooie is ook dat bijna alle cursussen worden gegeven op dezelfde lokatie. En dat de oefeningen en de bijbehorende uitleg nagenoeg gelijk is. Is ook logisch!!!

Ik zal in de volgende vergadering van de LCVM meenemen (en ik weet zeker dat dit positief zal worden ontvangen)dat wij de cursussen bij anderen gevolgd erkennen.

Dus heb je VRO1 gedaan dan kun je bij ons de meteen de training voor gevorderden volgen. En heb je de Regiotraining gedaan, dan kun je bij ons de aansluitende cursus volgen.

En dat alles onder het motto: Verbeter de wereld en en DUS BEGINNEN WE BIJ ONSZELF !!!!!!!!!

Wellicht leidt dit tot navolging bij onze collega's.
 
Als alle VRO organisaties ook nog eens met elkaar om de tafel zouden gaan zitten en gewoon is afspreken dat ze elkaars certificaten ook erkennen, kunnen we is een keer gaan stellen dat het de organisaties (of stichtingen) in Nederland het echt met de veiligheid op hebben.
Bijkomend voordeel is dat dit ook een wisselwerking heeft met verzekeringsmaatschappijen en de kwaliteit van de VRO-organisaties onderling.

Het is toch wel heel wrang dat het niet zou kunnen en geeft mij het gevoel dat alle VRO-organisaties min of meer niet om de veiligheid gaat maar om de centen.

:^ De diverse belangenverenigingen zouden eens om de tafel moet gaan zitten (o.a. KNMV, MAG, etc.) met de verzekeraars via b.v. het Nederlands Verbond van Verzekeraars.

En de LCVM... hoe goed de bedoeling ook is om gedupeerden van de NVVM schadeloos te stellen: door zich op te werpen als opvolger/doorstart van de NVVM is ook de donkere schaduw van het imago van de NVVM mee verhuist. Marketing technisch zou ik elke verbinding met de NVVM onder de mat schuiven. Als potentiële klanten horen dat het een vervolg van de NVVM is dan hoor ik ze al afhaken. Nu zal je elke keer weer uitleggen dat H.K. er niets meer mee te maken heeft. Had een nieuwe start gemaakt en vervolgens in voorkomende gevallen coulance toegepast richting slachtoffers van de NVVM zonder er grote ruchtbaarheid aan te geven.
 
:^ De diverse belangenverenigingen zouden eens om de tafel moet gaan zitten (o.a. KNMV, MAG, etc.) met de verzekeraars via b.v. het Nederlands Verbond van Verzekeraars.

En de LCVM... hoe goed de bedoeling ook is om gedupeerden van de NVVM schadeloos te stellen: door zich op te werpen als opvolger/doorstart van de NVVM is ook de donkere schaduw van het imago van de NVVM mee verhuist. Marketing technisch zou ik elke verbinding met de NVVM onder de mat schuiven. Als potentiële klanten horen dat het een vervolg van de NVVM is dan hoor ik ze al afhaken. Nu zal je elke keer weer uitleggen dat H.K. er niets meer mee te maken heeft. Had een nieuwe start gemaakt en vervolgens in voorkomende gevallen coulance toegepast richting slachtoffers van de NVVM zonder er grote ruchtbaarheid aan te geven.


Opvolger/ doorstart: ECHT NIET. Maar aangezien alle instructeurs bij de NVVM vandaan komen is een connectie onvermijdbaar.

Overigens schaam ik mij ook niet voor mijn werkzaamheden bij de NVVM. Ik heb dit altijd met veel plezier gedaan. Gezien de positieve reactie van mijn cursisten (zonder enige uitzondering) ben ik daar best trots op.

En verder, ach iedereen doet dingen op de manier die hij denkt dat ze het beste zijn. We doen ons best en verder zien we het wel.
 
Allemaal leuk en aardig (of niet), maarre is er hier ook iemand, die mij kan vertellen of de circuitdag van 27maart te lelystad gewoon doorgaat??
Zo nee wil ik graag ergens anders boeken, zo ja wanneer kan ik bericht verwachten?
 
Als dat erkennen van de certificaten rond is, kan de volgende stap, op het circuit, zijn dat mensen op de dag zelf een korte intake-rit mogen doen (net als bij het skieen als er klassen gevormd moeten worden) en aan de hand van de getoonde voertuig beheersing in gedeeld worden in bepaalde klassen of niveaus.
Op details kunnen we later altijd nog ingaan.
 
Sterker nog ik heb er persoonlijk alle vertrouwen in dat een basiscircuittraining gevolgd bij de collega's zich op hetzelfde niveau bevindt als bij ons.

Waarom? Omdat je niet zo maar als organisatie "even" circuitdagen kunt organiseren op Lelystad/Assen/Zolder.

Je moet behoorlijk met je billen bloot om daar iets te mogen organiseren, en dat is een prima zaak. Kwaliteitscontrole kan er niet genoeg zijn.

Ze willen vooral precies weten wie er instructeur zijn op die dagen en op welke kwaliteiten zij instructeur mogen zijn.

Ik heb dus de afgelopen week een compleet draaiboek geschreven met alle procedures, eisen aan de instructeurs, omschrijving van de oefeningen, veiligheidsaspecten etc.

Zonder dit draaiboek wordt je aanvraag voor circuitdagen NIET EENS IN BEHANDELING GENOMEN!!!!!!

Dus als iemand komt met een certificaat basiscircuittraining (VRO1, of welke naam je er ook aan hebt gegeven)dan kan hij bij ons in ieder geval door in de gevorderden groep.
 
Sterker nog ik heb er persoonlijk alle vertrouwen in dat een basiscircuittraining gevolgd bij de collega's zich op hetzelfde niveau bevindt als bij ons.

Waarom? Omdat je niet zo maar als organisatie "even" circuitdagen kunt organiseren op Lelystad/Assen/Zolder.

Je moet behoorlijk met je billen bloot om daar iets te mogen organiseren, en dat is een prima zaak. Kwaliteitscontrole kan er niet genoeg zijn.

Ze willen vooral precies weten wie er instructeur zijn op die dagen en op welke kwaliteiten zij instructeur mogen zijn.

Ik heb dus de afgelopen week een compleet draaiboek geschreven met alle procedures, eisen aan de instructeurs, omschrijving van de oefeningen, veiligheidsaspecten etc.

Zonder dit draaiboek wordt je aanvraag voor circuitdagen NIET EENS IN BEHANDELING GENOMEN!!!!!!

Dus als iemand komt met een certificaat basiscircuittraining (VRO1, of welke naam je er ook aan hebt gegeven)dan kan hij bij ons in ieder geval door in de gevorderden groep.

Ja, maar das allemaal op papier.
Ken mensen die VRO 1 t/m 100 hebben maar geen straatje durven te keren en met een slalom toch maar ff de koffers eraf halen.....
Waarmee ik niet wil zeggen dak ooit 1 slechte VRO gevolgd heb bij de diverse organisaties.
Altijd zeer goede begeleiding van de instructeurs gehad.

Lijkt me wel lachen als de LVCM, het bij de andere VRO-organisaties, het licht aan weet te krijgen in het erkennen van elkaars certificaten. :}
 
Is de NVVM wel dood :?

Lees ik de Autoweek (nr 8. 11-18 februari 2004) en zie ik dit (excuses voor de grootte van de scan O-) ):

nvvm-autoweek.jpg


Heeft iemand van de LCVM hier een verklaring voor? Of iemand anders?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan