Nw. leren broek + probleem knieholtes

Rode knieholtes; wat te doen

  • doorbijten, gaat wel over

    Stemmen: 7 58,3%
  • Korte broek van maken

    Stemmen: 3 25,0%
  • Niet zo zeiken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Verruimen van de knieholtes

    Stemmen: 1 8,3%
  • Optie 1 + Optie 3

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12

Japiejo5

MF veteraan
Ik heb afgelopen vrijdag een mooie nw. broek gekocht van MQP :]
Leer,..goede bescherming! etc etc!

Maaarr: ik heb als ik rij last van mijn knieholtes! Het leer lijkt te knellen
in mijn knieholtes! Hierdoor heb pijnlijke en rode knieholtes bij het rijden!
Dit schakelt en remt natuurlijk niet lekker! :(

Is dit omdat;

het leer nog nieuw is en dus nog moet "rekken"?
Is hier wat aan te doen,...heeft iemand hier ervaringen mee!

Ik rij een Yamaha R1 dus ik zit met flink "gebogen" knieen! :? help!!
 
Ik heb afgelopen vrijdag een mooie nw. broek gekocht van MQP :]
Leer,..goede bescherming! etc etc!

Maaarr: ik heb als ik rij last van mijn knieholtes! Het leer lijkt te knellen
in mijn knieholtes! Hierdoor heb pijnlijke en rode knieholtes bij het rijden!
Dit schakelt en remt natuurlijk niet lekker! :(

Is dit omdat;

het leer nog nieuw is en dus nog moet "rekken"?
Is hier wat aan te doen,...heeft iemand hier ervaringen mee!

Ik rij een Yamaha R1 dus ik zit met flink "gebogen" knieen! :? help!!

Afhankelijk van de opbouw, materiaal, kwaliteit van de broek... De vorm van de eigenaar en de zitvorm op de motor.... Moet ik helaas toegeven dat dit een veel voorkomend probleem is. Ikzelf heb daar ook last van gehad....maar het rekt/went wel...

Je kan van dat leerversoepel spul erop smeren voordat je het aantrekt...misschien versnelt dat het proces....


succes ermee,

Cyc
 
Het leer moet zich nog naar jouw lichaam vormen, oftewel geduld!
Zoiets gebeurd ook met je spijkerbroek: probeer maar eens een oude spijkerbroek van een vriend, die staat je niet omdat die broek zich naar het lichaam van die ander heeft gevormd.

Succes iig!
 
het probleem zal wel verminderen maar waarschijnlijk nooit helemaal oplossen als er in de knieholte gewoon leer gebruikt is en niet van dat stretch spul.
 
Easy Frankie lijdt met je mee. Ik heb mijn politiebroek laten innemen, die zit nu weer helemaal op maat, maar dan ook echt op de millimeter. Na twee uurtjes rijden in de hitte lag die knieholte van mijn rechterknie open.
De week erop heb ik een steriel gaasje op de plek gelegd en geprobeerd de plek een beetje te ontzien door anders te buigen.
Het lijkt nu wat beter te gaan.
Het zal even op moeten rekken :)
 
Heb er toendertijd zelf gewoon ledervet opgesmeerd wat ik kreeg bij aanschaf : werkt perfect!
 
Gewoon even doorbijten.. ik had exact hetzelfde probleem.. naar +/- 500 km nergens geen last meer van.
 
Ik heb in mijn leren IXS broek in de knie holte wat dunner, geperforeerd leer. Werkt perfect, nergens last van. En idd. moet de broek zich nog wat aanpassen aan jouw lichaamsbouw. Blijf je dan nog last van je knie holtes houden dan zou ik in een goede leerzaak ook wat van die geperforeerde stukjes leer laten zetten.
 
Ik heb in mijn leren IXS broek in de knie holte wat dunner, geperforeerd leer. Werkt perfect, nergens last van. En idd. moet de broek zich nog wat aanpassen aan jouw lichaamsbouw. Blijf je dan nog last van je knie holtes houden dan zou ik in een goede leerzaak ook wat van die geperforeerde stukjes leer laten zetten.

Dat heeft ie al! knieholtes zijn geperforeerd!
Als het na het "doorbijten" nog steeds zo blijt laat ik m of iets verruimen of de binnenkant vervangen door rekbaar stof!

ben iedergeval blij dat er meer zijn die het hebben!
Gedeelde smart is halve smart! :+ :+
 
dik insmeren met vet een nacht van te voren en dan de broek nat spuiten met de plantespuit en gaan rijden tot de broek droog is. (regenbui mag ook)
 
de broek de volgende keer kopen bij een bedrijf waar je naartoe kunt bellen :+
 
Alle nieuwe leren motorkleding moet je na een keertje of wat dragen ff ruim invetten. Dat maakt het leer soepel en stelt het in staat zich goed naar je lichaam te vormen.
Daarna minimaal een keertje per jaar schoonmaken en invetten. Heb je er in zware regen mee gereden, vet 't dan ff extra in. Leer krimpt best wel als het zeiknat is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan