nx 650 koppeling slipt door na olie verversen

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Ik heb dit weekend het olie vervangen incl oliefilter vervangen van mijn Honda NX 650 Dominator.

Dit is een uiterst simpel klusje en het ging dus ook allemaal "gesmeerd..." :+

Maar nu ca. 200km later begint mn koppeling bij vol gas wat te slippen... (1e 150km was snelweg...) Dus weinig tot geen optrekken.

Is dit nou stom toeval of toch de foute olie? Ik heb overal gelezen dat er half synthetische olie in moest dus heb ik dit erin gedaan.

Procycle® 10W-40, 4 l. halfsynth.

HALF-SYNTHETISCH., SAE 10W-40, 4 L.
API SJ-EC/CF, ACEA A3/B3
Halfsynthetische lichtlopende olie met speciale toevoegingen voor motorfietsen. Bij hoge temperaturen een hogere loopprestatie dan minerale olie. Geoptimaliseerde koudestartzekerheid en een betere bescherming tegen slijtage en bezinkingen. Ideaal voor alle motors waarbij de koppeling slipt bij volsynthetische olie. Voldoet aan Jaso T 903 en de eisen van leidende automerken. 4 liter jerrycan


Tips? Toeval of andere olie erin gooien? Wat gooien jullie in jullie Nxjes oid?

Alvast bedankt.
 
platen vervangen.

Doorgaans wel ja, maar dat is wel een heel snelle ondoordachte conclusie denk ik zo....

Vind olie vervangen en dan meteen de koppleing dood een beetje te toevallig niet?
 
Andere olie proberen?

Aanrader? Gelijk maar andere oliefilter? Heb er toch nog 3 liggen :+

Geen slippende koppeling is me wel wat waard, heb nog nooit goedkopere olie geprobeerd... 4liter voor dikke 20e... doorgaans haalde ik 15e per liter voor mn kawa`s (supersports) maarja dacht dat dit ook wel goed was aangezien mn 650 maar 44 pk heeft en dus ook geen high performance motor is.... Maarja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan