nx doet niks meer

jootman

Die hard MF'er
28 jul 2005
771
0
Heel, bourgondisch Limburg
oke fijn ik heb hem een dag en hij is al kapot...

maargoed het probleem:
hij viel om en toen deed hij letterlijk niks meer.
als je hem op contact zet: geen licht geen neutraal lampje geen start.

dus: geen stroom? zekeringetje gesprongen?
waar zitten die zekeringetjes en hoe zie je of ze kapot zijn?
graag hulp
 
Weet niet of je dashboard er ook op reageerd, maar wellicht je dodemansknop die omgesprongen is? En zo niet, misschien de interne delen daarvan.
Als je dash daar niet afhankelijk van is, dan anders zoeken.

Denk inderdaad aan je zekeringen, naja die zijn dus goed.

Je kunt gaan meten tot waar aan toe je stroom hebt. Als dit tot aan je contact is (meestal dikke witte draad?) en daarna (bruine dikke bij mij) niet meer, dan is het contact. Wroet een beetje met je sleutel, spray wat in. Werkt dit niet, contact open!

Daar kijken en meten wat er aan de hand is.

Tja, kan zo snel ook even niks bedenken wat het anders allemaal is. Eerst meten! Want meten is weten! ;)

Sterkte.
 
zit er niet ergens bij je hoofdzekering een klein drukknopje wat je in moet drukken ??
sommige fietsen hebben als ze omvallen een beveiliging erin zitten dat de hele fiets dood gooit als ze op hun zijkant liggen.
knopje is dan de override.
 
Tot op heden heeft de TS een uitgesproken mening.

Bikevouwer; denk niet dat dat erop zit zoals iemand al zei... nooit van gehoord trouwens! Vind het ook wel erg foutgevoelig. Beetje oxidatie, motor dood :P

Vaak is het toch zo, hoe minder freubels, hoe minder storing!
 
Lijkt me sterk dat een NX zo'n beveiliging heeft. Ze hebben niet eens een jiffy-schakelaar (hehehe, leuke momenten enzo...). Zekeringen zitten aan de linkerkant onder/langs het kontje. Zwart kastje waar 'fuses' oid opstaat, kan niet missen. Dodemansknop is het niet, die schakelt je dashboard niet uit. Toch ergens een stekkertje los/draadje door. Of kortsluiting, maar dat kan je terugvinden in je zekeringen. Heb je al een werkplaatshandboek, dat schept iig een stuk verduidelijking in het elektrische systeem...?
 
dodemansknop heb ik natuurlijk eerst gecheckt maar toch bedankt,
zekeringen zijn goed

hij is al eerder omgevallen en toen was er geen probleem dus zon systeem zal hij niet hebben (hij is van 1993 trouwens)

zou wat wd40 in het contactslot goed doen? of is dat een slecht idee omdat er zand op gaat blijven plakken?
 
Tja, grafietpoeder is altijd beter met sloten, maar zolang er nog een beetje beschermplaatje op zit is WD40 geen probleem denk? Meteen vochtverdrijvend.

Ik lees dat je hem net één dag had ofzo dacht ik op een ander topic, en nu al 2 keer gevallen :?

Maar goed, zoals gemeld snor eens een schema op, en zoals ik al eerder zei: METEN!
 
Laatst bewerkt:
Tja, grafiekpoeder is altijd beter met sloten, maar zolang er nog een beetje beschermplaatje op zit is WD40 geen probleem denk? Meteen vochtverdrijvend.

Ik lees dat je hem net één dag had ofzo dacht ik op een ander topic, en nu al 2 keer gevallen :?

Maar goed, zoals gemeld snor eens een schema op, en zoals ik al eerder zei: METEN!
Grafietpoeder denk ik?
 
Grafietpoeder denk ik?
Hahahahahaha _O- ooooow wat een domme typefout!

Men neme een Excel grafiek, print het uit, door de blender, en giet het in je slot!

Geweldig weer ;)

Beetje raar verhaal.... je moet gewoon gaan meten! Heb ik ook gedaan toen me motor niks deed. Bleek een heel eind uit me 12v main kabel weggerot te zijn. Tja, dan doet ie niets he!

Net even een digitale schuifmaat gekocht! Leuk speelgoed.

Vorige eigenaar zegt ja uuueh, dat weet ik niet hoor, je krijgt je geld niet terug! Hehe, nou succes he!
 
nou voor de geinteresseerden: hij doet het weer!

probleem was: door de val was een kabeltje onder het contactslot losgeraakt. dus dat opnieuw gesoldeerd en hij kan weer vooruit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan