NX250 verbouwing

Wat een scheitproject ?

  • Ja

    Stemmen: 1 4,5%
  • Nee

    Stemmen: 8 36,4%
  • Gaat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Je bent achterlijk

    Stemmen: 9 40,9%
  • Even m'n schoonmoeder raadplegen

    Stemmen: 2 9,1%
  • uhhubbuuu

    Stemmen: 2 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Ik heb je bericht 15x opnieuw gelezen, maar ik blijf het niet snappen. Een kortere hefboom, levert een grotere kracht. Sorry hoor, maar daar kom ik echt niet bij. De hefboomwet luid voor zover ik weet nog altijd:

M1 + M2 = 0 waarbij M = F x r

Dat wil zeggen: moment = arm x kracht, dus hoe langer de arm bij dezelfde kracht, hoe groter het moment uiteindelijk, en niet andersom. Of zit ik nu helemaal verkeerd met wat jij bedoeld??? :? :? :? :? :?

Leuke discussie dit

Pas je de wet goed toe snap je t denk wel aan de ene kant heb je een kracht over een arm. Stel 10n over 1 meter=10n/m en aan de andere kant is de arm maar 0.5m dan is het dus 10/0.5=20n de kracht wordt dus groter naarmate de arm kleiner wordt
 
Mensen, niet mauwen, de voorrem doet het en dat is wat telt (en best goed ook en dit keer blijft ie het ook doen na een stoppie of 5).

Denk alleen dat ik er nu als een aap naast moet gaan hangen, de grondspeling is drastisch verminderd B| .
En de wegligging zoog nog wat, maar dat is misschien niet zo gek met 0,5 bar in je banden :+ .
 
Mensen, niet mauwen, de voorrem doet het en dat is wat telt (en best goed ook en dit keer blijft ie het ook doen na een stoppie of 5).

Denk alleen dat ik er nu als een aap naast moet gaan hangen, de grondspeling is drastisch verminderd B| .
En de wegligging zoog nog wat, maar dat is misschien niet zo gek met 0,5 bar in je banden :+ .
een aap was je zoizo al dus zie het probleem niet ? :P (k)

leuk ding Harrie, ben benieuwd om hem irl te zien :)
 
Grondspeling valt meer mee dan ik dacht, die 0,5bar in de banden zal er toch wel iets mee te maken gehad hebben *D .
Verder is het ding erg leuk om mee te rijden, gaat veel soepeler nu en die voorrem is echt een enorme verbetering, veel beter te doseren, flink krachtiger (nu hoop ik dat het stoplicht op rood gaat, kan ik tenminste stoppies maken :+ ).

En m'n kmteller doet het ook nog steeds.
Ik ben blij.

Morgen maar weer een manier verzinnen om die stinkuitlaat lekvrij te krijgen |(
 
Beun-oplossing voor een slappe voorvork:

Verleng de veren die in de poot zitten met een stukje buis, 7cm ofzo. En doe dikke olie in de voorpoten bijv. 25W van Belray ofzo.

Oja, wat betreft die achterrem, dat klopt idd van die korte arm aan de andere kant. Bedankt voor de uitleg goot :} :}
 
Mooi project! Alleen wel jammer dat je er niet een paar tientjes extra tegen aan gooit om een en ander super gladjes af te werken.
 
Dik project, zo zie ik het graag. Ziet er ook nog eens goed uit.
 
wat je wel nog zou kunnen doen is idd die zijkappen een stuk afzagen, voorlamp en die kappen eraf
mooi kapje erop zetten met een sm spatbordje oid
zou denk ik ook niet misstaan :)
 
Hoi oma :+

Maar dit is de volgende stap, die zijkappen moet ik nog bijzagen, maar dit is even een tyrip oplossing om te kijken hoe het allemaal staat.
Tot nu toe bevalt het me wel 8-) .

voor wie denkt dat ie daar een oud remblokje ziet aan 1 vd de koplamporen, die heeft gelijk, had even geen ringetje...

full
 
Of het komt door de foto, of je hele wiel zit niet recht in de vork! maar opgeschoven naar links (gekeken zoals je erop zit)
 
De zooi is met tyrips opgehangen, vind je het vreemd als het dan wat scheef dr op hangt ?

(daarnaast zou het mij ook weinig verbazen als die vork gewoon krom is, maja, boeit mij dat...)

[edit]
Dat opgeschoven naar links kan wel kloppen trouwens, voorwiel hoort er eigenlijk niet in.
[/edit]
 
heee harrie!!
jij ook op het forum !? ik weet niet of je mijn naam nog herkent maar ik heb jou aangestoken met het motorvirus op die gehuurde ducati, weet je nog })

die wielen zijn een mooi begin!

groeten marius
 
Binnenkort maak ik het even definitief af denk ik, maar ik zit dit weekend niet thuis.
 
Binnenkort maak ik het even definitief af denk ik, maar ik zit dit weekend niet thuis.

waar was je dit weekend dan?
toch niet stout doen in rosmalen he...en door de berm rijden voor de neus van de politie...enzo...
 
Nou, het zaakje is omgebouwd, nu nog even uitvogelen waarom mn knipperlichten het niet meer doen (voor de verbouwing al niet, schakelaar zal wel rot zijn).
De hele meuk is er niet afgedonderd in de 100km die ik er gisteren mee gereden heb, dus dat valt alweer mee (en verbaasde me om eerlijk te zijn wel :P ).

Nog maar even een foto maken als ik zin heb, al ziet ie er nu helemaal rot uit met z'n halve stickers enzo :X .
 
Terug
Bovenaan Onderaan