O of X-ring ketting bij Scottoiler?

HAPO

MF veteraan
14 apr 2007
6.105
4
Deventer
Voor de verandering een technische vraag van mijn kant.
Wat ik me afvraag:

bij gebruik van een Scottoiler, is het wel zinvol om een O of X-ring ketting te monteren?
Immers de O of X-ring houdt de olie vd Scottoiler tegen...
Is het zinvoller om een ringloze ketting te monteren?
Het gaat om een Suzuki GS550E en die is aan een nieuwe kettingset toe.
 
Laatst bewerkt:
Ja jij bent een lul :+

Zelf nooit opgemerkt dan?? na het rije in de regen...

:z

Na het rijden door de regen moet je idd je ketting smeren.
De rollers dus....
Het smeren met vet of olie is puur voor het contactpunt tussen ketting en tandwiel.
Het vet achter de 0/z/x ringen blijft echt wel zitten.

Sterker nog... je kan het deel achter de o/z/x ringen niet eens smeren.
Om de doodeenvoudige reden dat de ringen de zaak afdichten.
 
Na het rijden door de regen moet je idd je ketting smeren.
De rollers dus....
Het smeren met vet of olie is puur voor het contactpunt tussen ketting en tandwiel.
Het vet achter de 0/z/x ringen blijft echt wel zitten.

Sterker nog... je kan het deel achter de o/z/x ringen niet eens smeren.
Om de doodeenvoudige reden dat de ringen de zaak afdichten.
:^ :^ :^ :^ :^ :^ :^
 
Hier gaat er kettingzaagolie en versnellingsbakolie (75w80 0id) in, omdat het op het schap staat.
Ik gebruik liever een X-ring dan een O-ring (90% Offroad) omdat deze net wat langer meegaat dan de O-ring en wat lichter loopt.
 
Laatst bewerkt:
Na het rijden door de regen moet je idd je ketting smeren.
De rollers dus....
Het smeren met vet of olie is puur voor het contactpunt tussen ketting en tandwiel.
Het vet achter de 0/z/x ringen blijft echt wel zitten.
Sterker nog... je kan het deel achter de o/z/x ringen niet eens smeren.
Om de doodeenvoudige reden dat de ringen de zaak afdichten.

Krék zo...... :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan