O-ring ketting

Gyrolion

MF'er
30 dec 2013
131
0
Zierikzee
Nog geen duizend a kilometer geleden is er een nieuwe ketting + tandwielen op mijn motor gegaan, nu zag ik gisteren na thuiskomt een O-ring tussen een van de schakels hangen, deze was afgebroken en kon ik makkelijk uit de ketting halen.
De ketting is gesmeerd toen hij is gemonteerd en ik heb hem zelf ook nog een smeerbeurtje gegeven op 600 km.
Is dit normale slijtage of is dit vreemd? Het betreft een XJ6 uit 2011. Ik vind het namelijk zelf erg snel na 1000 km.
 
Ik heb de ketting nu rondgedraaid en ik zie er ook het een en ander tussen uit gefrummeld steken dus het is er niet bij een gebleven.
Zo wie zo ga ik ff bellen daarvoor.

Maar wat kan de oorzaak zijn dat de o-ringen er alweer zo snel uit willen?
De vorige ketting is op 14.000 km vervangen omdat er ook het een en andere aan ringen uit was gekomen.

het betreft een DID 520VX2 wat ik op de ketting kan aflezen, deze is nieuw gemonteerd met aanschaf motor.
 
Laatst bewerkt:
Ketting zit er nog maar 800 km op, 1x gesmeerd op 600 km met kettingvet van s100. Nog niet schoongemaakt.
Bij het rijden hoor je de ketting wel lichtjes schrapen tegen de uitsparing in het frame welke voor de ketting is gemaakt.
 
uitlijning tandwielen wel ok? Klinkt alsof ie wat uit lijn loopt waardoor de ringen op hun donder krijgen

Ik weet niet hoe ik dat zou kunnen controleren, maar ik had een half jaar garantie op die motor, en ik denk dat dit een gevalletje garantie is. Maar ik zal in ieder geval dat puntje van de uitlijning wel aanhalen. Maar dat zullen ze zelf toch ook wel weten?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe ik dat zou kunnen controleren, maar ik had een half jaar garantie op die motor, en ik denk dat dit een gevalletje garantie is. Maar ik zal in ieder geval dat puntje van de uitlijning wel aanhalen. Maar dat zullen ze zelf toch ook wel weten?
Dan hoef je hier ook geen hulp te vragen: terug voor garantie :Y
 
Dat teruggaan gaat wel goed komen hoor. ;) was ik al wel van plan heb ook al contact gehad.
Maar ik ben gewoon zelf benieuwd wat hier aan de hand is, die uitsparring bedoel ik gewoon die geleider op het frame, die zit er bij alle motoren op. Maar volgens mij schraapt hij daar niet langs.. naja ze moeten maar kijken bij de motorzaak.
Het valt me wel op dat ze er maar aan 1 kant uitgaan. Aan de linkste kant als je achter de motor staat. Dus zal toch wel met de uitlijning te maken hebben..
 
Ik heb de ketting nu rondgedraaid en ik zie er ook het een en ander tussen uit gefrummeld steken dus het is er niet bij een gebleven.
Zo wie zo ga ik ff bellen daarvoor.

Maar wat kan de oorzaak zijn dat de o-ringen er alweer zo snel uit willen?
De vorige ketting is op 14.000 km vervangen omdat er ook het een en andere aan ringen uit was gekomen.

het betreft een DID 520VX2 wat ik op de ketting kan aflezen, deze is nieuw gemonteerd met aanschaf motor.

Na 14K je ketting vervangen is ook extreem snel, zeker met een 600 diversion.
Een fatsoenlijke kettingset moet met een beetje goed onderhoud moet toch
al snel 30 k meegaan.
 
Ja. Ja. En nou?

110503_266030_Hans%20Teeuwen%20foto%20eric%20van%20nieuwland202922.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan