O ringen bochtenset

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
287
6
46
westmaas
Bij een bochtenset van delkevic zitten twee setjes met O ringen , 4 keer dunnen stalen ringen en 4 keer dikke koperen ringen, wat is het verschil en welke ga ik gebruiken.
 

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
400
62
Deventer
Verschil? o ring is van rubber(soort), stalen ring is van staal, koperen ring is van koper. Maar wat dat nu het antwoord waar je naar zocht? Ik vermoed van niet.
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.668
285
52
Eerst de dunne stalen in de cilinderkop aansluiting en de koperen tussen de dunne stalen en de aansluiting van de bochten set
 
  • Like
Waarderingen: Red Force

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
287
6
46
westmaas
Inmiddels is het dinsdag, misschien toch even contact opnemen met de fabrikant? ;)
klopt, heb geinformeerd bij bolksi, maar die weten eigenlijk niet waarom delkevic er twee setjes bij heeft gedaan,
heb de bochtenset eraf gehaald en die stalen ringen zagen er niet best uit, nu vervangen voor de koperen ringen.
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.668
285
52
Goed ga ik wel uit leggen wrm ik dat zei dat het zo moest.
Aluminium en koper zijn beide zachte materialen. Door druk en warmte en vocht en zout vreet dat op den duur in elkaar vast en krijg je de koperen ringen nooit meer uit de passing van de uitlaatpoort.
Door nu eerst de stalen ring te plaatsen in de passing krijg je een hard oppervlak waar vervolgens de koperen ring goed op kan afdichten. Immers die zit klem tussen de stalen ring en stalen flens van de uitlaat.
Maar goed weet er gelukkig niks van.
Vandaar dat ik dit soort vragen of überhaupt vragen hier op mf niet hoef te stellen 8-)
 
  • Like
Waarderingen: Red Force

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
400
62
Deventer
Of je theorie klopt, daar heb ik geen kennis van.

De praktijk heeft me geleerd dat koperen pakkingen -zie plaatje- veelvuldig als uitlaatpakking worden toegepast.
1559227508802.png
 

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
400
62
Deventer
En dat soort uitlaatpakkingen heb ik nog nooit als problematisch te verwijderen ervaren. Ook niet bij motoren die al heel veel hitte, zout, vocht e.d. hadden mee moeten maken
 

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.489
215
Deventer
Eerder problemen dat die kl0tedingen er uit vallen tijdens het plaatsen van een loodzware originele uitlaat waardoor je opnieuw kunt beginnen.

db
 

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.489
215
Deventer
Monteren met een heel klein beetje vet. ;)
Ja dat truucje ken ik, en dat kleine beetje vet wordt de derde keer dat je bezig bent iets meer dan een klein beetje en nog lazert er dan opeens zo'n ringetje er uit als je de originele uitlaat van een sevenfifty er in zijn geheel onder zet. :(

Geen idee hoe ze de originele uitlaat van zo'n ding maken, volgens mij gieten ze zo'n ding en vervolgens boren ze er vier kleine gaatjes door.

db
 

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.489
215
Deventer
Ach, als je al nagenoeg 9 jaar op dezelfde motor rijd dan moet de het originele roestding er wel eens af voor ontroesten en dichtlassen. Gelukkig nu niet meer, heb er nu wat anders onder hangen.

db