O ringen bochtenset

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
Bij een bochtenset van delkevic zitten twee setjes met O ringen , 4 keer dunnen stalen ringen en 4 keer dikke koperen ringen, wat is het verschil en welke ga ik gebruiken.
 
Inmiddels is het dinsdag, misschien toch even contact opnemen met de fabrikant? ;)

klopt, heb geinformeerd bij bolksi, maar die weten eigenlijk niet waarom delkevic er twee setjes bij heeft gedaan,
heb de bochtenset eraf gehaald en die stalen ringen zagen er niet best uit, nu vervangen voor de koperen ringen.
 
Goed ga ik wel uit leggen wrm ik dat zei dat het zo moest.
Aluminium en koper zijn beide zachte materialen. Door druk en warmte en vocht en zout vreet dat op den duur in elkaar vast en krijg je de koperen ringen nooit meer uit de passing van de uitlaatpoort.
Door nu eerst de stalen ring te plaatsen in de passing krijg je een hard oppervlak waar vervolgens de koperen ring goed op kan afdichten. Immers die zit klem tussen de stalen ring en stalen flens van de uitlaat.
Maar goed weet er gelukkig niks van.
Vandaar dat ik dit soort vragen of überhaupt vragen hier op mf niet hoef te stellen 8-)
 
Of je theorie klopt, daar heb ik geen kennis van.

De praktijk heeft me geleerd dat koperen pakkingen -zie plaatje- veelvuldig als uitlaatpakking worden toegepast.
1559227508802.png
 
Monteren met een heel klein beetje vet. ;)

Ja dat truucje ken ik, en dat kleine beetje vet wordt de derde keer dat je bezig bent iets meer dan een klein beetje en nog lazert er dan opeens zo'n ringetje er uit als je de originele uitlaat van een sevenfifty er in zijn geheel onder zet. :(

Geen idee hoe ze de originele uitlaat van zo'n ding maken, volgens mij gieten ze zo'n ding en vervolgens boren ze er vier kleine gaatjes door.

db
 
Ach, als je al nagenoeg 9 jaar op dezelfde motor rijd dan moet de het originele roestding er wel eens af voor ontroesten en dichtlassen. Gelukkig nu niet meer, heb er nu wat anders onder hangen.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan