Timson
Die hard MF'er
Ik ging vandaag na mijn vakantie in Schotland met de motor mijn ketting weer eens goed reinigen en smeren, en kwam toen dit tegen:
Nu smeer ik mijn ketting niet altijd even trouw, maar maak hem in ieder geval eens in de zoveel tijd grondig schoon. Dit doe ik dan met een motorketting borstel, is dit verkeerd?
De ketting is erop gegaan bij +-18k en ik sta nu op +-25k.
Ik moet er wel bij zeggen dat na montage de ketting een raar geluid maakte, wat naar alle waarschijnlijkheid te maken had met mijn achtervering die veel en veel te zacht stond, waardoor mijn ketting alle klappen ving.
Is hier nog mee door te rijden of moet ik hem gewoon voor alle zekerheid toch vervangen?
Nu smeer ik mijn ketting niet altijd even trouw, maar maak hem in ieder geval eens in de zoveel tijd grondig schoon. Dit doe ik dan met een motorketting borstel, is dit verkeerd?
De ketting is erop gegaan bij +-18k en ik sta nu op +-25k.
Ik moet er wel bij zeggen dat na montage de ketting een raar geluid maakte, wat naar alle waarschijnlijkheid te maken had met mijn achtervering die veel en veel te zacht stond, waardoor mijn ketting alle klappen ving.
Is hier nog mee door te rijden of moet ik hem gewoon voor alle zekerheid toch vervangen?