OB Landmark Rally Bonusritten

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een verloren uurtje bedacht ik nog maar even in Den Helder te gaan kijken of er nog brikkers stonden. Ik was geloof ik een beetje de hekkensluiter :$ Maar het was wel een ware brikkentocht, de knippers deden het niet dus dat was ouderwets met het handje richting aangeven :)
DSC0002.jpg

Wat is dat nou? Niet apart staan?? :W
De Ducati stond niet apart maar wél verstopt ;)
ook een plaatje mèt de (toenmalige) motor van Pietel:
~[/img]
:) Het trouwe beestje brengt me nog steeds elke dag naar m'n werk. Blijkt toch wat betrouwbaarder dan de Guzzi die nu vonkloos op de Grote Winteroperatie staat te wachten. Al mis ik de beleving van het rijden op dat beest wel. Zodra er een nieuwe ontsteking op zit misschien toch maar wat landmarks meepakken met de Guzzi, nog 4 maanden de tijd.
 
Mooie plaatjes en tig lijstjes om het te verhelderen of toch nog te puzzelen en daarvoor mijn dank. Het idee van de bonuslandmarks waarbij het sociale aspect van groepsvorming meespeelde is naar mijn eigen idee een duidelijke meerwaarde gebleken bij het spel. Nu nog even de leden onderscheiden met de verdiende punten en het is gedaan voor het jaar 2010 met dit fenomeen.

Zeker waar het gaat om het vormen van de ideeën rondom de Bonuslandmarks en het aanreiken ervan wil ik de samenwerking met Nohome nog eens benadrukken als zeer productief en uitermate plezierig.

Het eerste en het laatste Bonuslandlandmark hebben overduidelijk een nautisch karakter en zijn veelzeggend waar het gaat over onze eigen persoonlijke geschiedenis. Ook van een aantal deelnemers heb ik feiten vernomen die wijzen op maritieme gebeurtenissen in hun familiegeschiedenis. Ik heb daar zelf héél erg van genoten, al was het vaak op afstand. Het laatste, die afstand is iets waarvan ik mij wel bewust was dat het een aspect zou gaan vormen als 'spelleider' maar is toch nog sterker het geval gebleken dan mijn vooronderstelling ingaf.

Zoals ik al eens heb geschreven is het bedenken van dit spel iets van 'leentjebuur' . Toch kent de OBLM en zeker de OBBLM veel eigen kenmerken. Echter altijd staat het toeren op de motor centraal en daarbij kan een landmark een doel zijn maar evenzogoed iets wat in het voorbij gaan wordt meegenomen. Het laatste geldt dab vooral de individuele landmarks. De Bonuslandmarks zijn welhaast sociale expedities te noemen.

Geografie en gechiedenis gaan bij dit spel hand in hand en de liefhebber wil ik attenderen op een serie die momenteel loopt op BRT Eén op zondagavond met de titel 'De schaduw van het kruis.' Het verslag van een 5000 kilometer lange motorreis langs de Donau. Dit kan niet los worden gezien van de (ontstaans)geschiedenis van Europa. De ader die zo'n inmens lange waterweg vormt. De nadruk ligt niet zozeer op het motorrijden en voor HP de waarschuwing dat het ook nog eens op een 'fout Duits hok' gebeurt.
Dat is geheel wederzijds, deze kant van een Landmark rally is heel leuk om te doen, zeker de voorpret is de moeite waard, om over de omkoop praktijken van sommige deelnemers nog maar te zwijgen.... :+
Maar ik heb BLM4 ook geinspecteerd, of hij er nog wel netjes bijlag, voor het bezoek van de deelnemers
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is geheel wederzijds, deze kant van een Landmark rally is heel leuk om te doen, zeker de voorpret is de moeite waard, om over de omkoop praktijken van sommige deelnemers nog maar te zwijgen.... :+
Maar ik heb BLM4 ook geinspecteerd, of hij er nog wel netjes bijlag, voor het bezoek van de deelnemers
[afbeelding]

En dan nog een X wederzijds,

een en al lof over de Jury :Y en dan met name Ting en Nohome

Jullie hebben samen gezorgt voor de bonus zaken in dit jaar, hulde
Ik kan zo'n omschrijving, niet verzinnen, echter wel uitvogelen en dat is gelukt.

Ook jij zou normaal je punten gehaald hebben, jury toch, dan weer niet.
Ik ben benieuwd, zoals de spelregels aangeven, hoe het na de verdubbeling eruit ziet :?

Ik/wij moeten nog 2 marks, en verw8 niet dat ik in de top 3 eindig :N
Maar derhalve, laat ik wel even weten dat het een leuk jaar was *O*

Rest mij de OP/topicstarter en jurydinges te danken voor een geweldig jaar...
Met de boodschap dat we alle weertype hebben gezien/gevoeld en

Uitzien naar een volgende OBL en OBBL, omdat het gaaf was.

Thnx Ting (Jack), Nohome (Harold) en BM (Richard)
till we meet again :W
 
@ Wimis on

Thnx en ik heb andersom genoten van jouw en ieders bijdrage. Zonder deelnemers geen spel!

CU
 
Laatst bewerkt:
Omdat dit topic sterk inboet aan functionaliteit en actualiteit overweeg ik het verzoek tot het sluiten ervan. Dat komt mijn focus op het 'mastertopic' ten goede, scheelt mij tijd. Mochten er evenwel bezwaren of wensen leven op dit punt bij de speldeelnemers dan lees ik dat graag op korte termijn.

Grtz, :W
 
Het op slot laten gooien van dit topic heeft weinig extra waarden. Het feit is en blijft dat er geen bonusritten meer gemaakt worden (in ieder geval voor 2010) en er derhalve niet meer zal worden gereageerd of heel erg beperkt.
 
Aangezien er geen bonuspunten meer te scoren zijn en alleen buiten de puntentelling misschien nog eens een bezoek gebracht zal worden om toch de 14 + 4 landmarks te bezoeken zou dit topic afgesloten kunnen worden. Evt. relevante opmerkingen kunnen in he normale landmark topic gezegd worden.
 
Omdat dit topic sterk inboet aan functionaliteit en actualiteit overweeg ik het verzoek tot het sluiten ervan. Dat komt mijn focus op het 'mastertopic' ten goede, scheelt mij tijd. Mochten er evenwel bezwaren of wensen leven op dit punt bij de speldeelnemers dan lees ik dat graag op korte termijn.

Grtz, :W

't is toch nog geen 31-12 ?

Ik zit nog te wachten op puntenverhogende opdrachten .....
 
Aangezien er geen bonuspunten meer te scoren zijn en alleen buiten de puntentelling misschien nog eens een bezoek gebracht zal worden om toch de 14 + 4 landmarks te bezoeken zou dit topic afgesloten kunnen worden. Evt. relevante opmerkingen kunnen in he normale landmark topic gezegd worden.

14 + 4 :? jeetje ik heb er 2 gemist :+

't is toch nog geen 31-12 ?

Ik zit nog te wachten op puntenverhogende opdrachten .....

full
 
Gezien het feit dat de strijd om de BLM 1, 2, 3 en 4 gestreden is en verder invulling hier nutteloos is, kan het topic dicht. De link om nog eens terug te kijken/lezen bevindt zich in het originele topic :Y
Het enige wat nog inzichtelijk gemaakt moet worden is de verdubbeling als alle BLM's zijn volbracht. En dat gebeuren vind toch plaats in het originele topic, toch :?

Wim :W
 
Gezien het feit dat de strijd om de BLM 1, 2, 3 en 4 gestreden is en verder invulling hier nutteloos is, kan het topic dicht. De link om nog eens terug te kijken/lezen bevindt zich in het originele topic :Y
Het enige wat nog inzichtelijk gemaakt moet worden is de verdubbeling als alle BLM's zijn volbracht. En dat gebeuren vind toch plaats in het originele topic, toch :?

Wim :W
Ho ho Wim.... gij heeft tijdelijk een Beemer geleend om te kunnen klimmen in de BM lijst.

Mogelijk leen /koop ik rond kerst en redelijk weer ook wel een motor uit 1902 en ga even snel een rondje NL doen 8-)

Een is ieder staat vrij om zo'n truc uit te halen... gij bent niet de enige :P :9 _O-

Open houden dit Topic.... @ET01 mot winnen :+
 
Laatst bewerkt:
Ho ho Wim.... gij heeft tijdelijk een Beemer geleend om te kunnen klimmen in de BM lijst.

Mogelijk leen /koop ik rond kerst en redelijk weer ook wel een motor uit 1902 en ga even snel een rondje NL doen 8-)

Een is ieder staat vrij om zo'n truc uit te halen... gij bent niet de enige :P :9 _O-

Open houden dit Topic.... @ET01 mot winnen :+


Wel opletten HD,

gaat over de Bonus marks en dat is de "deadline" gepasseerd............ :Y Dus (nogmaals, met de BLM 1, 2, 3 en 4 zijn geen punten meer te behalen :N

En Wim heeft idd 3 weken een BMW op zijn naam gehad, echter na die weken en het blijven stotteren en inhouden van de BMW (die overigens van de zelfde categorie lees=bouwjaar is) scoor ik daar dezelfde punten mee als de VF750C :+
Wim gaat de BMW vanmiddag terugbrengen :Y

Voor de geinteresseerde: de VF staat te koop.............. :W
 
Laatst bewerkt:
Je eerste LM op je eigen motor mag je toch wel als een bonus zien na zovele km's achterop!

Gefeliciteerd *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan