OBDII

Thomss

Olie met een rietje
13 okt 2018
90
9
Hilversum
weet iemand de pin waarde bezetting van de dealer schakelaar steker (4 polig)
(OBDII modus) op een SV1000

Thomss
 
dat suzuki niet het OBDII toepast in haar motorfietsen is bekend.. Maar wel een obd modus.
alleen, welke pin heeft welke waarde..
deze info is amper te vinden.. altans niet door mij..
vandaar mijn vraag...
 
OBD2 aansluiting is toch allemaal het zelfde of, is dit bij motoren weer anders?

Ik heb heel veel auto's uitgelezen met OBD2 aansluiting en, scanner die waren allemaal het zelfde.Gewoon aansluiten en, scannen.
Nooit een pin aansluiting die anders was.
 
Welke draden je kortsluit om in de dealermode te komen staat in de link die ik stuurde. Als je een suzuki wilt uitlezen sluit je gewoon een standaard stekker aan. Een orginele SDS tool koop je gewoon op AliExpress (wel even letten op de versie). Als je zelf iets wil fabriceren ben ik benieuwd hoe je dat wilt doen.
 
OBD2 aansluiting is toch allemaal het zelfde of, is dit bij motoren weer anders?

Ik heb heel veel auto's uitgelezen met OBD2 aansluiting en, scanner die waren allemaal het zelfde.Gewoon aansluiten en, scannen.
Nooit een pin aansluiting die anders was.

On-board diagnostics (OBD) is gestandaardiseerd in de automotive branche, Motorproducenten hebben deze standdard niet en kunnen in principe hun eigen creaties toepassen.
 
Welke draden je kortsluit om in de dealermode te komen staat in de link die ik stuurde. Als je een suzuki wilt uitlezen sluit je gewoon een standaard stekker aan. Een orginele SDS tool koop je gewoon op AliExpress (wel even letten op de versie). Als je zelf iets wil fabriceren ben ik benieuwd hoe je dat wilt doen.

Ja.. Ja.. Ik heb ze gezien bij ali, leuk.. maar in onze garage hebben wij een diagnose systeem wat veel settingen aan kan en waar ik vrijelijk over kan beschikken.
echter moet ik wel een kabeltje in-elkaar flansen.
Nu doe ik het via de dealer mode, en verander op die manier ook de settings.
als ik zelf iets zou moeten creëren, ga ik niet het wiel opnieuw uitvinden, maar maak graag gebruik van zaken die er al zijn (Arduino achtige) maar dan moet ik wel weten hoe de data er uit ziet.. ja toch...voor de rest is het gewoon spielerij om dat het kan ...
Ik heb ook nog zo'n power comander, daar zal het ook wel mee gaan (eigenlijk nooit aan gedacht )
 
Als er 4 draden zijn dan is er 1 van de 4 voor de data.
1 voeding, 1 aarding, 1 dealer mode en 1 data (K-line?)

Voeding en aardig moet je kunnen meten denk ik? En anders via de kabelboomtekening kunnen vinden wellicht?

Blijven er 2 over.
50% kans dat je de goeie hebt. :98)7

Onderstaande is van een 600RR kabelboomtekening.

Al gekeken op de tekening van de SV?

**edit
https://www.aimtechnologies.com/support/docs/EVO4+EVO4S+Solo_per_SuzukiGSXR_105_eng.pdf
Op pagina 4 & 5 een afbeelding van de stekker die bij een GSXR aangesloten wordt. Wellicht komt het in de buurt.
 

Bijlagen

  • 600rr k-line.PNG
    600rr k-line.PNG
    42,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ohwww, dank je wel @Mit46 voor de link, daar staat perfekt beschreven tot in details wat ik graag zou willen...
Daar ben ik heel blij mee..

Overigens het schema wat ik heb van de SV, wordt de ecu alleen met kleurcodes aangegeven, en is de diagnose steker niet benoemd.


Thomss
 
Ohwww, dank je wel @Mit46 voor de link, daar staat perfekt beschreven tot in details wat ik graag zou willen...
Daar ben ik heel blij mee..

Overigens het schema wat ik heb van de SV, wordt de ecu alleen met kleurcodes aangegeven, en is de diagnose steker niet benoemd.


Thomss
Mooi!

Mocht je het succesvol aan de gang krijgen deel het met ons!

Ik ben ook ooit eens begonnen het één en ander uit te zoeken, maar dan voor mij 600RR (circuitmotor. Echter nooit afgemaakt. Verder dan de stekkers (Honda naar ODB2) ben ik niet gekomen.

Ik ben benieuwd of je het uitgelezen krijgt!
 
Mooi!

Mocht je het succesvol aan de gang krijgen deel het met ons!

Ik ben ook ooit eens begonnen het één en ander uit te zoeken, maar dan voor mij 600RR (circuitmotor. Echter nooit afgemaakt. Verder dan de stekkers (Honda naar ODB2) ben ik niet gekomen.

Ik ben benieuwd of je het uitgelezen krijgt!

communiceren met de motor via de K-line was niet zo moeilijk, via een arduino nano. en een MC33290 of MC33660 is een dialoog mogelijk
nu nog laten praten met de ecueditor (of andere) software
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan