Obesitas Crossers Crossbaan meeting 2023 nr 1 Emmen 23-03-2023

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.832
5.004
Lemelerveld
UPDATE

Ik heb zojuist contact gehad met de baan. Ze geven aan dat het simpelweg niet te doen is. De grond was vanochtend keihard bevroren, nu het langszaam aan ontdooit droogt het gewoon niet snel genoeg.
Als we op crossers waren gekomen had hij nog gezegd dat het een slecht idee was, laat staan op zware motoren!

Hoe jammer ik het ook vindt kan het dus helaas niet door gaan.

Om jullie op te beuren:
Ik heb vast een nieuwe datum aangevraagd. Donderdag 23 maart!
Bij voldoende deelnemers zet ik deze dag vast.

graag aangeven of je dan nog komt of niet. In het geval van niet even een privé bericht met daarin je naam en rekening nummer waarop je je betaalde bedrag terug wilt ontvangen. Dat zal ik dan uiteraard zsm verwerken.
Nieuwe aanmeldingen zijn uiteraard ook mogelijk!

Ik hoor graag van jullie.

1e meeting donderdag 9 maart 2023 te Motodrome Emmen!

Voor een geschiedenis, voor wie enz verwijs ik naar de
Obesitas Crossers pagina.
Dit topic is is voor het overzicht en enkel voor deze meeting!

Betaalverzoek van €35 voor de dag zelf:

Bij het overmaken graag invullen: Naam (+ indien van toepassing forum naam).
Bij het overmaken graag een prive bericht dat je hebt betaald en onder welke naam.

Wat zijn de Obesitas Crossers? Dit is een groep mensen die op Obesitas Crossmotoren, ook wel Adventure of All-road motoren genoemd, crossmotor en enduro achtige dingen (gaan) doen.

Wie, wat, waar, hoe?
- Grote baan, middelhard, minder mul dan Landsard en met mogelijkheid om een aantal sprongen/tafels over te slaan.
- Kinder baan. Nadrukkelijk echt ENKEL voor beginners. Dit baantje willen ze graag netjes houden. Mocht het niveau van de grote baan te hoog liggen kun je hier naar uitwijken.
- Hard enduro deel. Vierkante tafel met ook een afstap welke je van alle kanten mag proberen, Zeecontainer met oprijkanten, rioolbuizen etc. Allemaal ter onze beschikking.
- Baan is voor ons van 10:00 tot 16:00 mensen met een licentie mogen door tot zonsondergang, maar moeten de baan dan delen met wie er ook maar komt (motorcross).
- Minstens 10 deelnemers ook ivm kosten.
- €35,- pp enkel baanhuur. Bij meer deelnemers zal hier ook de catering enz van geregeld worden!
- Licentie is normaal nodig, maar bij besloten gezelschap en geen snelle motorcrossers (die zich niet op het tempo aanpassen) wordt het bij deze gedoogd.
- Catering, douches, stroom aanwezig. Alles tegen betaling. Geen bedrag genoemd, maar het zou ''nette prijzen'' hebben.
- Overnachting met eigen camper/tent enz aan het terrein mogelijk. Tegen ''nette prijzen''.

Wat ben je nodig (techniek en kunde):
- Goede banden met grof profiel. Hoe beter je rijkunsten hoe minder kritisch het komt. Je kunt rond komen op K60/E07 achtige banden. TKC80/Anakee wild profiel is mooier en echte crossbanden zijn natuurlijk perfect. De echt technisch sterke rijder komt fatsoenlijk rond op Trailrider achtige banden, maar dit weten die rijders zelf ook. Indien nodig heb ik nog een aantal 140-80-18 en 90-90-21 crossbanden die deelnemers gratis kunnen afhalen (niet op de dag zelf!).
- Fatsoenlijke rijtechniek. Je moet vol vertrouwen de TET Nederland kunnen rijden en geen enkel zandpad hoef je te vermijden. Denk je dat dit op het randje voor je is is er die dag een instructeur. Dit moet je wel reserveren. Dat kan in dit topic OF door mij een privé-bericht te sturen.
- Grondspeling is niet van belang. Iedere Adventure motor staat ruim hoog genoeg. Zie het als een zandpad met bulten, geen stenen of boomstronken. Een bashplate is dus niet nodig!

Heb je interesse, geef je dan hier op het forum op! Meld ook even wat je rijdt.

Bij meer dan 10 man die definitief bevestigen gaat het door. Hoe eerder we het weten hoe beter! Het gaat definitief door!

Er is contact met een instructeur (Adventure Shield) deze woont praktisch aan de baan en kent hem ook.
Er moet nog een prijsopgave gemaakt worden, maar voor de mensen die daar interesse in hebben misschien wel een fijn opstapje van de dag.
Het zal niet lukken binnen die €35 inschrijving, voor degenen die met instructeur willen rijden komt er dus wat bij. Hoe meer personen hoe goedkoper.
Hij wilde dan een kleine basis sessie staan houding en afstelling stuur enz, met groepjes de baan in enz. Is er dan de hele dag, we kunnen aangeven wat we precies willen.
Alles voor wie dat wil. Wil je gewoon van begin tot eind lekker zelf op pad zonder inmenging dan is dat helemaal prima!
Heb je belang bij instructie, geef dat dan aan, dan kan ik melden hoeveel personen ongeveer en kan ik kijken of daar een net bedrag uit komt!

UPDATE AJP motoren: UPDATE 2: Helaas komen ze op verschoven datum niet!
Voor deze editie heb ik AJP motoren Nederland bereid gevonden met demo modellen te komen welke deelnemers kunnen proberen op de crossbaan!
AJP zal er staan met een stand met in ieder geval hun PR7. Ook zijn ze aan het kijken welke enduro modellen ze meenemen.
AJP verkoopt met hun PR7 een echte reis-enduro en hun enduro modellen hebben relatief lange onderhoudsintervallen waardoor ze geschikt zijn als leuke dual sport met een vergelijkbaar gewicht van een wedstrijd machine, maar dan zonder het intensieve onderhoud.
Aan deze stand houd ik zelf financieel niks over, uit pure interesse in vooral hun PR7 heb ik hun gevraagd en bereid gevonden te komen.
 
Laatst bewerkt:
Top dit, als het kan aanwezig op een yz250, grote baan pas ik me aan en wil wel wat stoeien met de hard enduro.
Wellicht kunnen andere mij hier nog tips voor geven🙌🏻
 
Top dit, als het kan aanwezig op een yz250, grote baan pas ik me aan en wil wel wat stoeien met de hard enduro.
Wellicht kunnen andere mij hier nog tips voor geven🙌🏻
Je mag daar zeker mee komen. Mits zoals gezegd het tempo past bij de dag :t
Ik zet je er bij.
 
Zo hard gaan we niet, en we passen ons netjes aan inderdaad👍🏼

Wellicht kunnen we elkaar allemaal helpen en tips geven
 
Hallo, nieuw hier maar zou graag aansluiten in Emmen. Nog niet zo veel offroad ervaring maar ik heb nog even om te oefenen ;)
Ik rij een KTM 990 adventure
 
Ik ga d'r over nadenken. Zal voor mij oefenen op de enduro dingen zijn en wellicht conditietraining op de crossbaan. Mooi rustig meters maken. Wordt de baan gevlakt voor de dag?
 
Hoi Erwin, top dat je dit weer organiseert :)
Wil me graag ook opgeven om op de crossbaan te mogen rijden.
Gezien ik momenteel al een tijdje niet meer heb gereden (conditie ook nul geworden sinds corona 2019)
Wil ik het gebruiken als een uitprobeer / opstapdag.
Gezien conditie nul denk ik dat ik er goed aan doe om met een KTM 350 te komen.
(een volgende keer (met weer een beetje conditie) wordt het de 790 :-)

Hoor het graag hoe qua inschrijving en betaling :)
 
Laatst bewerkt:
Er is contact met een instructeur (Adventure Shield) deze woont praktisch aan de baan en kent hem ook.
Er moet nog een prijsopgave gemaakt worden, maar voor de mensen die daar interesse in hebben misschien wel een fijn opstapje van de dag.
Het zal niet lukken binnen die €35 inschrijving, voor degenen die met instructeur willen rijden komt er dus wat bij. Hoe meer personen hoe goedkoper.

Hij wilde dan een kleine basis sessie staan houding en afstelling stuur enz, met groepjes de baan in enz. Is er dan de hele dag, we kunnen aangeven wat we precies willen.
Alles voor wie dat wil. Wil je gewoon van begin tot eind lekker zelf op pad zonder inmenging dan is dat helemaal prima!

Heb je belang bij instructie, geef dat dan aan, dan kan ik melden hoeveel personen ongeveer en kan ik kijken of daar een net bedrag uit komt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan